خانه » اخبار و رویدادها » اظهار تأسف نماینده مردم ورامین از اظهارات نسنجیده حسن روحانی درباره مرتبط نمودن آب خوردن با تحریم ها

اظهار تأسف نماینده مردم ورامین از اظهارات نسنجیده حسن روحانی درباره مرتبط نمودن آب خوردن با تحریم ها

سیدحسین نقوی‌حسینی ساعتی پیش در جمع وارثان قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: مردم دیار ۱۵ خرداد ۵۲ سال پیش در پشتیبانی از ولی فقیه قیام کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از حضور مردم در صحنه تشکر کردند، گفت: بارها امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امور را به مردم ارجاع دادند، از همین جهت می‌توان گردهمایی و تجمع مردم مبنی بر این‌که «اجازه نمی‌دهیم» را در راستای لبیک به مقام معظم رهبری دانست.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر نماینده‌های مجلس شورای اسلامی این نکته را می‌گویند که مجلس اجازه نخواهد داد جز توافق خوب توافقی صورت گیرد.

naghavi

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرحی در کمیسیون امنیت ملی نهایی شده است که دارای سه بخش است که در آن اعلام شده است توافق باید با تایید مجلس شورای اسلامی باشد، این توافقات از خطوط قرمز عبور نکند، هیئتی هفت نفره از مجلس شورای اسلامی باید بر اجرای توافق نظارت کند.

نقوی خاطرنشان کرد: دشمن دروغگو است و شمشیر در دست دارد و اگر نزدیک شود قلب ایران را پاره خواهد کرد و این را بارها در ۳۵ سال گذشته ثابت کرده است.

وی ضمن بیان اینکه اولین چیزی که از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم این است که بداند با دشمن ایران و اسلام در حال مذاکره است او دوست و قابل اعتماد نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اسلام عزت امروز خود را با خون شهدا به‌دست آورده است، از سوی دیگر خشم دشمن را با این عزت دیده‌ایم و به آن یقین پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر ۱+۵ در مقابل تیم ایران می نشیند دلشان برای ما نسوخته است بلکه برای این است که ما دارای عزت و اقتدار هستیم که باید تیم مذاکره‌کننده به آن توجه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر آمریکا لحظه‌ای فکر کند که می‌تواند به ما حمله کند از آن دریغ نمی‌کند، اگر داعش جرات نمی‌کند از صد کیلومتری مرزهای ایران عبور کند به دلیل عزت و قدرت ایران است.

وی عنوان کرد: جک استراو در دوران نکبت سال ۸۲ تا ۸۴ وزیر امور خارجه انگلیس بود، وی در کتاب خاطرات خود چنین آورده است که وزیر امور خارجه ایران که آن زمان آقای خرازی بود به اتاق کار من آمد و گفت می‌خواهیم ۲۰ عدد سانتریفیوژ راه‌اندازی کنیم و من در راه توالت که بودم به او گفتم با دو عدد هم موافقت نمی‌کنیم ایرانی‌ها از کی تا حالا فهمیده‌اند که سانتریفیوژ چیست که می‌خواهند بیست عدد آن را نصب کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: این حرف ها به دلیل کوچک کردن ایران اسلامی بود، ولی زمانی که چندماه پیش همین مطلب از کتاب را برای خود جک استرو بازگو کردیم رنگ او قرمز شد.

وی اظهار کرد: چهار ماه پیش در شورای روابط خارجه اروپا گفته شده است که ایران به دوران قبل از انقلاب خودش بازگردد و از داعیه‌های خود دست بردارد آنگاه با ایران مشکل نداریم، این نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که پرونده هسته‌ای، تروریست و مابقی موارد همگی قصه است.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم در شبح تهدید، مذاکره شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم از مراکز دفاعی ما بازدید شود، اجازه نمی‌دهیم که کسی با دانشمندان هسته‌ای ما مذاکره کند.

وی پس از بیان اینکه احمدی روشن‌ها زیاد است، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم توافقی صورت گیرد که جلوی فعالیت‌های هسته‌ایی و تحقیقات ما را بگیرد و عزت ایران خدشه‌دار شود و تحریم‌های ناجوانمردانه باقی بماند.

نقوی‌حسینی تحریم‌ها را دلیل پیشرفت ایران دانست و خاطرنشان کرد: تعجب کردم از این سخن نسنجیده که بر خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری که بارها اعلام کرده‌اند که مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌ها نیست، رئیس جمهور ما اعلام می‌کند که آب خوردن و محیط زیست ما به تحریم‌ها مربوط است؛ در دوران جنگ تحمیلی اگر کسی به دشمن اعلام می‌کرد که امکانات کم است به او چه می‌گفتیم، از این سخنان نسنجیده متاسفیم.

وی اظهار کرد: خود آنها می‌گویند که ملت ایران بزرگ است و تحریم‌های فلج‌کننده روی ایران کارساز نبود پس صحبت‌هایی که امروز در درون کشور شنیده می‌شود به چه دلیل است.

نقوی‌حسینی افزود: ما با مذاکره مخالف نبودیم، ولی در مذاکرات بین داده‌ها و ستاده‌ها باید توازن وجود داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه داده‌های ما نقد است ولی در مقابل، وعده‌های نسیه دریافت کرده‌ایم، خاطر‌نشان کرد: اعلام کرده‌ایم که ما دلواپسیم و شما اعلام کنید که تنها یک تحریم بعد از توافق حتماً لغو می‌شود تا ما با خیال راحت زندگی کنیم ولی هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: با حمایت رهبر و نمایندگان مجلس که باید به وظیفه تاریخی خود عمل کنند اجازه نمی‌دهیم که توافق بد صورت گیرد.

فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.