خانه » اخبار و رویدادها » بارندگی مطلوب در ورامین/۱۲۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی

بارندگی مطلوب در ورامین/۱۲۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با مطلوب خواندن وضعیت بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته از تامین ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی دشت ورامین خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایسنا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با مطلوب خواندن وضعیت بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد:‌ افزایش بارندگی باعث شده که امروز در سدهای پنج گانه استان بالغ بر ۹۰۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره داشته باشیم که در مقایسه با سال گذشته که ۷۰۲ میلیون متر مکعب بوده بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب افزایش مشاهده می شود.

خسرو ارتقایی با اشاره به این که صد میلیون متر مکعب افزایش ذخیره‌ آب مربوط به آبگیری سد ماملو است، گفت:‌ در سال گذشته به دلیل جاده پارچین قادر به آبگیری نبودیم و ذخیره آب این سد کم بود اما امسال این مشکل حل شده ومیزان ذخیره آبی بالا است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در مقایسه با سال‌های گذشته بارندگی در سال آبی کنونی وضعیت نسبتا مطلوبی را داشته است. در سال آبی که اکنون رو به اتمام است (ابتدای مهر ۹۰ تا ابتدای مهر۹۱) ۴۱۸ میلیمیتر بارندگی داشته‌ایم که این میزان ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۰ درصد نسبت به میانگین بارش‌های درازمدت ۴۴ ساله افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که وضعیت بارندگی در استان خوب است، ابراز امیدواری کرد مشکلی در تامین آب وجود نداشته باشد و گفت: پیش بینی خاصی برای سال آبی ۱۳۹۱ ـ ۱۳۹۲ نشده است اما اگر مردم صرفه جویی کنند و مصرف بهینه آب داشته باشند، امیدواریم در بخش آب شرب مشکلی نداشته باشیم.

ارتقایی با اشاره به این که در بخش کشاورزی هم بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب از سد ماملو برای دشت ورامین آب تامین شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۷۰-۸۰ میلیون متر مکعب از کانال رباط کریم برای فشافویه، منطقه رباط کریم، شهریار و اسلامشهر تامین آب کرده‌ایم. بالغ بر ۵۰ میلیون متر مکعب در دشت کرج – شهریار توانستیم از شبکه، آب تامین کنیم؛ در کردان نیز حدود همین میزان تامین آب شده است. بنابراین سعی کردیم نگذاریم تامین آب کشاورزی استان که مبنای تولید محصولات کشاورزی است، دچار مشکل شود.

وی با اشاره به برنامه سال آبی آینده در حوزه آب شرب تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۹۲ امیدواریم از تصفیه خانه ششم تهران و تونل انتقال آب از سد تنظیمی کرج به تهران بهره برداری کامل کنیم.

ارتقایی با اشاره به برنامه سد نمرود نیز تاکید کرد: همه طرح‌های مهرماندگار منوط به تامین مالی است. اگر تامین مالی شود امیدواریم بتوانیم سد نمرود را در اول سال ۹۲ آبگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که طرح بزرگ انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود در نیمه اول سال آتی به بهره‌برداری کامل برسد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.