خانه » به قلم همشهریان » کتاب « نرگس »

کتاب « نرگس »

نویسنده: رحیم مخدومی

کتاب شیرین و بسیار روانی  بنام  “ نرگس ” اثر رحیم مخدومی است . کتاب بسیار شیرینیست . شخصیت اصلی داستان پسر نوجوانی ست که نوجوانیش مصادف است با ایام انقلاب اسلامی . او یک خواهر بنام نرگس دارد که بخاطر حجابش نمی تواند به مدرسه برود . اسماعیل تمام تلاشش را می کند تا بتواند خواهرش را به مدرسه بفرستد  اما . . .

پیشنهاد می کنم این کتاب را بخوانید…

*****************

مشخصات کتاب

 کتاب “نرگس”

نویسنده : رحیم مخدومی

انتشارات : سوره مهر

موضوع : داستان های فارسی

تعداد صفحات : ۲۷۱ صفحه

*****************

لینک خرید

*****************

narges

رحیم مخدومی در مقدمه کتاب آورده است :

این اثر ناچیز را تقدیم می کنم به حال و هوای خوش انقلاب ، و به مدرسه ای که رنگ و بویش ، خاطره ی عظیم ترین انقلاب نسلمان را در دلم زنده می کند ؛ مدرسه ی راهنمایی معین ، واقع در پای پل قدیم ورامین که کوچک بود و فرسوده . اما با همه ی کوچکی اش مردان بزرگی در دل خود جای داده بود ؛ مردانی که زنگ های قرآن برایمان قصه ی بیداری می گفتند و با شعار وحدت ، نظم طاغوتی مدرسه را به هم می ریختند ؛ مثل معلم شهید عباس تاجیک و معلم آزاده سید مجتبی باریکانی .

یادش بخیر

معرفی کتاب:

کتاب حاضر داستان بلندى از مسائل مربوط به انقلاب درفصل بازگشایى مدارس در سال ۵۷، براى نوجوانان است.
داستان درباره اسماعیل و نرگس، خواهر و برادر که همیشه باهم به ‏مدرسه مى ‏رفتند. در یکى از روزهاى آغاز سال تحصیلى، نرگس رابه‏ خاطر حجابش از مدرسه اخراج می ‏کنند. اسماعیل از طریق ‏صحبت هاى آقاى اولیایى، یکى از معلمانش که در همان سال ‏به ‏شهادت مى‏رسد، وارد جریانات سیاسى روز شده و با همکارى‏ دوستانش اعلامیه‏ هاى حضرت امام را در مدرسه پخش مى ‏کند، این‏ حرکتها منجر به شورش در مدرسه مى‏شود. در درگیر با مأمورین،یعقوب یکى از همکلاسى ‏هاى اسماعیل به‏شهادت مى‏رسد. درپایان بچه‏ها در حال برگزارى مراسم جشن پیروزى انقلاب اسلامى‏در مدرسه هستند و نام مدرسه از «ولیعهد» به «شهید اولیایى» تغییرمى‏کند. اسماعیل می ‏رود تا خواهرش را بار دیگر به مدرسه برساند.
این کتاب توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامى تدوین وبا جلد شمیز منتشر شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.