خانه » اخبار و رویدادها » ۲۳۵ طلبه از حوزه علمیه کوثر ورامین فارغ التحصیل شدند

۲۳۵ طلبه از حوزه علمیه کوثر ورامین فارغ التحصیل شدند

مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین گفت: از زمان تأسیس حوزه علمیه خواهران در ورامین، بیش از ۲۳۵ طلبه از این حوزه فارغ التحصیل شدند.

 شاکری ظهر دوشنبه در حاشیه همایش حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین با اشاره به موفقیت این حوزه در تربیت طلاب اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین از زمان تأسیس تاکنون با جذب جوانان علاقه مند و نخبه، عملکرد موفقی را در گسترش معارف ناب اسلامی از خود به ثبت رسانده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین افزود: راه اندازی ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران کوثر ویژه طلاب زن در ورامین، ظرفیت های حضور طلاب را بیش از پیش فراهم آورد و می توان آینده ای روشن تر را پیش روی این حوزه متصور شد.

حضور ۱۶۷ طلبه در حوزه علمیه خواهران کوثر

وی ادامه داد: امسال پذیرش‌ حوزه علمیه خواهران کوثر در سطح دو (کارشناسی) صورت گرفت و بیش از سی نفر وارد این حوزه شده که ۲۵ نفر تمام وقت و ۵ نفر پاره وقت بودند.

طاهری اضافه کرد: از زمان تشکیل حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین به عنوان مرکز تربیت طلاب خواهر بیش از ۲۳۵ طلبه از این حوزه فارغ التحصیل شدند که اولین دوره فارغ التحصیل به سال ۱۳۶۹ بازمی گردد.

تربیت ۵۰ مبلغ خواهر توسط حوزه علمیه کوثر

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۶۷ طلبه در حوزه علمیه خواهران کوثر مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۵۰ مبلغ خواهر از این حوزه در محافل و مجالس عمومی به نشر و گسترش معارف اسلامی می پردازند.

وی بیان داشت: خوشبختانه طی سال های اخیر حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین در عرصه های علمی و پژوهشی نیز به موفقیت های خوبی رسیده و توانسته با مراکز مختلف تحقیقاتی و دانشگاهی ارتباط برقرار کند.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه علمیه خواهران شهرستان ورامین اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران به عنوان مهمترین مرکز پرورش طلاب علوم دینی خواهر از ظرفیت های بالایی در سطح شهرستان ورامین برخوردار است.

حوزه علمیه خواهران مرکز نشر معارف اسلامی است

امام جمعه ورامین افزود: امروز حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین به مرکزی برای نشر و گسترش فرهنگ و معارف ناب اسلامی بدل شده است و باید با ایجاد امکانات و انگیزه های لازم، زمینه حضور جوانان و علاقه مندان بیشتری را در این حوزه فراهم کرد.

وی ادامه داد: با تلاش اساتید وطلاب حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین، تعدادی از طلاب این حوزه در مسابقات مختلف علمی و پژوهشی در سطح کشور رتبه های برتر را به دست آوردند که این امر مایه مباهات و خرسندی است.

باید زمینه حضور جوانان در حوزه فراهم شود

محمودی ظرفیت حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین را بسیار قابل توجه دانست و گفت: شهرستان ورامین، شهرستانی انقلابی با مردمی متدین و ولایتمدار است و به همین خاطر می توان زمینه حضور جوانان بیشتری را در حوزه علمیه فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: امروز که دشمن از تمامی امکانات و ابزارها برای ضربه زدن به اعتقادات ملت ایران استفاده می کند باید طلاب با حضور در مراسم و برنامه های مختلف نسبت به توطئه های دشمن هشدارهای لازم را داده و زمینه گسترش فرهنگ ناب اسلامی را فراهم آورند.

حوزه علمیه خواهران کوثر ورامین به عنوان تنها مرکز تبلیغی خواهران ورامین، با توجه ویژه امام جمعه ونماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین کار خود را از دو دهه قبل در ورامین آغاز کرد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در جمع طلاب خواهر شهرستان ورامین با اشاره به نقش طلاب در آگاه سازی جامعه اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید به نقش و جایگاه خود در آگاه سازی و بصیرت افزایی جامعه واقف باشند و برای انجام وظیفه خود از هیچ کوششی دریغ نورزند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران، طلاب را پرچمداران دفاع از ارزش ها و معارف اسلامی دانست و افزود: امروز خوشبختانه حوزه های علمیه در زمینه تربیت طلاب خواهر و برادر بسیار فعال هستند و باید فارغ التحصلان حوزه با حضور تأثیرگذار در اجتماع زمینه گسترش معارف اسلامی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی را فراهم آورند.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه ای که در میان طلبه های خواهر وجود دارد ادامه داد: طلاب خواهر باید بدانند که می توانند با نقش آفرینی موثر و حضور مداوم در جلسات و برنامه های مختلف بر روی نیمی از جمعیت کشور تأثیرگذار باشند و نباید به سادگی از کنار این موضوع گذشت.

محمودی اضافه کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر حوزه علمیه خواهران کوثر شهرستان ورامین که به همت امام جمعه این شهرستان راه اندازی شده است توانسته بیش از دویست فارغ التحصیل داشته باشد و این یک ظرفیت بزرگ برای حوزه علمیه و شهرستان ورامین به حساب می آید.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: طلاب خواهر باید نسبت به معضلات، مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی موجود در جامعه حساس باشند و با شناختن وظایف خود به روشنگری در این زمینه بپردازند.

وی گسترش امواج ماهواره ای در میان خانواده ها را یکی از آفات امروز جامعه دانست و افزود: امروز دشمن به وسیله ماهواره تلاش می کند تا عقاید و باورهای غربی را جایگزین ارزش های اسلامی کند به همین خاطر باید طلاب علوم دینی نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.