خانه » اخبار و رویدادها » شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی است

شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت : شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از یک هزار و ۶۹۸ هکتار و یکصد هزار هکتار اراضی قابل کشت ، قطب بزرگ تولید محصولات کشاورزی در استان تهران و کشور می باشد .

به گزارش ورامین سیتی محمد حسین تاجیک ‘ روز یکشنبه در جلسه امضاء تفاهم نامه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ورامین که باحضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شدافزود : این شهرستان دارای ۱۸۲ پارچه آبادی و مزرعه می باشد که بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ بهرور در بخش کشاورزی در آن ها فعالیت می کنند.

وی گفت : با توجه به محدودیت های منابع آبی در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی قابل کشت ورامین ، زیر کشت محصولات زراعی است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت : هم اکنون ۲۰۵ واحد دامی و شیری صنعتی و نیمه صنعتی و روستایی در شهرستان مستقر میباشد که سالانه ۹۱ هزار و ۲۵۰ تن شیر تولیدمی کنند.

وی اظهار داشت : استقرار بیش از یک هزار و ۹ واحد پروار بندی با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۸۰ تن گوشت قرمز در سال و ۱۹۴ واحد گوسفند و بز غیر عشایری با دارا بودن ۲۲۰ هزار راس دام سبک این شهرستان را به قطب تولید گوشت قرمز تبدیل کرده است .

تاجیک گفت: علاوه بر این ، عشایر شهرستان دارای ۱۵۰ هزار راس دام سبک می باشند که سالانه ۸ هزار و ۷۰۰ تن گوشت تولید می کنند.

وی افزود : علاوه بر این حضور ۷۱ واحد تولید گوشت مرغ با ظرفیت تولید۱۳ هزار و ۹۲۳ تن گوشت مرغ در سال ، ۳۲۱ واحد مرغ تخمگذار باظرفیت ۱۸ هزار و ۶۴۸ تن تولید تخم مرغ ،۱۰ واحد پرورش شتر مرغ با دارا بودن ۵ هزار قطعه شتر مرغ به عنوان بزرگترین واحد شترمرغ خاورمیانه با ظرفیت ۱۵۰ تن گوشت شتر مرغ در سال ، تولید سالانه ۲۰ هزار قطعه جوجه اردک ، تولید ۳۲ تن ماهی در سال ، تولید سالانه ۹ تن عسل ,و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در سال این شهرستان را از جایگاه ویژه ای در تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار کرده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار داشت : هم اکنون ۷۴ تشکل و تعاونی در سطح شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۱ تشکل عضو صندوق استانی می باشند ،

وی افزود : علاوه بر این ۳ شرکت تعاونی تولید روستایی ,۲۳ تعاونی دامی ,۹ واحد باغی , ۱۰ شرکت مکانیزاسیونم ,۱۵ شرکت فنی و مهندسی خدمات مشاوره فارغ التحصیلان , یک شرکت تعاونی عشایری و ۲۰ شرکت متفرقه مربوط به کشاورزی در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.