خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید احمد اردستانی

زندگی نامه شهید احمد اردستانی

شهید احمد اردستانی

شهید احمد اردستانی در سال ۱۳۳۴ در روستای حصاربالا در خانواده ای متوسط ومذهبی به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رسانید و در همانجا وارد دبیرستان شد و تا کلاس سوم متوسطه به تحصیل مشغول شد ولکن به خاطر عدم وجود امکانات تحصیلی درآنجا به تهران رفت تا درس خود را در آنجا ادامه دهد اما در تهران به علت عدم تامین مالی به صورت شبانه مشغول به ادامه تحصیل شد و روزها در یک فروشگاه به کار پرداخت.

در طول چند سال روزها همچون کارگری سخت کار می‌کرد و شبها بسان محصلی پر تلاش تحصیل می‌نمود تا موفق به اخذ مدرک پنجم متوسطه رشته طبیعی شد.

در سال ۵۲ در سازمان اتکا به صورت روز مزد مشغول به کار شد تا اینکه در سال ۵۶ موفق به اخذ دیپلم گردد و در همان سال به صورت رسمی مشغول به کار شد.

او علاقه خاصی به جمهوری اسلامی و اهل بیت داشت و همیشه در ایام محرم و ایام دیگر مدیحه سرایی می‌کرد و به خواندن دعای کمیل و توسل و زیارت عاشورا و دیگر دعاها علاقه خاصی داشت.

در جبهه های جنگ به خاطر خواندن همین دعاها مورد علاقه تمام همسنگرانش قرار داشت و بیشتر اوقاتی که گردان فاقد امام جماعت روحانی بود ، ایشان پیش نماز گردان می‌شد و با معلومات اسلامی که فرا گرفته بود ، سایر برادران رزمنده را ارشاد می‌کرد. در شبهای عملیات نقش بسزایی داشت که فرمانده گردان او را جزو یاران فعال معرفی می‌کرد.

در سالهای قبل از انقلاب اکثر مواقع جهت تماس با روحانیون حوزه علمیه قم به آن شهر می‌رفت.شهید اردستانی با اوج گرفتن نهضت مقدس اسلامی عامل موثری در توزیع پیامهای حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان ورامین و سازمان اتکا بوده و در تظاهرات بطور مرتب شرکت می‌کرد.

او دارای خصایص عالی اسلامی همچون تواضع ، زهد و تقوا بود و به خاندان ولایت و امامت عشق می‌ورزید و از ابتدای جوانی از فرائض دینی غافل نبوده و برای فرایض شرعی و برای فرائض دینی اهمیت زیادی قائل بود و حتی به کوچکترین آنها عمل می‌کرد و در کلیه تظاهرات مهم قبل از انقلاب شرکت داشت.

وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای خود را بر علیه خطوط ضد اسلامی و انحرافی آغاز کرد و از پیشرفت گروهکهای متمایل به شرق و غرب در شهر ورامین جلوگیری و با قاطعیت با آنان برخورد می‌کرد و چهره مزورانه و مزدورانه آنان را بیش از پیش برای مردم آشکار می‌ساخت.

وی شدیداً به روحانیت متعهد و مبارز در خط امام عشق می‌ورزید و همیشه از شهید مظلوم دکتر بهشتی سخن می‌گفت.

شهید اردستانی در تاریخ ۵۹/۸/۱۹ از طریق ارتش به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفت و عاشقانه بطور داوطلب به جبهه رفت. یک بار به مدت سه ماه اعزام گردید و بار دیگر از طریق ستاد جنگهای نامنظم به جبهه بستان عزیمت نمود. او بعد از تاسیس حزب جمهوری اسلامی به همراه چند نفر دیگر از برادران برای همکاری به عضویت حزب جمهوری اسلامی دفتر ورامین درآمد و مشغول فعالیت شد و از خود گذشتگی فراوان نشان داد.

مجدداً برای سومین بار برای تداوم انقلاب راهی جبهه حق علیه باطل گردید و در عملیاتی جهت بازپس گیری بستان از مزدوران بعثی در تاریخ ۶۰/۶/۱۰ به فیض شهادت نائل آمد و در گلستان شهدا سید فتح الله به خاک سپرده شد.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.