خانه » اخبار و رویدادها » پس از گره زدن توافق هسته ای با انتخابات مجلس، دولت تدبیر ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین را نیز به بعد از انتخابات موکول کرد

پس از گره زدن توافق هسته ای با انتخابات مجلس، دولت تدبیر ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین را نیز به بعد از انتخابات موکول کرد

به گزارش ورامین سیتی، یکی از موضوعات جنجالی سال های اخیر شهرستان ورامین، ابلاغ یا عدم ابلاغ فرمانداری ویژه این شهرستان بوده که به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم و مسئولان این دیار دنبال شده است.

در دولت دهم و با تصمیم وزارت کشور، قرچک و پیشوا از ورامین جدا شد و مسئولان وقت دولت و نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی قول دادند که این شهرستان نیز به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کند.

پس از تصویب شهرستان شدن پیشوا و قرچک و مستقل شدن این مناطق از شهرستان ورامین، دولت دهم موضوع فرمانداری ویژه ورامین را در دستور کار خود قرار داد و در اردیبهشت ماه ۹۰، ارتقای ورامین به فرمانداری ویژه در کمیسیون ویژه هیئت دولت به تصویب رسید.

فرمانداری ویژه ورامین کراپ شده

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تصویب ابلاغ فرمانداری ویژه این شهرستان در کمیسیون ویژه هیئت دولت گذشته اظهار داشت: ابلاغ فرمانداری ویژه از جمله موضوعاتی بود که همواره به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح و از سوی برخی مسئولان پیگیری شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین، مصوبه کمیسیون ویژه دولت گذشته را دارد و هر موضوعی که در این کمیسیون تصویب می شود، در هیئت دولت تأیید می شود.

اما پس از کش و قوس های فراوان استاندار تهران با اعلام این نکته که ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین به بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی موکول شده است، گفت: در صورت امکان و تصویب مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، فرمانداری ویژه ورامین راه اندازی خواهد شد.

استاندار تهران کراپ شده

گره خوردن فرمانداری ویژه ورامین با طرح تقسیمات کشوری

سید حسین هاشمی در حاشیه سفر به شهرستان ورامین در پاسخ به این سوال مبنی بر آینده فرمانداری ویژه ورامین اظهار داشت: هرگونه تقسیمات کشوری تا پایان امسال و انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح نخواهد شد.

استاندار تهران افزود: بررسی فرمانداری ویژه ورامین نیز بر همین اساس تا پایان امسال و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، منتفی خواهد بود.

هاشمی با اشاره به طرح جامع تقسیمات کشوری گفت: طرح جامع تقسیمات کشوری در مجلس دهم شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر گونه تقسیمات در کشور بر اساس این طرح انجام خواهد شد.

وی گفت: پس از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در صورت امکان، فرمانداری ویژه ورامین نیز راه اندازی می شود.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.