خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جای خود را به مجتمع آموزش عالی سلامت داد/ رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین انتخاب شد/ نقوی: مجتمع آموزشی تصویب شده همان دانشکده علوم پزشکی مورد مطالبه مردم منطقه است!

واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جای خود را به مجتمع آموزش عالی سلامت داد/ رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین انتخاب شد/ نقوی: مجتمع آموزشی تصویب شده همان دانشکده علوم پزشکی مورد مطالبه مردم منطقه است!

daneshgah

به گزارش ورامین سیتی، شهرستان ورامین و مناطق پیرامونی آن همواره با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی روبرو بوده که بخشی از این کمبودها به عدم حضور پزشکان متخصص و عمومی در برخی نقاط محروم به اندازه نیاز باز می گردد.

استقرار دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین برای ارتقا سطح سلامت جامعه و ورود پزشکان جوان و با انگیزه به بدنه بهداشت و درمان شهرستان، همواره یکی از مطالبات عمده مردم و مسئولان این منطقه در دیدار با مدیران ارشد کشور بوده است.

پیگیری های صورت گرفته در دولت گذشته سبب شد تا دولت دهم با انتقال دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل از قشم به ورامین رأی مثبت دهد که این امر موجی از خوشحالی را در میان مردم ایجاد کرد.

در سفر مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان ورامین که در چهارم شهریورماه سال ۱۳۹۰ صورت گرفت ، موضوع استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان ورامین مطرح شد که مقرر گردید مسوولین شهرستان ورامین با واگذاری ساختمان مورد نیاز زمینه این مهم را فراهم آورند.

 رایزنی های صورت گرفته در خصوص استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی باعث شد تا مسوولین ورامین با همکاری شهرداری و شورای اسلامی وقت ، ساختمانی را که به منظور ایجاد مرکز فرهنگی در این شهرستان احداث گردیده بود در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار داده و تابلوی این دانشگاه نیز بر سردر آن نصب شد.

فرماندار وقت شهرستان ورامین در مصاحبه روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۱ اعلام کرد: شورای اسلامی و شهرداری ورامین ساختمان و بنای این دانشکده که در بهترین نقطه شهر واقع شده است را به دانشکده شهید بهشتی هدیه کرده اند تا دانشکده سراسری علوم پزشکی بتواند در آن مستقر شود.

اما بعد از سه سال رضایی رئیس شورای شهر ورامین اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته و با در نظر گرفتن منافع شهرستان ، شورای اسلامی و شهرداری ورامین این ساختمان را از دانشگاه شهید بهشتی بازپس گرفته و به زودی این ساختمان به شهرداری عودت داده خواهد شد.

کار تا بدانجا پیش رفت که بسیاری معتقد بودند استقرار دانشکده علوم پزشکی در ورامین منتفی است و به همین خاطر مسئولان شهری نیز تصمیم گرفتند تا از این ساختمان استفاده دیگر کنند اما جلسه آذرماه سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس با سید حسین قاضی زاده هاشمی بار دیگر نوید ایجاد این دانشکده را به دیار مردم ۱۵ خرداد داد.

سید حسین نقوی حسینی در آذرماه سال گذشته اظهار داشت: وزیر بهداشت در این نشست نسبت به درخواست استقرار دانشکده پزشکی در ورامین، دستور دادند که حتما یک دانشکده پزشکی در ورامین مستقر شود و اگر شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به ورامین نیامد، جایگزین آن نیز باید یک دانشکده پزشکی باشد به همین علت مسئولان وزارتخانه این موضوع را مجددا در دستور کار خود قرار دادند.

سید حسین نقوی حسینی در اسفندماه ۹۳ نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت دانشکده پزشکی شهید بهشتی شعبه ورامین اظهار داشت: در ملاقاتی که بنده با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم، وی بسیار صریح و شفاف اعلام کرد که باید این دانشکده در ورامین راه اندازی شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر بهداشت اصرار داشت که دانشجویان دانشکده پزشکی ورامین از بهمن ماه اخیر جذب شوند اما به دلیل عدم درج رشته های این دانشکده در دفترچه کنکور، این امر میسر نشد.

وی ادامه داد: بر اساس تأکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موافقت دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مقرر شد تا دانشجویان دانشکده پزشکی ورامین از مهرماه جذب شوند اما این موضوع نیاز به تصویب شواری گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشت.

اما بالاخره پس از چند سال تلاش برای استقرار دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ورامین، شورای گسترش وزارت علوم رأی به ایجاد این دانشکده داد و مطالبه مردم دیار ۱۵ خرداد محقق شد.

سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه خود رأی به راه اندازی مجتمع آموزشی علوم پزشکی در ورامین داد و این موضوع به صورت تلفنی به بنده نیز اطلاع داده شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی که مجتمع آموزشی همان دانشکده علوم پزشکی است افزود: مجتمع آموزشی تصویب شده همان دانشکده علوم پزشکی مورد مطالبه مردم منطقه است.

رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین انتخاب شد

با حکم علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی، رضا خانی جزنی به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین منصوب شد.

drjazani

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به موافقت چند روز گذشته شورای عالی گسترش وزارت علوم با راه اندازی مجتمع آموزشی پزشکی در ورامین اظهار داشت: شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه اخیر خود با راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین موافقت کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: با حکم علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رضا خانی جزنی به عنوان رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین منصوب شد.

وی ادامه داد: رضا خانی جزنی به عنوان اولین رییس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

نقوی حسینی راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین را یک افتخار و امتیاز بزرگ برای منطقه دانست و اضافه کرد: قطعا با راه اندازی این مجتمع و پذیرش دانشجو، شاهد ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان های های شرق استان تهران خواهیم بود.

منبع: مهر و ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.