خانه » اخبار و رویدادها » نشست مطبوعاتی فرماندار شهرستان ورامین : حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح، هدیه به مردم شهرستان و …

نشست مطبوعاتی فرماندار شهرستان ورامین : حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح، هدیه به مردم شهرستان و …

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین صبح امروز نشست مطبوعاتی فرماندار شهرستان ورامین به مناسبت هفته دولت برگزار شد.
مهندس منصوری ضمن اظهار ارادت به ساحت مقدس شهیدان رجایی و باهنر و با آرزوی پیمودن راه پر برکت آنها و همچنین ابراز هم دردی با مردم شریف زلزله زده آذربایجان گفت: هفته دولت بصورت متداول هفته ای برای بیان خدمات دولت و افتتاح پروژه های انجام شده است که به دلیل ترافیک خبری چندان تمایل به افتتاح پروژه در سطح شهرستان نداریم و بخشی از پروژه ها به صورت نمادین افتتاح خواهد شد.

وی در این باره افزود: امسال به دلیل برگزاری اجلاس کشورهای عدم متعد ها ترافیک خبری بیشتر هم هست و به همین خاطر دو یا سه هفته دیگر اهم پروژه ها با حضور مسؤولین کشوری و یا استانی افتتاح خواهد شد.

وی با تقدیر از خبرنگاران گفت: در طی مدتی که افتخار خدمت داشتیم خبرنگاران در بحث پوشش خبری خوب وارد شدند جایی که نیاز بود پوشش دهند خوب وارد شدند و همچنین جایی که نیاز بود مشکلات و مسائل مردم را به ما منتقل کنند خوب عمل کرده اند. .
فرماندار ورامین ضمن ابراز همدردی با مردم خوب و شریف آذربایجان اظهار داشت: از سمت شهرستان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله زده اعزام شده است .
مهندس منصوری در خصوص اجلاس عدم متعهد ها گفت: اجلاس عدم متعهد ها در تاریخ انقلاب اسلامی مهمترین اجلاس بود است. مهمانان ویژه ای از جمله دبیر کل سازمان ملل به عنوان میهمان و یا ناظر شرکت خواهند کرد و فرصت سه ساله ای که جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس در پیش خواهد داشت فرصت مغتنمی است .
وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند کشور در پیچ بزرگ تاریخی قراردارد قطعا هر کشور که بتواند امور جامعه جهانی را مدیریت کند به سلامت از این پیچ عبور خواهد کرد .
ایشان افزودند: در عرصه نظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ به راه انداختند که به فضل خدا به نفع ایران به اتمام رسید بعد از آن در حوزه های ترور و بعد از آن در حوزه های اقتصادی و بعد از آن حوزه های فرهنگی هجمه ها علیه جمهوری اسلامی به راه انداختند که به فضل خدا ناموفق بودند حتی در فتنه ۸۸ حوزه های اجتماعی را مورد حمله قرار دادند و باز هم به توفیقی دست نیافتند.

وی بیان داشت: در ماههای اخیر هجمه های دشمن بر حوزه های مختلف اقتصادی است که معیشت مردم را مورد حمله قرار می دهد. به همین جهت ستاد تدابیر اقتصادی در دولت تشکیل شده و به برخی تحریم ها و موانع غلبه کرده که این هم باعث خود کفایی ما شده است.

منصوری ادامه داد: حملات سال های اخیر آمریکا و جامعه امپریالیسم در خاور میانه به شکست انجامیده و الان هم در حال ضربه زدن به سوریه هستند که اگر سوریه را به دست آنها بیافتند می توانند منطقه را به دست بگیرند.

فرماندار ورامین در این خصوص اظهار داشت: ادبیات سیاسی کشور های دنیا به نفع کشور ما تغییر کرده و به لطف خدا و همت دولتمردان نبض سیاسی دنیا در اختیار ما قرار گرفته است . این اجلاس نیز فرصت خوبی است که بتوانیم گفتمان عدالت و گفتمان جامعه مهدوی و جامعه علوی را به گوش مردم دنیا برسانیم.
محسن منصوری گفت: بعد از اجلاس سازمان ملل اجلاس سران کشورهای عدم متعهد ها بزرگترین اجلاس در سطح کشور ها است .

وی افزود: مرکزیت برگزاری اجلاس بر عهده استان تهران است که از مدت ها پیش دستگاههای مربوط در حال فعالیت هستند که امید داریم به سلامت برگزار شود .
فرماندار ورامین پیرامون بیان عملکرد مجموعه دستگاه های دولتی شهرستان گفت: الحمدلله مسیر عمومی شهرستان مسیر خوبی است هماهنگی خوبی بین دستگاهها وجود دارد و در حوزه اجرا کمترین مشکلی را داریم.

وی افزود: در حوزه سیاسی پرونده انتخابات مجلس نهم با امحاء آراء بسته شده و کم کم دستگاهها برای انتخاب شوراها و ریاست جمهوری آماده می شوند.
فرماندار شهرستان ورامین اظهار داشت: در حوزه مسائل امنیتی نیز شوراها و کمیسیون ها مربوطه بصورت منظم انجام می شوند. الحمدلله فضای عمومی امنیتی شهرستان فضای خوبی است و هرگونه اتفاق و نا امنی با ورود دستگاههای امنیتی مدیریت می شود.
وی بیان نمود: در فصل گرما بیماری هایی در سطح منطقه شایع شد همچون بیماری التور که نوعی وباست و آنفلونزای حاد پرندگان که به صورت اندک دیده شد و به فضل خدا همگی آنها مدیریت شد. .
مهندس منصوری در خصوص پلمپ کمپ های ترک اعتیاد گفت: به حمد لله در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصویب شد که از ۴۵ مرکز ۳۰ مرکز پلمپ شود و این اتفاق صورت گرفت. مابقی یا مجازند یا درحال کسب جواز می باشند.
وی در خصوص استفاده از قلیان در پارک ها و معابر شهرستان و مقابله با اشاعه دهندگان آن گفت: اقدامات لازم انجام شده و مقامات قضایی دستور مقابله با استعمال قلیان در پارک ها را داده اند اطلاع رسانی هم انجام شده تا ان شاء الله دیگر شاهد استفاده از قلیان در سطح شهرستان نباشیم.

فرماندار ورامین بیان داشت: اقدامات خوبی در حوزه پزشکی و درمانی انجام شده بحث پزشک خانواده کلید خورده است.

وی بیان نمود: سینما قدس هم الحمدالله فعال شد. با هماهنگی که انجام شد تنها سینمای خوزه شرق و جنوب شرق فعالیت خود را آغاز کرد.
فرماندار ورامین در خصوص فعالیت های حوزه اداری مالی و برنامه ریزی اظهار داشت: موضوع منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است.

وی درخصوص بازدید از کارخان های فعال شهرستان گفت: بازدید های مستمر و هفتگی از کارخانه های سطح شهرستان انجام می شود تا از نزدیک با مشکلات آنان آشنا بشویم که بخشی از مشکلات کارخانه ها رفع و برخی دیگر به مبادی مربوطه جهت رفع موانع موجود انعکاس پیدا خواهد کرد.
مهندس منصوری گفت: در بحث مسکن مهر ستاد مسکن مهر با جدیت کار خود را پیگیری می کند .ما در بحث مسکن مهر مدعی هستیم یکی از موفق ترین شهرستان ها هستیم.

وی افزود: حدود ۱۷۰۰۰ مسکن مهر را شروع کردیم و بیش از ۳۰۰۰ مسکن مهر تحویل شده است که عمده آنها در بخش قرچک است.

فرماندار ورامین گفت: سفر های روستایی بصورت جدی در دستور کار قراردارد. به فضل خدا یک دور کامل از روستاهای شهرستان بازدید انجام شده است. البته بنده و خیلی از مسؤولین چندین بار از روستاها بازدید کرده ایم.

وی افزود:دور دوم بازدید از روستاها نیز آغاز شده که این دور از بازدیدهای قبلی مهم تر است . با توجه به آماری که مجموعه عمرانی داده بیش از ۶۰ درصد مصوبات انجام شده است.

محسن منصوری اظهار داشت: کارهای خیلی بزرگی در حوزه عمران روستاها انجام شده است. بطور مثال در روستای آبباریک تعریض جاده آبباریک بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه دارد که کلید این کار خورده است.

وی بیان نمود: در حوزه عمرانی بودجه ۹۱ بودجه خوبی خواهد بود . پروژه بسیار مهم شهرستان بیمارستان قرچک با بیش از ۰۲ میلیارد ریال مناقصه برگزار شده و در ردیف پروزه ملی قراردارد. بیمارستان مفتح نیز در ردیف اعتبارات ملی قراردارد یعنی هر مسؤولی که بیاید باید این پروژه ها را انجام دهد.

وی گفت: اجرای کانال موازی انتقال آب از شهرری به ورامین جزء پروژه های ملی قرار گرفته است.

فرماندار ورامین در خصوص متروی شهرستان گفت: مهم ترین پروژه شهرستان در اعتبارات ملی مترو است که اعتباری بالغ بر حدود ۲۹۰ میلیارد امسال و ۲۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته اعتبار دارد.
وی در این باره افزود: چندین جلسه با مدیر عامل شرکت مترو، استاندار و شهردار تهران انجام شده. با توجه مصوبه دو ماه گذشته دولت کار به صورت کامل از راه آهن گرفته و به مترو سپرده شد و حریم فعلی راه آهن از تهران تا پیشوا در اختیار شرکت مترو قرار گرفت.
محسن منصوری افزود: شرکت مترو متعهد شده تا پایان سال ۹۲ مترو را تحویل دهد. اما نظر ما این است که تا پایان دولت انجام شود و به اتمام برسد به همین خاطر نهایت تلاش ما این است که تا پایان دولت متروی ورامین انجام شود.
فرماندار ورامین با بیان این نکته که ما مدعی هستیم در حوزه راه در شهرستان ورامین کارهای خوبی انجام شده گفت: تعریض مسیر ری ورامین یکی از این اقدامات بوده است.

وی افزود: جاده قم گرمسار مسیر خطرناکی است که اصلاحیه آن در حال انجام است. بنا است به همین راه فعلی یک باند اضافه شود و بشود مسیر رفت و سه لاین برای برگشت نیز احداث خواهد شد.

وی گفت: مطالعات جاده آنتنی جوادآباد که مسیر آن حدود ۱۵ کیلومتر است انجام شده و رقم خوبی برای احداث آن در نظر گرفته شده و پیمانکار آن هم مشخص شده است.
مهندس منصوری گفت: برنامه بازدید از ادارات هر هفته ادامه دارد و به صورت تصادفی انجام می شود.

فرماندار ورامین در باره آب شرب روستایی اظهار داشت: در حوزه آب شرب روستایی کمترین مشکل راداشتیم که امسال حتی یک مورد هم اعتراض نسبت به مسائل آب شرب روستایی نداشتیم نه این که اصلاً مشکلی نباشد.

وی در خصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان گفت: به تمامی روستاهای واجد شرایط شهرستان گازرسانی شده است.
ایشان بیان داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در سطح شهرستان اتفاق افتاد این است که مسیر دیگری به سمت تهران داشته باشیم اگر جاده ای به شمال تهران ایجاد کنیم خیلی از مشکلات مردم حل خواهد شد. به همین جهت در حال پیگیری پروژه احداث جاده ورامین به بابایی هستیم.

وی افزود: حدود یک سال و نیم در حال پیگیری این مسأله هستیم و کار در دو فاز آغاز شده که کمربند شرقی برای استان تهران خواهد بود .
فرماندار ورامین در بحث پروژه های قابل افتتاح گفت: حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح داریم که ۱۴ -۱۵ پروژه از آن اساسی است. موضوعات پروژه ها در حوزه های صنعتی ، کشاورزی فرهنگی ، آموزش و پرورش ، برق ، آب و فاضلاب ، شهرداری ، بهداشت و درمان ، مخابرات و گاز است .

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.