خانه » اخبار و رویدادها » عکس/ پیام دخترخانم ورامینی به تیم مذاکره کننده هسته ای

۱۱ نظر

  1. با سلام
    این یک … است چطور هنوز توافق انجام نشده و اجازه بازرسی داده نشده فعل دادید را به کار بردند . ایا این شرافتمندانه است که از کودکان و نسل جوان برای اغراض سیاسیب خخودمان استفاده کنیم؟ ایا این دختر خانم فردای از ما نمی پرسد چرزا … به من گفتید کمه این کاغذ را در دست بگیرم
    خدایا تو شاهد باش

  2. این گفت و گو ها با رعایت خطوط قرمز و منافع ملّی و با نظارت رهبری انجام می شه. نمی دونم این تصوّر غلط رو چه کسانی تو ذهن عدّه ای از مردم کردن، که قراره غربی ها از همه ی مراکز حسّاس کشور بازدید کنن؟!

    • اولا،لطفا از رهبری مایه نگذارید!چونکه به روشنی داریم میبینیم که تیم مذاکره کننده متاسفانه به راهبرد های رهبری بی اعتناست!مثلا در قضیه انتشار فکت شیت ایرانی، در اینکه کلید حل مشکلات کشور در نیویورک و لوزان نیست ، در اینکه دلواپس بودن رو جرم ندونن، در اینکه لغو تحریمها باید یکجا و در زمان اجرای توافق باشه و …
      دوما باید بگم شخص آقای عراقچی دسترسی به مراکز حساس رو عنوان کردند!البته ایشون لفظ مدیریت شده رو استفاده کردند که کاملا بی معنیست…لطفا از خواب غفلت بیدار شوید!

  3. اولا که هنوز چنین اجازه ای آن هم در مورد کشور صادر نشده و اگر نشود این حرف تهمتی بیش نیست.
    دوم این دختر خانم که به ظاهر دلواپس هم هستند پیامی برای آقایان رحیمی (معون اول سابق) و بقایی (معاون اجرایی سابق) نداشتند.
    چطور به این عزیزان اجازه دادند؟

    • نگاه سیاسی و حزبی و باندی و جناحی به مقوله فساد که شاخ و دم ندارد. همین دیدگاه و برخورد متناقض و دوگانه است که موجب می‌شود خبر بازداشت ‫‏حمید بقایی‬ به صورت زنجیره‌ای، تیتر و عکس یک شود اما کوچکترین اشاره‌ای به خبر جریمه حدود ۱۴ میلیارد دلاری ایران در پرونده فساد ‫‏کرسنت‬ نشود، چون پای جریان خودشان در میان است!

  4. التهمت اشد من …. (حضرت محمد (ص))
    اول که مذاکرات با آمریکایی ها در زمان کدام رییس جمهور و چگونه آغاز شده.
    دوم مشابه همچنین بازرسی هایی هم قبلا بوده.
    سوم که هنوز همچنین اجازه ای آن هم از کل کشور داده نشده.
    چهارم کشورهایی هم مثل ژاپن هم اجازه بازرسی داده اند.
    پنجم قرار نیست بازرسی از کل مراکز نظامی باشد.مناطق نظامی که امکان کاربرد هسته ای دارد آن هم بصورت مدیریت شده.
    دلواپسان عزیز هم خوب بود کمی در مورد مشکلات دو دولت قبل که هر دم از باغ آن بری می رسد هم دلواپس بودند و چیزی می گفتند.
    به این سیاست می گویند یک بام و دو هوا

    • اول مذاکره با آمریکایی قبلا خیلی محدود و در موارد خاص بوده نه اینکه بارها و بارها وزیر خارجه ای که سال ها در آمریکا زندگی کرده است با وزیر خارجه آمریکا به طور خصوصی و عمومی صحبت کند و نتایجه ای عاید ما نشود جز تهدید و اهانت و ..
      دوم درست است مشابه چنین بازرسی هایی قبلا هم بوده اما در چه زمانی؟ زمانی که همین تیم یعنی حسن روحانی و جواد ظریف مذاکرات را انجام می دادند و مواردی را پذیرفته بودند که حتی یکبار در ماه های ابتدایی دولت نهم هم این بازدیدها تکرار شد. در زمانی که حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود اجرای پروتکل الحاقی را پذیرفت و امتیازات زیادی به طرف مقابل داد، در آن زمان ایران بیش از هزار صفحه متن و توضیح و پاسخ در خصوص اجرای پروتکل الحاقی تهیه و ارائه کرد، همچنین در آن زمان سایت‌ها و مکان‌های متعددی بازرسی شد و هر جایی که خواستند رفتند و دیدند، اما بعد از این همه امتیاز دادن، کوچکترین امتیازی به ما ندادند و به دلیل اینکه امتیازی به کشور ما ندادند مقامات کشورمان تصمیم به برگشت گرفتند.
      سوم خوبه که شما هم مخالف این بازرسی ها هستید. شما را در این خصوص به سخنان جناب عراقچی ارجاع می دهم. اگر چیزی که اینها می گویند امضا شود چنین اجازه ای را هم خواند داد ولی اینکه ملت بگذارند یا نه بحث دیگری را می طلبد.
      چهارم تکلیف خودتان را مشخص کنید بالاخره اجازه دادن خوب است یا بد؟! ضمن اینکه اجرای پروتکل الحاقی برای بسیاری از کشورها متضمن نگرانی‌هایی جدی نیست چرا که دسته زیادی از آنها یا فاقد فناوری هسته‌ای عمده هستند و یا به لحاظ جایگاهشان در نظام روابط بین‌الملل حتی با انجام بازرسی‌های تحت پروتکل الحاقی با نگرانی‌های امنیتی مواجه نخواهند شد.علاوه بر آنکه بسیاری از کشورهایی که پروتکل را پذیرفته‌اند اصلاً هسته‌ای نیستند، کشورهایی مانند برزیل و آرژانتین که برنامه‌ی هسته‌ای دارند، آن را نپذیرفته‌اند اما در خصوص ژاپن که فرمودید. آقای آمانو فردی ژاپنی است و در ژاپن هم ۲۲ سال طول کشید تا آژانس اعلام کند که برنامه‌ی هسته‌ای این کشور صلح آمیز است؛ اما ما این اندازه زمان نداریم، راستی آزمایی آژانس و حل مسئله‌ی پی ام دی قدم اول است و در پیشبرد مذاکرات، سرعت برای ما دارای اهمیت است.ژاپن در ۲۲ سالی که این روند طول کشید، تحریم نبود؛ اما ما تحریم هستیم و سال‌ها فرصت هم در اختیار نداریم، باید توجه هم داشته باشیم آمریکا دو حزبی است و هر کدام از این احزاب، در زمان لازم می‌توانند زیر مذاکرات و زیر میز بزنند.
      پنجم در متن پروتکل الحاقی در زمینه‌ی بازرسی آمده است که بازرسی‌ها اولاً باید کامل و ثانیاً راضی کننده باشد و این یعنی اینکه اگر اجازه‌ی بازرسی داده شد، بازرس در پروسه‌ی بازرسی خود باید اعلام کند که اطلاعات کامل بود و اظهار رضایت کند.بازرس اگر بخواهد یک جای خاصی را ببیند و ما بخواهیم همان نقطه را به او نشان دهیم و پیرامون این قسمت را پارچه بکشیم تا او چیزی نبیند، می‌تواند پس از بازگشت در گزارش خود بنویسد که اطلاعات من کافی نبود و بازرسی ناقص است و در نهایت مشکل ایجاد خواهد کرد.
      نمی دانم چند سالتان است احتمالا یا سن کمی دارید یا تازه مسائل کشور را پیگیری می کنید یا هرچه شما بگویید…دلواپسان امروز در دولت قبل هم بارها و بارها به این چند نفر مشکل دار در اطراف رئیس دولت دهم هشدار دادند که متاسفانه وی گوش شنوایی نداشت. هرچند خدمات دولت نهم در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بوده و حتی طرح هایی که دولت تدبیر در زمان فعلی آن را افتتاح می کند محصول خدمات دولت های قبلی است لکن برای اینکه تهمت یک بام و دو هوایی به ما نزنید و بتوانید به حدیثی که در ابتدا نوشتید عمل کنید می گویم ما از زمانی که رهبر انقلاب(۱۴سال پیش) فرمان هشت ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی را به سران قوا نوشتند آرزو داریم که مسئولان این فرمان را جامه عمل بپوشانند اما متاسفانه نه دولت خاتمی نه دولت احمدی نژاد نه دولت روحانی فقط و فقط حرف می زنند. و الا ما هم از محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی خوشحال می شویم هم محاکمه رحیمی و هم دوست داریم به پرونده فساد کرسنت رسیدگی شود که در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر ۴۷ هزار ملیارد دلار از بابت آن فقط جریمه شده ایم ۴۷ هزار میلیارد تومان …

  5. گره زدن “آب خوردن” مردم به رفع تحریم ها، آخرین شانس یک توافق خوب را از بین برد و به آمریکا اطمینان داد مطلقا لازم نیست کوتاه بیاید، چون آب خوردن ما لنگ کاغذی است که باید آن را مهر کند..

  6. کار بد بده و این دولت و آن دولت و این فرد و آن فرد ندارد و باید در هر سطحی برخورد و مجازات شود
    افراد هم بهتر بودوهست که به شعارهای ضد فساد(اعلام اسامی و مبارزه و…)عمل می کردند و عمل کنند .
    خوبه هرکس هر جا اشتباهی می کنه (حرف اشتباه، رای اشتباه و …) مرد باشه و بیاد و بگه که اشتباه کرده
    اگر اسم رحیمی و بقایی را آوردم قصد تخریب شخصیت آنها را نداشتم و اشتباه کردم(شاید اصلا به این اندازه مجرم نباشند و قربانی شده باشند)
    می خواستم نمونه ای از اشتباهات دولت قبل را یادآوری کنم و بگم چرا کسانی هستند که در برابر رایی که داده اند احساس مسولیت نکرده و در برابر کاستی های گذشته سکوت کرده و به جای اقرار به اشتباه و جبران آن به مسئله هسته ای که جنبه ملی دارد اینگونه با بی انصافی تاخته و آن را دستمایه انتقادات سیاسی و جناحی قرار می دهند.
    این سیاست یک بام و دو هوا نیست؟

  7. نظر “شخصی” نمایش داده نمی شود؟
    توهین یا کلمات رکیک در آن وجود دارد؟
    اگر باید اصلاح بشه لطفا اطلاع بدهید.

  8. بیانات رهبری در جمع کارگزاران نظام(سه شنبه ۰۲/۰۴/۱۳۹۴) درباره موضوع هسته ای(مخصوصا اینکه مذاکره کنندگان امین و … هستند و درباره منتقدان و اینکه بعضی مسایل را همه نمی دانند و نقد از عمل راحت تر است و همچنین خط قرمزها و …) فصل الخطاب و مشتی بر دهان زیاده گویان و کسانی که جلوتر از رهبری حرکت کرده و خود را زبان رهبری می دانند بود. حتما مانند سایر سخنان رهبری در موضوع هسته ای ورامین سیتی به آن بپردازد و در سایت قرار دهد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.