خانه » به قلم همشهریان » کتاب « پیامبران کوچک »

کتاب « پیامبران کوچک »

نویسنده : رحیم مخدومی

مردی طی یک یادداشت کوچک از خدا می خواهد سال ۷۵ را سال شهادت او قرار دهد. خدا خواسته ی  آن مرد را اجابت می کند. این یک داستان نیست، واقعیـّتی است در خصوص زنـدگـی سـردار شـهیـد  هوشنـگ ورمقـانی که بـه قـلـم  رحیم مخدومی تبدیل به چند داستان کوتاه شده است.  بخشی از مقدمه کتاب در ادامه آمده است:

«یک خبر مرا به نوشتن این خبر فراخواند. آیا همان ، شما را به خواندنش وا خواهد داشت؟ یک خبر من را از ورامین به استان کردستان کشاند؛ به شهرهای قروه ، سنندج ، پاوه.

اگر کسی هشت سال بعد از جنگ به شهادت برسد ، آن نه در اثر وارض ناشی از بمب های شیمیایی و ترکشهای باقی مانده از زمان جنگ، و نه روی تخت بیمارستان ، بلکه در گرد و غبار معرکه مردآزمای جنگ. در یک نبرد مردانه با یکی از شقی ترین گروه های خود فروخته . با گلوله های آتشین حزب مرتد دموکرات …

حالا این خبر را داغ به حساب می آورید یا نه ؟

این را داشته باشید تا خبر اصلی را بگویم. از این که آن بالا نوشته ام یک خبر آتشین، خبر مهمتری برایتان دارم . خبری که واقعا …

فرض کنید کسی پیش از شهاذت ، خبر شهادت خودش را بگوید . شما در این وانفسای غفلت و بی خبری ، اسم این مرگ آگاهی را اگر خبر داغ نمی گذارید ، چه می گذارید؟؟

اگر کسی از خدا بخواهد در تاریخ خاصی به شهادت برسد ، خدا همبه حرفش عمل کند ، در همان تاریخ به شهادتش برساند…»

*****

*****

لینک خرید

*****

*****

مشخصات کتاب :

نوبت و تاریخ چاپ : اول ۱۳۹۰
شمارگان : ۳۰۰۰ نسخه
قیمت : ۲۰۰۰ تومان
قطع : پالتویی
تعداد صفحات : ۹۲ صفحه
نویسنده : رحیم مخدومی

*****

این کتاب مجموعه ۱۰ داستان از زندگی‌ و خاطرات شهید هوشنگ ورمقانی است که از کودکی تا شهادت وی را در بر می‌گیرد.
ورمقانی از شهدای شهرستان قروه است که سال ۱۳۷۵ در درگیری با گروهک ضد انقلاب کومله به شهادت رسید. او در سال ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و فرماندهی گردان ویژه جبهه‌های غرب کشور، مسوولیت گزینش سپاه قروه، مسوولیت سپاه دهگلان، جانشینی ستاد و فرماندهی تیپ بیت‌المقدس در جبهه‌های جنوب از جمله سمت‌های وی بوده‌اند.
«پیامبران کوچک» در ۹۲ صفحه، قطع پالتویی، سه هزار نسخه و با قیمت دو هزار تومان از سوی بنیاد شهید و با همکاری نشر شاهد و موسسه فرهنگی رسول آفتاب منتشر شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.