خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پس از انحلال دانشگاه علوم پزشکی و تشکیل مجتمع سلامت، رشته های پزشکی به‌ ورامین نرسیدند/ دغدغه‌ای‌ که‌ همچنان‌ پا‌برجاست

پس از انحلال دانشگاه علوم پزشکی و تشکیل مجتمع سلامت، رشته های پزشکی به‌ ورامین نرسیدند/ دغدغه‌ای‌ که‌ همچنان‌ پا‌برجاست

به گزارش ورامین سیتی، یکی‌‌از‌مهمترین دغدغه ها‌ و‌ مشکلات‌‌ چندسال‌ اخیر در شهرستان ورامین، کمبود پزشک‌عمومی‌ و متخصص‌‌ به‌ویژه‌ در مناطق‌ محروم‌ است‌ و‌ حل‌ این‌ معضل‌ همواره‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از مطالبات مسئولان و‌ مردم مطرح‌بوده‌است.

شهرستان ورامین اگرچه در نزدیکی پایتخت قرار داشته و هر روز شاهد افزایش جمعیت است اما با مشکلات عدیده بهداشتی و درمانی روبرو بوده به طوری که امکانات موجود جوابگوی نیازهای متعدد مردم نیست.

طی سال های گذشته  و به منظور حل این مشکل، راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی دولتی در ورامین برای تربیت دانشجویان علوم پزشکی  از سوی مسئولان پیگیری شد و ابتدا قرار بود شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قشم به ورامین منتقل شود اما پس از کش و قوس های فراوان این امر محقق نشد.

بالاخره تلاش های مسئولان نتیجه داد و شورای گسترش وزارت علوم تشکیل مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین را به تصویب رساند و مقرر شد در سال جاری دانشجویان وارد این مجتمع عالی شوند.

علیرغم وعده های داده شده از سوی مسئولان وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شعبه بین الملل این دانشگاه در قشم به ورامین انتقال نیافت اما مسئولان در دیدار با وزیر بهداشت تلاش داشتند تا دانشکده ای پزشکی را در ورامین تأسیس کنند.

daneshgah

در چهارم اردیبهشت بابک بختیاری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین با اشاره به راه اندازی مجتمع آموزش علی سلامت ورامین گفت:  مجتمع آموزش عالی سلامت در ورامین راه اندازی شده است اما در رابطه با رشته های ارائه شده در این مجتمع باید صبر کرد و در این راستا هنوز ابلاغی به این شبکه انجام نگردیده است.

سید رضا احمدی با اشاره به این نکته که شورای اسلامی و شهرداری ورامین یکی از بهترین ساختمان های خود را برای راه اندازی دانشکده پزشکی اختصاص داده است اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین در گذشته برای دانشگاه علمی کاربردی خود ساختمانی را در میدان ولیعصر(عج) ساخت.

رییس شورای اسلامی شهر ورامین افزود: راه اندازی دانشکده پزشکی دولتی در ورامین همواره یکی از مطالبات مردم این منطقه بوده است و با توجه به اهمیت موضوع شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: امروز منطقه ورامین با کمبود پزشک بویژه در مناطق محروم مواجه است و راه اندازی دانشکده پزشکی و تربیت دانشجویان پزشکی می تواند این مشکل را برطرف سازد.

احمدی اضافه کرد: این ساختمان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین برای راه اندازی دانشکده پزشکی اختصاص پیدا کرده و آوردن رشته های غیر از پزشکی مورد نظر مسئولان و اکثر مردم نخواهد بود.

وی عنوان کرد: شایعاتی طی روزهای اخیر مطرح شده که قرار است این دانشگاه به تربیت دانشجویان علوم تغذیه بپردازد که شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین که ساختمان این دانشگاه را تأمین کرده با این موضوع مخالف است.

احمدی گفت: مردم منتظر راه اندازی رشته های پزشکی در شهرستان ورامین هستند و امیدواریم این موضوع تحقق پیدا کند و شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز برای به ثمر نشستن این امر اماده هرگونه همکاری است.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز که موضوع تشکیل این دانشگاه را پیگیری می کند اظهار داشت: مجتمع آموزش عالی سلامت که از سوی شورای گسترش وزرات علوم به تصویب رسیده فراتر از یک دانشکده پزشکی است.

وی افزود: بنده سابقه مدیریت در مجتمع عالی پیامبر اعظم را دارم و می دانم که اینگونه مجتمع ها محصور در چند رشته نیست و می تواند در رشته های مختلف دانشجو بپذیرد.

پیگیری ها نشان داد که هنوز مشخص نیست که دقیقا چه رشته هایی برای تحصیل دانشجویان در مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین قطعی شده به همین خاطر باید منتظر ماند و دید بالاخره آرزوی مردم ورامین رنگ واقعیت به خود می گیرد.

روز گذشته جمعی از اعضای شورای شهر ورامین با حضور در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ورامین، آخرین وضعیت راه اندازی رشته های این دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای شورای شهر حاضر در این بازدید بار دیگر بر راه اندازی رشته های پزشکی در این دانشگاه و بر پیگیری این موضوع تأکید کردند.

سید رضا احمدی باتشریح این بازدید اظهار داشت: تعدادی از اعضای شورای شهر به منظور بررسی آخرین وضعیت ایجاد رشته در دانشگاه علوم پزشکی یا مجتمع عالی سلامت در ساختمان میدان ولیعصر حضور پیدا کردند.

رییس شورای اسلامی شهر ورامین افزود: در این دیدار مقرر شد تا رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین لیستی از رشته هایی که قرار است در مجتمع آموزش عالی سلامت راه اندازی شده و دانشجو بپذیرد را استخراج کند.

وی ادامه داد: شهرستان ورامین از دیرباز به دنبال راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی با محوریت رشته های پزشکی بوده و همچنان این مطالبه جدی را دنبال می کند.

منبع: مهر

۳ نظر

  1. سلام لطفا ادرس رو ارسال کنید

  2. باسلام باتوجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ورامین امادگی پذیرش دانشجو حتی در نیمسال دوم سال تحصیلی ندارد تکلیف پذیرفته شدگان این دانشگاه چیست و باید در چه دانشگاهی ادامه تحصیل دهند؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.