خانه » اخبار و رویدادها » خبر نوش آبادی از مذاکرات/ تا دیشب قرار بود مذاکرات جمع بندی و کار تمام شود اما با وساطت صهیونیست‌ها کار گره خورده است

خبر نوش آبادی از مذاکرات/ تا دیشب قرار بود مذاکرات جمع بندی و کار تمام شود اما با وساطت صهیونیست‌ها کار گره خورده است

حسین نوش‌آبادی که همزمان با روز قدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخن می‌گفت، اظهار داشت: ردپای صهیونیست‌ها در همین مذاکرات روشن است، آن‌ها نمی‌خواهند منطق قدرتمند ایران اسلامی به نتیجه برسد، تا دیشب قرار بود به جمع‌بندی برسند و کار تمام شود اما با وساطت صهیونیست‌ها کار گره خورده است، صهیونیست‌ها می‌ترسند کار به نتیجه برسد و آینده هسته‌ای ایران تضمین شود و راه هموار شود اما ما خوشحالیم که تیم هسته‌ای با غیرت و شجاعت ایستاده است.

وی با اشاره به خلق حماسه‌ای دیگر توسط مردم روزه‌دار ورامین در روز قدس گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر ملت ما، دولت ما و نظام ما نیازمند وحدت و همدلی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به اهمیت نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این آیه شریفه مرتبط با موضوع مسجد الاقصی است که صحبتها را با آن آغاز می‌کنیم، «سُبحانَ الذی اسری بعَبده ِ لیلا ً مِنَ المَسجد ِ الحَرام ِ الی المَسجد ِ الاقصَی الذی بارَکنا حَولهُ لنریهُ من آیاتنا انّهُ هُوَالسَّمیعُ البصیرُ؛ پاک و منزه است خدایی که بنده‌اش (محمد) را شبانه از مسجد الحرام به مسجدالاقصی که پیرامونش را برکت داده‌ایم، سیر داد تا از نشانه‌های خود به او نشان دهیم. همانا او شنوا و بیناست».

نوش آبادی گفت: خداوند در قرآن به برکت مسجد الاقصی اشاره کرده‌اند که مفسرین این اشاره را بسیار ارزنده دانستند، بنده چندین بار به جنوب لبنان رفته و از نزدیک با نقاط اشغالی فلسطین آشنا شده‌ام و این معنا و برکات مادی و معنوی را به خوبی درک کرده‌ام.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک فلسطین عنوان کرد: فضای سر سبز و خرم این منطقه شرایط حاصل خیز فراوانی را رقم زده است، این منطقه مهد تمدن و پرورش انسان‌های بزرگ و پیامبران بزرگ بوده است اما این منطقه امروز در چنگال صهیونیست‌ها است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: زمانی که انقلاب در سال ۵۷ پیروز می‌شود در نخستین ماه مبارک رمضان سال ۵۸ امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس می‌نامند، با این اعلام تمام مسلمانان که دغدغه قدس را داشته و قلب آن‌ها جریحه‌دار از ظلم صهیونیست‌ها بود شادمان گشتند، ما اعتقاد داریم که فلسطین متعلق به جهان اسلام و همه مسلمانان است.

وی سپس با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در سال ۵۸ افزود: امام خمینی (ره) فرمودند من در طی سالیان دراز خطر اسراییل غاصب را گوش زد مسلمین کرده‌ام که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی هم‌بستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کنند.

نوش آبادی با اشاره به کلید واژه های پیام امام خمینی (ره) عنوان کرد: روز قدس روز مقابله با ابرقدرت‌ها است، روزی که باید سرنوشت مستضعفان مشخص شود، روز قدس روز حکومت اسلامی است، حضرت امام خمینی (ره) به مسائلی پرداختند که موجب پیوند همه مسلمانان در همه جای دنیا باشد.

وی با بیان این‌که قدس جزء مسائل مهم امروز جهان اسلام است، گفت: غفلت از قدس غفلت از هویت اسلامی است، فتنه امروز در نقاط مختلف کشورهای اسلامی ریشه در اشغال فلسطین دارد، رژیم صهیونیستی امروز پایه شوم سیاست‌های استکباری شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: امروز اگر گروه‌های تروریستی و افراطی مانند القاعده و داعش رشد می‌کنند ریشه در صهیونیست‌ها دارد، شک نکنید امروز کمک به داعش و تروریست‌ها از طریق مرزهای رژیم صهیونیستی و اردن است و اگر این غده سرطانی خشکانده نشود تمام کشورهای اسلامی درگیر خواهند شد.

این معاون وزیر با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: معظم‌له مساله فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام دانستند، بر همه ملت‌ها و دولت‌ها واجب است مساله فلسطین را در صدر تمام مسائل خود قرار دهند، حکم وجوبی دادند ایشان، تکلیف است، ترک آن ترک یک واجب الهی است، امروز توجه به روز قدس حضور در همین راهپیمایی‌ها است.

وی با اشاره به چرایی اهمیت فلسطین گفت: سرزمین فلسطین بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و حکومت بسیاری از انبیاء الهی در آنجا شکل گرفت، خود این منطقه یک منطقه متبرکی است، این سرزمین به لحاظ تمدنی هم شاهد حضور بسیاری از امپراطوری‌های بزرگ مانند امپراطوری هخامنشی، روم، عثمانی و بریتانیا بوده که عامل اصلی این اشغال نیز بریتانیا بوده است.

این مسئول گفت: انگلیسی‌ها در درجه اول، بعد آمریکایی‌ها و سپس شوروی سابق رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند، اشغال فلسطین و این توطئه خطرناک توسط قدرت‌های جهانی و خیانت حکام عرب‌ سازشکار شکل گرفت، البته اعراب چندین بار حمله کردند که رژیم صهیونیستی را بیرون برانند اما نتوانستند.

وی با اشاره به عده‌ای سازشکار در میان اسراییلی‌ها اضافه کرد: این ننگی است برای دنیای اسلام که چند میلیون نفر از مکان‌های مختلف دنیا بیایند و قطعه‌ای از جامعه اسلامی را اشغال کنند، اطراف فلسطین نیز همه مسلمانند، صهیونیست‌ها در محاصره دول اسلامی هستند اما توانستند بیش از ۶۰ سال در این منطقه ساکن باشند، شعار از نیل تا فرات به نوعی تحقق پیدا کرده و امروز در عراق گروه‌های افراطی به نیابت از صهیونیست‌ها جنایت می‌کنند.

نوش‌آبادی با اشاره به ریشه‌دواندن صهیونیست‌ها گفت: گرفتاری امروز مسلمین در یمن، عراق، سوریه، لبنان و … به‌دلیل وجود رژیم صهیونیستی است، پیام روز قدس مخالفت با سلطه‌گری شرق و غرب است، تنها راهبرد برای غلبه بر این فاجعه بشری در خاورمیانه مقاومت و پایداری برای آزادسازی فلسطین است.

وی افزود: با مذاکره و صحبت فلسطین آزاد نخواهد شد، موضع جمهوری اسلامی حمایت از هر جنبشی است که بخواهد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، محو رژیم صهیونیستی سیاست همیشگی جمهوری اسلامی است.

نوش‌آبادی با اشاره به مشکل سازی صهیونیست‌ها در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: ردپای صهیونیست‌ها در همین مذاکرات روشن است، آن‌ها نمی‌خواهند منطق قدرتمند ایران اسلامی به نتیجه برسد، تا دیشب قرار بود به جمع بندی برسند و کار تمام شود اما با وساطت صهیونیست‌ها کار گره خورده است، صهیونیست‌ها می‌ترسند کار به نتیجه برسد و آینده هسته‌ای ایران تضمین شود و راه هموار شود اما ما خوشحالیم که تیم هسته‌ای با غیرت و شجاعت ایستاده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: ملت ایران هرگز عزت خود را با زورگویی دیگران مبادله نمی‌کند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.