خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید بهزاد نیک اندیش

زندگی نامه شهید بهزاد نیک اندیش

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-behzad-nik-andish%20(1).JPG

شهید بهزاد نیک اندیش در سال ۱۳۴۸ در خانواد‌ه‌ای مذهبی به دنیا آمد. او پس از سپری نمودن دوران کودکی وارد مقطع ابتدایی شد و تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد شهید فردی با ادب بود و نسبت به افراد خانواده و فامیل احترام خاصی قائل بود او به مسائل و مشکلات اطرافیان توجه خاصی داشت و برای رفع آن تلاش می‌کرد و همچنین در ورزش سرآمد جوانان محل بود.

شهید بهزاد نیک اندیش در جمع خانه و خانواده و به خصوص پدر و مادرش  بسیار احترام می گذاشت و حرمت آنها را هیچگاه نمی شکست و در حل مشکلات آنها اهتمام می ورزید و سعی می نمود به قول معروف به روی پای خودش به ایستد و به کسی محتاج نباشد. در مراسمات مذهبی همیشه جلودار بود، به خصوص در مراسم شبهای عاشورا شرکت می کرد. همیشه در خانه اولین نفری بود که در این مراسمها حاضر می شد و آخرین نفری هم بود که به خانه باز می گشت. شهید بهزاد نیک اندیش در ورزش نیز فعالیت گسترده ای داشت و سرآمد بچه های محل بود، روح جوانمردی را رعایت می نمود و در بین دوستان خود به عنوان یک الگو بود، بطوریکه تمام بچه های محل مشکل خود را به او بازگو می نمودند و پدر و مادرهای دوستان شهید فرزندان خود را به الگو گرفتن از او سفارش می کردند. اگر می دید که دوستانش یا اقوام به راهی نادرست می روند در اسرع وقت از طریق که اصلا قابل بیان برایم نیست اقدام می نمود.

 شهید به لطف خداوند در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به فیض رفیع شهادت نایل گردید. مادر شهید قبل از اینکه شهادت فرزندش را به او اطلاع دهند، درخواب از شهادت فرزندش مطلع می گردد و چقدر سنگین و طاقت فرساست که پدری جهت ملاقات فرزندش به منطقه عملیاتی غرب برود و در آنجا مطلع گردد که فرزندش به شهادت رسیده و خود او پیام آور شهادت فرزندش باشد .

شهید بهزاد نیک اندیش با فرا رسیدن زمان خدمت سربازی به خدمت مشغول شد و پس از گذشت یک سال از خدمت سربازی در تاریخ ۶۸/۲/۵ در درگیری با اشرار در منطقه گیلان غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در روز عید سعید فطر همان سال پس از برگزاری نماز پرشکوه عید سعید فطر در میان جمعیت انبوه به سمت گلستان حسین رضا تشیع گردید .

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.