خانه » به قلم همشهریان » تاثیر قمر بنی هاشم بر کورش و داریوش

تاثیر قمر بنی هاشم بر کورش و داریوش

السلام علیک یا اباالفضل العباس
خطیب توانا حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی امسال هم مثل پارسال دهه ی اول محرم در هیئت دلسوختگان قمر بنی هاشم ورامین منبر دارد . ایشان در شب چهارم خاطره ای از منبررفتنشان در هیئت متوسلین به اباعبدالله در سال ۵۳ در خیابان کهن واقع در تهران نو ذکر کردند .می گفتند : در هیئت دو برادر می آمدند که هیکل های درشتی هم داشتند ودر هیئت خیلی مسخره بازی در می آوردند موقعی که قرآن تلاوت می شد این دو برادر می خندیدند . مسؤول هیئت می خواست این دو تا را جواب کند اما من گفتم دست نگه دار . تا اینکه یک شب روضه ی حضرت عباس (علیه السلام ) خوانده شد واین دو تا شروع کردند به گریه کردن . موقعی که سینه زنی شروع شد این ها داشتند گریه می کردند . جلسه تمام شد اما این ها داشتند گریه می کردند .
این ها که یک بار دهانشان بوی حشیش می داد ، یک بار می خندیدند یک بار اذیت می کردند و … آن شب متحول شدند و از آن شب به بعد ظاهر و باطن شان مذهبی شد . اسم شان کورش و داریوش بود که به من گفتند می خواهیم اسم مان را عوض کنیم که من هم دو تا اسم مذهبی برای شان انتخاب کردم .
چند سال گذشت و انقلاب شد و بعد هم جنگ شد . این دو برادر با هم به جبهه اعزام شدند و هر دو با هم شهید شدند.
به قلم محمود تاجیک خاوه

یک نظر

  1. «اسم» آدم ها به جای خود مهمه اما «رسم» شان مهم تر. چه بسیار آدم هایی که نام نیکان تاریخ رو داشتند اما انسانیت رو لگدمال کردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.