خانه » اخبار و رویدادها » شورای شهر ورامین در سال آخر کاری خود زمین مصلای این شهر را یادگار بگذارد.

شورای شهر ورامین در سال آخر کاری خود زمین مصلای این شهر را یادگار بگذارد.

varamin

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سید صالح یاسینی امروز اظهار داشت: در استان تهران به غیر از شهر تهران ۲۹ نماز با صلابت جمعه اقامه می‌شود البته شهرهای دیگر در دستور کار قرار گرفته‌اند که تا پایان سال حدود چهار شهر جدید از نعمت نماز جمعه بهره می‌برند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران به ذکر نام این شهرها پرداخت و گفت: واوان در شهرستان اسلامشهر، باغستان در شهرستان شهریار، شریف‌آباد در شهرستان پاکدشت، رودهن در شهرستان دماوند این چهار شهر هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور حدود ۷۰۰ نماز جمعه برپا می‌شود که یکی از برکات جمهوری اسلامی به مردم همین اقامه نمازهای جمعه است که عین کلام حضرت امام است که «نماز جمعه از عنایات حق تعالی به مردم است».

varamin

نماز جمعه یک نماز حکومتی است

حجت‌الاسلام یاسینی بیان داشت: نماز جمعه یک نماز حکومتی است در حقیقت متعلق و منصوب به ولایت است. ائمه جمعه با واسطه و یا بی‌واسطه منصوب از سوی مقام معظم رهبری هستند و این استدعا را از مردم دارم که کمک بکنند تا نمازی پرشکوه را در هر شهری داشته باشیم، از ابتدا مردم در بحث نماز جمعه همه کاره بودند و الان هم همین طور است.

وی در ادامه افزود: ستادهای نماز جمعه مردمی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و توقعی عضو ستاد و خادم دیگران می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: سیاستی را شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دنبال می‌کند مبنی بر این که فعالیت ستادهای نماز جمعه باید مدون باشد. بر اساس دستورالعمل و آئین‌نامه ابلاغی و تحت چارچوب و چارت اعلام شده کار کنند و یکایک افراد حاضر پس از طی آموزش‌های لازم مرحله به مرحله فعالیت خود را مدون کنند و این توقع از ائمه جمعه می‌رود که از نیروهای جوان و خوش‌ فکر دعوت به همکاری کنند و زمینه حضور آنها در ستادهای نماز جمعه را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام یاسینی افزود: در بعضی شهرها بسیار خوب عمل شده، متاسفانه در برخی شهرها چنین نبوده و هنوز نتوانسته‌اند به آن چه که مدنظر است دست یابند. به هر حال باید با استفاده از ابزار و امکانات جدید و روش‌های نوین از فضاهای رسانه مجازی بهره برده و نقش بیشتری را در جامعه داشته باشند.

امام جمعه صرفا امام جمعه نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران تاکید کرد: قطعاً امام جمعه صرفاً امام جمعه نیست، ایشان علاوه بر مسئولیت اقامه نماز جمعه به عنوان عضو اصلی شورای اداری مسئول شورای فرهنگ عمومی، مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مسئول ستاد احیای زکات، ستاد اقامه نماز، هماهنگ‌کننده حضور روحانیون در شهر، مسئولیت امور مساجد و عضو اصلی شورای خاص ادارات مثل شورای آموزش و پرورش، شورای ورزش و شورای مشارکت‌های بهزیستی است.

وی ادامه داد: بعضی از ائمه جمعه شوراهای ستادهای ذکر شده را فعال کرده‌اند و بعضی از شوراها فعال نیستند و بخشی از تقصیر غیرفعال بودن آنها به گردن امام مسجد است در صورتی که وی می‌توانسته آن را فعال‌تر کرده و بهتر مسائل را دنبال کند، البته در استان تهران همه شوراها به نوعی فعال هستند.

varamin

شورای شهر ورامین در سال آخر خود زمین مصلای این شهر را یادگار بگذارد

حجت‌الاسلام یاسینی در بخش دیگری از سخنان خود عدم وجود مصلی در ورامین را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید در ابتدا توجه جدی به این مسئله نشده است که این مسجدی که الان نماز جمعه در آن اقامه می‌شود مسجد است نه مصلی که در حقیقت در ورامین مسجد توسعه پیدا کرده و مصلی احداث شده است.

وی ادامه داد: در عین حال آنچه در ورامین مطرح است این جمله است که ورامین مصلی ندارد، مسجد جامع ۷۰۰ ساله با نظارت میراث فرهنگی دارد. مسجد صاحب الزمان (عج) مسجد محوری شهر ورامین است ولی هیچ یک مصلای نماز جمعه نیستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران عنوان کرد: اخیراً با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ورامین در حال واگذاری قطعه زمینی برای ساخت مصلی در ورامین هستیم که توقع از شورای اسلامی شهر ورامین می‌رود که در آخرین سال تصدی شورای سوم یادگار و باقیات صالحاتی از خود به جا بگذارند که انشاءالله مردم ورامین بتوانند بهره کافی را برده و بتوانیم مصلایی در شان مردم شریف و ولایت‌مدار ورامین ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: البته در شهرستان ورامین چهار نماز جمعه داریم که در شهرهای قرچک، خیرآباد و جوادآباد هم پیگیر تملک زمین برای احداث مصلی بوده و در بعضی شهرها مانند قیامدشت، بومهن، خاورشهر، پرند، نسیم شهر، گلستان، نصیرشهر، باقرشهر، حسن‌آباد و صفادشت در حال ساخت مصلی هستیم.

امام جمعه خاورشهر گفت: در فیروزکوه زمین تملک شده و به لطف خدا به‌زودی شاهد احداث و آغاز عملیات اجرایی ساخت خواهیم بود، در آبسرد تاکنون زمینی تملک نشده و هنوز یک سال بیشتر از راه‌اندازی نماز جمعه در آن نگذشته است و در بعضی شهرها مانند ملارد زمین تملک شده ولی اقدامی صورت نگرفته است، دوستان ستاد نماز جمعه و امام جمعه باید با پیگیری‌های بیشتر اقدام عملی صورت دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.