خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مجتمع آموزشی که رنگ دانشجو به خود ندیده است/وعده‌هایی که عملی نشد

مجتمع آموزشی که رنگ دانشجو به خود ندیده است/وعده‌هایی که عملی نشد

اگرچه از انتصاب رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین بیش از دو ماه می‌گذرد اما هنوز خبری از جذب دانشجو در این مجتمع نیست و مردم همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ورامین طی سال های گذشته همواره به عنوان یک مطالبه جدی مردم و مسئولان این شهرستان مطرح بود و در دیدارهای متعدد با مدیران ارشد کشوری این خواسته به حق مردم دیار ۱۵ خرداد پیگیری شد.

امروز کمبود پزشک و مشکلات بهداشتی و درمانی در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با جمعیت میلیونی به یک موضوع مهم و غیر قابل انکار بدل شده است که راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و تربیت دانشجویان این رشته می تواند به کمک بخش سلامت این منطقه بیاید.

استقرار دانشکده ای که با فراز و نشیب روبرو است

راه اندازی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین در طول سالیان اخیر با کش و قوس های فراوانی روبرو بوده است اما مسئولان و مردم این دیار همواره بر استقرار این دانشکده در ورامین تأکید کردند.

مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز به منظور حمایت از راه اندازی دانشکده پزشکی در ورامین، ساختمان میدان ولیعصر که برای دانشگاه علمی کاربردی ساخته بودند را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دادند.

 

تأکیدات وزیر بهداشت بر راه اندازی دانشکده پزشکی در ورامین

خبرگزاری مهر تاکنون در چندین گزارش به بررسی آخرین وضعیت دانشکده پزشکی در ورامین پرداخت و بر تسریع در روند راه اندازی این دانشکده تأکید کرد.  از جمله در ۱۳ دی ماه سال گذشته در گزارشی با عنوان «استقرار دانشگاه علوم پزشکی مطالبه جدی مردم ورامین» به دستور وزیر بهداشت برای راه اندازی  دانشکده پزشکی در این منطقه پرداخت و نوشت وزیر بهداشت ضمن بازدید از بخشهای مختلف ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شنیدن درخواسته ای مسئولان ورامین، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره موانع و مشکلات موجود در جهت استقرار این دانشگاه توضیح خواست و خواستار تسریع در راه اندازی این دانشکده شد.

در این گزارش نماینده مردم ورامین در مجلس از تأکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و موافقت دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای جذب دانشجو در دانشکده پزشکی ورامین از مهرماه خبر داده بود.

دانشکده پزشکی تبدیل به مجتمع آموزش عالی سلامت شد

پس از کش و قوس های فراوان و در ۲۱ فروردین امسال شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه خود رأی به راه اندازی مجتمع آموزشی علوم پزشکی در ورامین داد.

سید امیر محسن ضیایی که در زمان تصویب مجتمع عالی آموزش سلامت ورامین دبیری شورای گسترش وزرات علوم و معاونت وزارت بهداشت و درمان را بر عهده داشت در اردیبهشت ماه امسال با اشاره به ماهیت مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین از برکات سفر دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان است.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: به دلیل آنکه وزیر بهداشت و درمان شخصا پیشنهاد تشکیل این مجتمع را داده بودند، این موضوع به صورت فوریتی در شورای گسترش وزارت علوم مطرح و به تصویب رسید.

آنچه که قرار بود ابتدا به شهرستان ورامین بیاید، دانشکده علوم پزشکی شعبه بین الملل قشم بود که در این دانشکده، دانشجویان به صورت آزاد درس می خواندند و دانشگاه به صورت دولتی اداره نمی شد.

 

مجتمع آموزش عالی سلامت یک مجتمع دولتی است که برایش دانشجو جذب می شود و در مقاطعی خاص دانشجو می پذیرد.

انتصاب رییس مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین

پس از تبدیل دانشکده پزشکی ورامین به مجتمع عالی سلامت، در ۲۳ فروردین امسال با حکم علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی، رضا خانی جزنی به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین منصوب شد.

اگرچه از انتصاب رییس مجتمع آموزش عالی سلامت بیش از دو ماه می گذرد اما هنوز خبری از جذب دانشجو در این مجتمع نیست و مردم همچنان چشم انتظار تحقق وعده های مسئولان هستند.

مجتمعی که هنوز رنگ دانشجو به خود ندیده است

عدم راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت تا به آنجا پیش رفت که این هفته جمعی از مسئولان شهرستان ورامین در فرمانداری این شهرستان با برگزاری جلسه ای بر حل سریع مشکلات این مجتمع تأکید کردند.

 

مجتبی بوربور در این نشست اظهار داشت: یکی از مهمترین خواسته های مردم و مسئولان شهرستان ورامین، استقرار دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان است که یکی از بهترین ساختمان های موجود در ورامین، به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد.

تلاش برای پذیرش دانشجوی پزشکی در ورامین از نیمسال دوم تحصیلی سال جاری

وی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته این واحد دانشگاهی در رشته های فوریت های پزشکی، بهداشت عمومی، هوشبری و پرستاری دانشجو جذب می کند.

بوربور افزود: هم اکنون ساختمان این دانشگاه به برخی از تعمیرات و نصب تجهیزات تخصصی کلاسهای درس، آزمایشگاه ها و دفاتر اداری نیاز دارد که تلاش داریم تا با رفع این موانع برای نیمسال دوم دانشجو جذب شود.

فرامرز تاجیک در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عزم دستگاه اجرایی برای راه اندازی هر چه سریعتر مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مسئول و در رأس آن فرمانداری شهرستان ورامین تمام تلاش خود را برای راه اندازی هر چه سریعتر مجتمع آموزش عالی سلامت انجام می دهد.

معاون فرماندار ورامین افزود: در روزهای اخیر جلسه خوبی با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری ورامین برگزار و مشکلات و موانع راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد.

وی ادامه داد: بر اساس برگزاری این جلسه تلاش می شود تا هر چه زودتر و با رفع موانع، مجتمع آموزش عالی سلامت راه اندازی شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.