خانه » اخبار و رویدادها » با تصویب هیأت دولت، بر اجرای متروی ورامین توسط شرکت متروی تهران و حومه تأکید شد

با تصویب هیأت دولت، بر اجرای متروی ورامین توسط شرکت متروی تهران و حومه تأکید شد

با تصویب هیأت وزیران به منظور احداث مترو تهران – ورامین ، حریم ۱۷ متری خط فرد راه آهن تهران – مشهد در فاصله تهران – ورامین – گرمسار به ۷ متر اصلاح شد. همچنین دستگاه اجرایی طرح قطار حومه ای (مترو) تهران – ورامین  از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت قطار شهری تهران و حومه تغییر یافت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ورامین، فرماندار ورامین در مورد اقدامات انجام شده جهت احداث متروی ورامین گفت: متولی پیشین احداث متروی ورامین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود. کار احداث مترو به سمت احداث قطار بین شهری پیش می رفت که با مدیریت موضوع جهت کار به سمت احداث مترو تغییر مسیر داده شد.

وی در خصوص مذاکرات انجام شده افزود: از همان ابتدا تأکید ما بر احداث مترو بوده است.
فرماندار شهرستان ورامین افزود: با توجه به مصوبه هیأت دولت از ۱۷ متر حریم راه آهن، ۱۰ متر آن به اجرای متروی ورامین اختصاص یافته که این موضوع مشکل تملک مسیر را به طور کامل حل و فصل خواهد نمود.
محسن منصوری در خصوص تغییر دستگاه اجرایی این پروژه مهم و تاثیر گذار برای شهرستان ورامین افزود: اعتباراتی که تا امروز به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تخصیص یافته بود به شرکت متروی تهران و حومه منتقل خواهد شد که این اعتبارات بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال بوده که ۲۴۳ میلیارد آن در سال مالی ۹۰ و ۲۹۳ میلیارد ریال در سال مالی ۹۱ به پروژه احداث متروی ورامین اختصاص خواهد یافت.
فرماندار ورامین در پایان با ابراز خرسندی از این مصوبه مهم در خصوص برگزاری جلسات متعدد با مدیر عامل مترو جهت اجرایی شدن این پروژه خبر داد و افزود: ان شاء الله مردم شریف و شهید پرور ورامین به زودی طعم شیرین برخورداری از مترو را خواهند چشید.

تصویر مصوبه هیات وزیران در خصوص متروی ورامین:

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.