خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » امیدواریم تمام خطوط قرمز نظام در جمع‌بندی مذاکرات رعایت شده باشد

امیدواریم تمام خطوط قرمز نظام در جمع‌بندی مذاکرات رعایت شده باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه جوادآباد که با حضور پرشور نمازگزاران روزه‌دار در میعادگاه نمازجمعه این بخش برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند «ثَلَاثَهٌ مَنْ تَمَسَّکَ بِهِنَّ نَالَ مِنَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ بُغْیَتَهُ؛ سه چیز است که هر که بدان‌ها چنگ زند، به خواسته‌هاى دنیا و آخرت خود می‌رسد.»

وی گفت: حضرت فرمودند نخستین آن «مَنِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ؛ هر که به خدا چنگ بزند. (معصیت خداوند را انجام ندهد).» کسی که دست از گناه بردارد به امید این‌که خداوند به او لطف کند.

امام جمعه جوادآباد افزود: دوم: «وَ رَضِیَ بِقَضَاءِ اللَّهِ؛ آنچه خداوند برای او می‌پسندد بپسندد و راضی به قضای الهی باشد.» رضایت را خشنودی معنا می‌کنند.

وی عنوان کرد: سومین مولفه «وَ أَحْسَنَ الظَّنَّ بِاللَّه؛ به خداوند متعال خوش گمان باشد.» یعنی خوش گمانی به خدا داشته باشد و بد گمانی نداشته باشد. این‌طور نباشد که نعوذ بالله در ذهنش بیاید که آنچه خدا برایش پسندیده، بد پسندیده است.

حسینی متذکر شد: حضرت فرمودند اگر این سه چیز را رعایت کنی به مطلوب دنیا و آخرت می‌رسی اولی‌اش این است که گناه را ترک کنی ما اولی را گذاشتیم کنار و دومی و سومی‌اش نعوذ بالله خیال می‌کنیم از خدا بهتر می‌فهمیم. این است که گره پس از گره در کارهای ما می‌افتد و بعد هم می‌نشینیم ناله می‌کنیم. ناله نکن از همان اول برو گناه را ترک کن. دقت کنید حضرت روی طاعت دست نمی‌گذارد بلکه روی ترک گناه تأکید می‌فرماید که همان تقوا است.

عید سعید فطر و حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان

امام جمعه جوادآباد با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و تاکید بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: محمد بن عجلان می گوید از امام صادق(ع) شنیدم که می‌فرمود وقتی ماه رمضان می‌شد علی بن الحسین (ع) هیچ غلام و کنیزی را مؤاخده نمی‌کرد و اگر عمل خلافی را انجام می‌دادند آنرا می‌نوشت وقتی شب آخر ماه رمضان می‌رسید همه را صدا می‌زد و نوشته‌ای را بیرون می‌آورد و خلافکاری‌های آن‌ها را می‌خواند و از همه اقرار می‌گرفت. بعد می‌فرمود: همه بلند بگویند: ای علی بن الحسین، همان‌طور که تو اعمال ما را شمردی پروردگارت هم آنچه تو انجام داده‌ای به حساب آورده و نوشته‌ای دارد که به حق علیه تو سخن می‌گوید.

وی گفت: هیچ عمل کوچک و بزرگی را از آنچه به جا آورده‌ای فروگذار نکرده و به حساب می‌آورد. پس از ما بگذر و عفو نما چنانکه دوست داری از تو درگذرد. ای علی بن الحسین (ع) ذلت خود را در مقابل خداوند حاکم عادل به یادآور و از ما درگذر و عفو نما تا خداوند هم از تو بگذرد.

حسینی بیان داشت: در این هنگام گریه‌ها شروع می‌شد و مناجات با خدا می‌کرد تا آن‌که حضرت آن‌ها را می‌بوسید و می‌فرمود از شما درگذشتم. آیا شما هم از من درگذشتید؟ آیا از من راضی شدید؟ همه می‌گفتند بله تو به ما بدی نکردی. آنگاه حضرت می‌فرمود که همه بگویند: خدایا علی بن الحسین را عفو نما همان‌طور که او ما را عفو کرد او را از آتش آزاد کن چنان که او ما را از بردگی آزاد کرد. بعد خود حضرت همه را آزاد می‌کرد.

وی تأکید کرد: بنابراین ما هم در این ساعات باقی مانده از ماه رمضان از مناجات و تضرع و توبه و طلب عفو غافل نباشیم.

شورای نگهبان رسمی‌ترین و اطمینان بخش‌ترین دستگاه‌های نظام است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی (۱۳۵۹ه.ش) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است و اگر خدای نکرده روزی شورای نگهبان تضعیف بشود چه تضعیف حیثیتی و چه تضعیف هویتی و درونی مطمئناً ضربه جبران ناپذیری به انقلاب خواهد خورد.

وی گفت: شورای نگهبان رسمی‌ترین و اطمینان بخش ترین و مورد اعتمادترین دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی است و هیچ کس حق ندارد به شورای نگهبان توهین کند.

حسینی افزود: از آنجائی که شورای نگهبان وظیفه نظارت بر تدوین قانون و نظارت بر کلیه انتخابات و تغییر قانون را دارد بنابراین خواسته مردم از شورای نگهبان این است که اولاً در انتخابات پیش‌رو به‌دلیل ضربه جدی به عناصر فتنه جوی تدابیر ویژه‌ای را در زمینه مقابله با آن‌ها بیاندیشند. دوم این‌که هیچ مصلحتی را بالاتر از قانون ندانند و در اظهار نظرهای خود جز کشف حقیقت چیز دیگری در آرای آنان اثر نداشته باشد. سوم این‌که در بررسی صلاحیت کاندیدا اصل شرع مقدس و قانون را مد نظر قرار بدهند تا در مقابل دروغ بزرگ دشمن و فتنه‌گران یعنی تقلب و «رد صلاحیت» بایستند تا انتخاباتی سالم در کشور داشته باشیم.

امیدواریم تمام خطوط قرمز نظام در جمع‌بندی مذاکرات رعایت شده باشد

امام جمعه جوادآباد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای گروه ۱+۵ در نهایت پس از یک دوره طولانی ۱۲ ساله به جمع‌بندی مورد رضایت تیم‌های مذاکره کننده هفت کشور رسید و شرایط را برای نزدیک شدن به توافق هسته‌ای فراهم ساخت.

وی ضمن خداقوت و خسته نباشید به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران گفت: امیدواریم که تمام خطوط قرمز نظام در این جمع‌بندی رعایت شده باشد.

حسینی، عامل اصلی تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را وحدت، همبستگی و انسجام داخلی دانست و تأکید کرد: موضوع هسته‌ای به یک مطالبه ملی تبدیل شد، بنابراین هنوز مذاکرات و توافق هسته‌ای به پایان نرسیده و باید تا رسیدن به مقصد این وحدت و انسجام داخلی را حفظ کرد.

وی ادامه داد: موضوع هسته‌ای را نباید تحت هیچ شرایطی از سطح ملی به سطوح پایین‌تر با هدف بهره‌برداری سیاسی تنزل داد چون هزینه‌های هسته‌ای شدن کشور را مردم پرداخته‌اند.

امام جمعه جوادآباد افزود: ملت ایران می‌دانند که اگر هدایت‌ها، راهبری‌ها و مراقبت‌های مقام معظم رهبری نبود ایران اسلامی هرگز در ردیف کشورهای برخوردار از دانش و فناوری هسته‌ای قرار نمی‌گرفت بنابراین مردم هزینه‌های سنگین از قبیل تهدیدات و فشارها و تحریم‌ها را با هدایت‌های رهبر دلسوز انقلاب تحمل کرده‌اند.

وی بیان داشت: به یاد بیاوریم که ۱۲ سال قبل غربی‌ها حاضر به پذیرش فعال بودن دو یا سه دستگاه سانتریفیوژ در ایران نبودند اما امروز در بیانیه مشترک ایران را به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای می‌پذیرند چون اقتدار و پیشرفت ایران آنقدر زیاد بود که چاره‌ای جز این نداشتند.

حسینی عنوان کرد: باز هم به تیم مذاکره کننده که شبانه‌روزی تلاش کردند و از حقوق ملت ایران دفاع کردند خداقوت می‌گویم و در طی ۱۲ سال گذشته بسیاری در این مسیر زحمت کشیده‌اند نباید زحمات آنان را نادیده گرفت، نباید گفت این‌ها توانستند آن‌ها نتوانستند، اگر کسی این‌طور بگوید یا جاهل است یا دارای انحراف سیاسی شده است.

وی بیان داشت: حصول یک توافق احتمالی در آینده نباید به معنای اصلاح روابط ایران و آمریکا تلقی شود و این‌گونه تصور بشود که با این توافق دوران استکبار ستیزی پایان پذیرفته چرا که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: استکبار ستیزی از آرمان‌های گفتمان انقلاب اسلامی است. آمریکا مصداق کامل استکبار است چون آن‌ها امنیت رژیم صهیونیستی برایشان اهمیت دارد و اگر راه نفوذی داشته باشند و بتوانند، ضربه خود را به ملت ایران خواهند زد.

امام جمعه جوادآباد افزود: اما با این بصیرت و مقاومت و گوش به فرمان رهبر بودن دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و کماکان در حسرت اربابی بر ملت ایران باید بماند و در آخر به گور ببرد.

بی‌رحمی جنایت‌کاران آل‌سعود به مسلمانان یمن در ماه رمضان

حسینی عنوان کرد: یک ماه رمضان هم جنایتکاران آل‌سعود به مسلمانان رحم نکردند و یمن قربانی بازی‌ها و سیاست‌های غیرانسانی غرب و ارتجاع عرب و میدانی برای آزمایش وجدان بشری شده است و چون که منافع آن‌ها در خطر افتاده همانند یک حیوان درنده و وحشی به کشتن انسان‌های بی‌گناه پرداخته و متأسفانه دیگران نیز در برابر جنایت غرب و آل‌سعود سکوت کرده‌اند و شورای امنیت نیز در یکی از ننگین‌ترین قطعنامه‌های خود به جای بمباران‌کنندگان، بمباران‌شوندگان را محکوم می‌کند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.