خانه » اخبار و رویدادها » تجمع برائت از فتنه گران در خیرآباد برگزار شد/ آیت الله خاتمی: جنایات فتنه‌گران فراموش نمی‌شود

تجمع برائت از فتنه گران در خیرآباد برگزار شد/ آیت الله خاتمی: جنایات فتنه‌گران فراموش نمی‌شود

شامگاه پنج شنبه آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم یادواره شهدای خیرآباد ورامین با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ بوده و انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ بسیجی است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۳۶ سال گذشته، تداوم نظام اسلامی با تکیه بر فرهنگ بسیجی رخ داده و امروز این فرهنگ و تفکر در کشورهای دیگر جهان نیز رو به گسترش است.

آمریکا فرصت پیدا کند به کشور ضربه می زند

امام جمعه موقت تهران در ادامه با معرفی شاخصه ها و ویژگی های مهم و اساسی فرهنگ بسیج ادامه داد: بسیج با شش واژه دوست و با شش واژه بیگانه است که باید به آن توجه و دقت لازم صورت پذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اولین شاخصه و ویژگی بسیج، حضور به موقع در صحنه است، به طوری که یک بسیجی در مواقع لازم در میدان حاضر شده و از ملامت ها نیز هراسی به خود راه نمی دهد.

وی متذکر شد: بسیج همواره در عرصه های مختلف نظیر دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتخابات حضور فعال و تأثیر گذاری دارد.

دست برداشتن دشمن از براندازی یک توهم است

خاتمی دومین ویژگی بسیج را داشتن بصیرت عنوان کرد و متذکر شد: یکی از شاخص های مهم بسیج، داشتن بصیرت و هوشیاری است.

وی در این بخش از سخنان خود به دشمنی آمریکای جنایتکار با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر فرصتی پیدا کند، از همان فرصت برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی استفاده خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: این یک توهم است که دشمنان انقلاب اسلامی دست از براندازی بردارند ولی امروز با بصیرت و هوشیاری بسیجیان، توطئه های دشمنان و آمریکا خنثی شده است.

بسیج حزبی و جناحی نیست و در خط ولایت حرکت می کند

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه شهادت طلبی را از ویژگی های بسیج دانست و با تجلیل از شهدای مدافع حرم گفت: بسیج از هر فرصتی برای نشان دادن وفاداری خود به نظام اسلامی استفاده می کند.

وی متذکر شد: فداکاری و آمادگی کامل از دیگر ویژگی هایی است که یک بسیجی به آن معتقد است، چرا که یک مومن باید آمادگی لازم را برای مقابله با دشمن در عرصه های مختلف داشته باشد.

خاتمی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مکتب حیات بخش اسلام شکل گرفته و این امر ناراحتی دشمنان را به همراه داشته است اما دشمنان بدانند که توطئه ها تمام و تنها روسیاهی برای آنان باقی خواهد ماند.

برخی در حال زمینه سازی برای رابطه و مذاکره با آمریکا هستند

وی ولایتمداری را ششمین ویژگی بسیجیان عنوان کرد و گفت: ولایتمداری یکی از ویژگی ها و شاخص های مهم بسیج است، چرا که بسیج حزبی و جناحی نیست و در خط ولایت حرکت می کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خستگی را از جمله واژه هایی دانست که بسیج با آن بیگانه است و گفت: بسیجی هیچگاه خسته نمی شود و هر چه تیتر بزنند و فحش بدهند، به وظیفه خود عمل می کنند.

وی استکبار را واژه دیگری دانست که بسیج با آن بیگانه است و یادآور شد: بسیج همواره از عمق وجود شعار مرگ بر امریکا را سر می دهد و این مکتب و تفکر امام راحل بود که آمریکا شیطان بزرگ محسوب می شود.

فتنه خط قرمز نظام و رهبری است

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی در حال زمینه سازی برای مذاکره و رابطه با آمریکا هستند اما باید توجه داشت که امروز سلاح داعش تأمین، زندانیان بحرین شکنجه و قیام مردم یمن سرکوب می شود و همه این امور به دستور آمریکا مدیریت می شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیج با واژه فتنه نیز بیگانه است چرا که نسبت به این واژه دل خونی دارد و هرگز فتنه را فراموش نخواهد کرد.

بسیجیان اجازه نمی دهند که پای آمریکا به کشور باز شود

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که فتنه خط قرمز نظام و مردم و رهبری است اما برخی تلاش دارند تا جنایات فتنه گران را به فراموشی بسپارند و آنان را طلبکار کنند اما فتنه گران محکوم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نفوذ را از دیگر واژه هایی دانست که بسیج با آن بیگانه است و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۸۰ بار بر روی کلمه نفوذ تأکید داشته اند و این امر اهمیت موضوع را نشان می دهد و قطعا بسیجیان اجازه نمی دهند که پای آمریکا به کشور باز شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.