خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگینامه شهید پیروز کمالزاده

زندگینامه شهید پیروز کمالزاده

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-pirooz-kamalzadeh.JPG

شهید بزرگوار پیروز کمالزاده در سال ۱۳۳۷در تهران متولد شدو در سنین جوانی در شهرک کمالشهر کرج (روستای کمال آباد سابق)مشغول درس شد.اوعلاقه فراوانی به انجام کارهای فرهنگی داشت و با جمع آوری کمکهای مردمی  و با پول شخصی خود خانواده های بی بضاعت را به اردوهای زیارتی قم ،جمکران و مشهد میفرستاد و یا کتابهای آقای طالقانی را خریداری میکرد  و در میان صفحات آن عکسهای امام  را که در آن زمان ممنوع بود میگذ اشت و به دیگران هدیه میداد.او پس از گذراندن دوران تحصیل به خدمت سربازی رفت. در ابتدا در یک پادگان در ایوانکی مشغول به خدمت شد. برادر کاشانی در این باره میگوید ما در سال ۱۳۵۶ در پادگان ۳۰نفر بودیم  اما فقط ما دو نفر نماز میخواندیم  و دیگران ما را مسخره میکردند.
شهید پس از مدتی به پاسگاه باغخواص منتقل شد ودر همین دوران بود که با خانواده شهید منصور تاجیک آشنا شدو به دامادی این خانواده در آمد.او در زمان سربازی بارها تصمیم به فرار گرفت اما خانواده مانع از این کار شدند.شهید کمالزاده از فدائیان امام بود  و همیشه با تمام وجود از امام صحبت میکرد او در مراسم ورود امام به کشور فعالیتی گسترده داشت.
شهید پس از دوران خدمت در کارخانه آجر ثبات قرچک به عنوان مسئول قسمت برق به طور موقت مشغول به فعالیت شد . در همین دوران بود که که مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس شورای عالی دفاع بودند،به علت کمبود نیرو در جبهه، سربازهای مقتضی سال۵۶را فراخواندند و پیروز که تازه سه ماه از ازدواجش گذشته بود جز اولین نفراتی بود که خود را معرفی کرد. این در حالی بود که تازه سه ماه از ازدواجش گذشته بود  و پس از ۶ماه در تپه های الله اکبر در منطقه گرم خوزستان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به قلب ایشان  در را ه بیمارستان به شهادت رسیدند  و در قطعه ۲۴بهشت زهرا(س)در کنار قبر سردار شهید مصطفی چمران ((همرزمش ))به خاک سپرده شد.چهل روز پس از شهادت پیروز کمالزاده فرزندش به دنیا آمد و اسم او را هم نام پدرش نهادند.

———

منبع : سایت ساجد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.