خانه » به قلم همشهریان » شهدای تخریب …

شهدای تخریب …

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/yadvareh/razmayesh/razmayesh-eghbaliyeh-91-6-30-varamin-01.jpg

جاتون خالی قسمت شد آخرین چهارشنبه شب شهریور ماه با دوستان بریم یادواره شهدای تخریب چی وغواص سراسر کشور که محل برگزاری اش امسال زادگاه شهیدانی چون حاج حسین ایرلو فرمانده گردان تخریب وشهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگرشهدای عزیز گلگون کفن این خطه ی شهید پرور بود.
مکان برگزاری یادواره، سالن شهدای هفت تیر قرچک بود همون جایی که بازیکنان تیم فوتسال شهید منصوری قرچک تمرین هاشون رو اونجا انجام می دن.
بزنیم یه کانال دیگه بحث رو یه کمی علمی کنیم می دونید به فرض مثال آب در چند درجه به جوش میاد؟ آلومینیوم وآهن در چند درجه ذوب می شود؟بدن انسان چطور؟ می دونید منور دمایش تا چند درجه می رسد؟
برگردیم به فضای سالن برگزاری یادواره شهدای تخریب و غواص و فرمانده شهیدش حاج حسین ایرلو. جعفر جهروتی یکی از یادگاران دفاع مقدس هم که شاید معرف حضورتان باشد حضور داشت وبه بیان خاطره ای پرداخت.
می گفت: شب عملیات بود یه نوجوانی تو گردان ما بود که حافظ کل قرآن بود اسمش سید محمد حسینی بود.
داشت از روی کتاب قرآنش را تلاوت می کرد بهش گفتم تو که حافظی پس چرا از روی قرآن  می خوانی ؟که با توجه به احادیث وروایاتی که برایم گفت منو قانع کرد. حرکت کردیم به سمت دشمن. دعا می کردیم که عراقی ها منور نزنن تا دیده نشیم و عملیات لو نره تا این که دیدیم سید محمد حسینی رفت سمت منور و خودش رو انداخت روی منور، منوری که دمایش به هشتصد درجه سانتیگراد می رسد. من بهم ترکش خورد ودیگه هیچی نفهمیدم وبه عقب برگردانده شدم وبعد هم به بیمارستان منتقل شدم بعد از مدتی که برگشتم جبهه از برادران پرسیدم سید محمد حسینی چی شد؟ که یکی از برادران گفت از پایین گردن تا کف پاهاش خاکستر شده بود، داخل دهانش هم یک سوم چفیه اش رو قرار داده بود تا هیچ صدایی ازش خارج نشه تا مبادا عملیات لو بره.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/yadvareh/razmayesh/razmayesh-eghbaliyeh-91-6-30-varamin-03.jpg

نمی دونم چه واژه ای رو برای این شهید بزرگوار بکار ببرم می خوام بگم خیلی خیلی مرد بوده می بینم واژه ی خیلی کوچیکیه براش. بعضی وقت ها در مقابل خیلی از عجایب مثل همین نمونه، نه زبانمان قدرت ساخت واژه دارد نه مغزمان قدرت محاسبه اش را.
به نظر شما به غیر از اینه که علی اکبر های امام خمینی (رحمت الله علیه ) به تبعیت از حضرت علی اکبر امام حسین (علیه السلام )مرگ را قبل از شهادتشان کشته اند به غیر از این است که ترس را ترسانده بودند؟
به نظر شما وقتی عشق پرواز می کند کسی می تواند شکارش کند؟وقتی عشق لا یزال الهی کنده شود و پر بزند و به سمت حضرت خدا برود فقط خودش می پذیرد و لا غیر.
به قول شهید آوینی زمانی که عقل عاشق وعشق عاقل شود آنگاه شهید می شویم.
حاج احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت و هم رزم شهید همت هم حضور داشت.ایشون هم صحبت کرد. می گفت:زمان جنگ ایران سی وهفت میلیون نفر جمعیت داشته که از این تعداد بیست ودو میلیون نفر می توانستند بیان جنگ اما یک میلیون وچهار صد هزار نفر اومدن جنگ پس باقی افرادی که می تونستند بیان و نیومدن و زیارت عاشورا هم می خوندند انی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم (بدرستیکه من تا قیامت سلم وصلحم با هر که با شما صلح است و جنگ وجهادم با هر که با شما در جنگ است می باشد) همه اینها دروغ می گفتند وگرنه می آمدند جنگ .
نزدیک به پایان مجلس هم مداح اهل بیت حاج حسین کشت کار که بچه بوشهر هم هست اومد وهمون شعر معروفش که میگه منم سر گشته حیرانت ای دوست ……….    ……… دلی دارم در آتش خانه کرده …..   ..   .را خواند وقبلش هم یه ذکر مصیبتی از حضرت علی اکبر(علیه السلام) خوند.

————————————

به قلم محمود تاجیک خاوه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.