خانه » اخبار و رویدادها » معاون فرماندار ورامین :سطح دفتر میراث فرهنگی ورامین باید ارتقاء یابد

معاون فرماندار ورامین :سطح دفتر میراث فرهنگی ورامین باید ارتقاء یابد

tabatabaeiمعاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : ارتقاء سطح دفتر میراث فرهنگی به اداره ، خواسته تمامی مردم و مسوولین شهرستان ورامین است و مسوولین استانی می باید با مساعدت لازم زمینه این مهم را فراهم آورند.

سیدرضا طباطبایی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شدافزود : شهرستان ورامین با دارا بودن ۱۱۴ اثر تاریخی و مذهبی که بسیاری از آنان ثبت آثار ملی شده اند ، تنها با تشکیلات یک دفتر اداره ، مرمت و نگهداری می شوند که یقینا ارتقاء سطح این دفتر به اداره ، رسیدگی به امور این آثار را تسهیل خواهد کرد.

وی گفت: افزایش میزان اعتبارات لازم جهت مرمت ، تعمیر و نگهداری آثار تاریخی نیازمند ارتقاء سطح دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین است و مسوولین استانی می باید با همراهی و مساعدت زمینه این مهم را فراهم آورند .

وی افزود : ورامین با دارا بودن ده ها جاذبه گردشگری منحصر به فرد می تواند در زمینه جذب گردشگر ، سهم عمده ای را به خود اختصاص دهد که یقینا دست یابی به این مهم نیازمند معرفی بیش از پیش آثار تاریخی ، مذهبی و گردشگری این شهرستان دارد .

وی تصریح کرد: مسوولین شهرستان ورامین ، چشم انداز سال ۹۳ را در توسعه صنعت گردشگری ترسیم کرده اند که یقینا با تحقق این هدف ، علاوه بر توسعه همه جانبه شهرستان ، شاهد ایجاد فرصت های شغلی پایدار نیز در منطقه خواهیم بود.

طباطبایی گفت : تهیه و تدوین نقشه گردشگری ، اجرای تورهای یک روزه رایگان ورامین گردی و تهیه فیلم های مستند از آثار تاریخی شهرستان می تواند در توسعه صنعت توریسم و گردشگری در شهرستان ورامین نقش موثری ایفا کند.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.