خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » آغاز دوباره فعالیت احداث پل امام رضا در ضلع شمالی پس از چندین ماه وقفه

آغاز دوباره فعالیت احداث پل امام رضا در ضلع شمالی پس از چندین ماه وقفه

بدون تردید احداث پل امام رضا(ع) در ورامین را باید یکی از چالشی‌ترین پروژه‌های چند سال اخیر در دیار ۱۵ خرداد دانست که بر سر نحوه احداث پروژه اختلاف ها و جنجال‌های فراوانی به وجود آمد.

مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین بر این نکته تأکید داشتند که باید پل امام رضا(ع) بر اساس طرح تفصیلی شهر ورامین احداث شود و ساخت پل با روند کنونی مغایر با این طرح خواهد بود.

پروژه‌ای که جنجال به پا کرد

از طرف دیگر برخی مسئولان اعتقاد داشتند که شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در این زمینه کارشکنی می‌کنند، به همین خاطر طی سال گذشته مردم شاهد ایجاد کشمکش‌های فراوانی بر سر احداث پل امام رضا(ع) بودند.

همچنین کم‌عرض شدن قسمتی از محدوده میدان رازی به علت اجرای پل امام رضا(ع) و نیمه‌کاره رها شدن این پروژه طی ماه‌های اخیر باعث گلایه‌مندی شهروندان و ساکنان آن منطقه شد، به‌طوری‌که در برخی از ساعات شبانه‌روز، ترافیک سنگینی در این محدود شکل می‌گرفت.

طی ماه‌های اخیر نشست‌های متعددی میان مدیران شهری ورامین و مسئولان اجرایی شهرستان با نماینده وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

آغاز دوباره فعالیت احداث پل امام رضا(ع) در ضلع شمالی

حال خبر می‌رسد که کار احداث ضلع شمالی پل امام رضا(ع) با موافقت شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین آغازشده است.

حسین دهقان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین در پاسخ به این سؤال که آیا ضلع شمالی پل امام رضا(ع) بر اساس طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین اجرا می‌شود، اظهار داشت: ضلع شمالی پل امام رضا(ع) بر اساس طرح تفصیلی شهرداری اجرایی خواهد شد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

ضلع جنوبی پل امام رضا(ع) ورامین بر اساس طرح تفصیلی اجرا می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت ضلع جنوبی پل امام رضا(ع) چه خواهد شد نیز افزود: برای تعیین تکلیف ضلع جنوبی پل امام رضا(ع) با مشاورین شرکت راه‌آهن جلساتی را برگزار که آخرین جلسه نیز طی هفته گذشته برگزار شد.

دهقان یادآور شد: توافق شده است که با حضور مشاوران فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مغایرت‌های موجود در پروژه پل امام رضا(ع) بررسی و این پروژه بر اساس طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین عملیاتی شود.

جذب کارشناس ترافیک برای گرفتن بهترین تصمیم در ضلع جنوبی پل امام رضا(ع)

معاون شهردار ورامین گفت: یکی از درخواست‌های اصلی شهرداری ورامین در ضلع جنوبی پل امام رضا(ع)، ایجاد راه دسترسی و ورود و خروج به بلوار رسالت، زیر پل و دوربرگردان‌ها است.

دهقان یادآور شد: برای آغاز ضلع جنوبی پل امام رضا(ع) ورامین باید تمامی اصول فنی مطابق با طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین رعایت شود.

وی با اشاره به جذب یک کارشناس ترافیک برای بررسی موضوع گفت: شهرداری ورامین یک کارشناس حوزه ترافیک را به‌عنوان مشاور به خدمت گرفته و وی کار خود را از روز گذشته آغاز کرده و مطالعات ترافیکی برای گرفتن بهترین تصمیم در حال انجام است.

هدف شهرداری ورامین دفاع از حقوق شهروندان است

علی حیدریان شهردار ورامین نیز با اشاره به اصرار شهرداری ورامین مبنی بر رعایت اصول فنی و مهندسی در احداث پل امام رضا(ع) اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که از گذشته به‌دست‌آمده بود، شهرداری ورامین تلاش کرد تا پلی در شأن شهر ورامین احداث شود.

وی افزود: پل امام رضا(ع) باید بر اساس اصول فنی و مهندسی و با رعایت طرح تفصیلی و جامع شهر ورامین احداث شود، به همین خاطر هم‌اکنون کار احداث ضلع شمالی پل امام رضا(ع) آغازشده است.

حیدریان ادامه داد: هدف شهرداری ورامین دفاع از حقوق شهروندان ورامین بود، به همین خاطر مدیران شهری تلاش کردند تا کمبود زمان منجر به گرفتن تصمیم عجولانه و غیر فنی نشود.

فتح‌الله فرجی نائب رییس شورای اسلامی شهر ورامین و نماینده این شورا در شورای ترافیک شهرستان اظهار داشت: جلسات متعددی با حضور مسئولان شهری و اجرایی شهر ورامین با کارشناسان و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن طی ماه‌های اخیر برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه طی جلسات برگزارشده، این نتیجه حاصل شد که ایرادات فنی و مهندسی موجود در پروژه پل امام رضا(ع) برطرف شود به همین خاطر در برهه زمانی حاضر کار ساخت ضلع شمالی پل امام رضا(ع) آغاز شد.

فرجی ادامه داد: کار ساخت ضلع جنوبی پل امام رضا(ع) نیز پس از برطرف کردن ایرادات فنی آغاز می‌شود.

مهر

یک نظر

  1. انشاءالله هر چه زودتر این پروژه افتتاح بشه، واقعاً مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.