خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » مفاخر » خوشنویسان » جوان خطاطی که آرزو دارد هنرش زینت بخش مرقد امام حسین(ع) شود

جوان خطاطی که آرزو دارد هنرش زینت بخش مرقد امام حسین(ع) شود

۲۷ سال دارد ، هشت ماهه بود که پدرش هنرمندانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد ، خودش را سرباز ولایت می داند و آرزو دارد روزی هنری که خداوند در قالب خطاطی به او ارزانی داشته زینت بخش مرقد مطهر امام حسین (ع) شود .

سید محمد زاهدی جوان ورامینی که امروز مشاور جوان فرماندار ورامین است ، خود را سرباز ولایت می داند و اعتقاد دارد که باید با عرضه هنرمندانه فرهنگ اسلامی به مقابله تهاجم فرهنگی رفت و به این منظور حاصل ۱۰ سال فعالیت طراحی ، خطاطی و ساخت فیلم و کلیپ های مذهبی را به رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده و امیدوار است حتی یکی از این آثار او بتواند در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان موثر باشد.

 وی که دو خط جدید را ابداع کرده و بیش از یک هزار طرح فرهنگی و قرآنی را تولید و عرضه کرده به خبرنگار ایرنا گفت : در طول تاریخ خطوط مختلفی ابداع شد ولی برخی از آنها به دلیل اقبال کم مردم بیست سال هم عمر نکردند .

 وی افزود : نوعی از خطاطی آمیخته شده با گرافیک وجود دارد که بیشتر آن را به تایپوگرافی می شناسند که این خط زیبایی و قواره دارد ولی اسم ندارد و من هم کار خود را ابتدا با این نوع کارها شروع کردم به این خاطر هیچ وقت استاد خاصی در خطاطی نداشتم تا خط های متداول را یاد بگیرم .

 وی گفت : در دوره راهنمایی بودم که یک روز برادربزرگم تابلویی از استاد حمید عجمی با خط معلی برایم آورد که بر روی آن نام زیبای علی(ع) نوشته شده بود ، من عاشق این تابلو شدم و روزها به این تابلو نگاه می کردم و آرزو کردم که یک روز من نیز بتوانم چنین خطی را بنویسم .

 وی اظهار کرد:احساس کردم که خط معلی همان چیزی است که از دیدن آن لذت می برم و علاقه به این خط به حدی رسید که با جدیت به دنبال آن رفتم و آن را فرا گرفتم .

 مشاور جوان فرماندار ورامین گفت:گفت : پس از فراگرفتن خط معلی به دلیل علاقه ای که به خط کوفی داشتم تلاش کردم این خط را که به گفته بسیاری از اساتید خط خاصی است فرا گیرم و این آموزش نگارش خط کوفی تا سال ۱۳۹۰ ادامه یافت .

 وی اظهار کرد: در این روز طرحی با خط کوفی نوشتم که در برخی از حروف این خط تغیراتی را به وجود آوردم و این تغییرات جرقه ای بود تا بتوانم خط جدیدی را ابداع کنم .

 زاهدی گفت : در محرم همان سال طراحی های متعددی با خط کوفی تغییرشکل یافته انجام دادم و تا این که در پایان محرم تمامی حروف این خط جدید کامل شد و پس از یک سال خط جدید ˈ انتظار ˈ رونمایی شد .

 این هنرمند جوان ورامینی گفت : سال گذشته در اربعین سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، کلمه اربعین را با خط جدیدی نوشته و آن را در اینترنت منتشر کردم که به سرعت جای خود را باز کرد و بارها در تلویزیون نیز این خط پخش شد و باعث شد تا خط جدیدی به نام اربعین خلق شود .

 وی افزود:خط انتظار و اربعین هردو نشأت گرفته از خط کوفی است که امروزی تر شده و می تواند از سوی همه افراد خوانده شود زیرا در بسیاری از کلمات نوشته شده به خط کوفی حروفی مانند ˈرˈ قابل خواندن نیست و با حروف ˈ د ˈ و ˈوˈ اشتباه گرفته می شود در صورتی که در خط انتظار و اربعین این موارد برطرف شده است و بهتر می توان با آن ارتباط برقرار کرد .

 وی افزود : در ابداع این خط با اساتید مجرب نیز مشورت صورت گرفت و نظرات آنان نیز لحاظ شده تا قالب خط قوام و قوت بیشتری پیدا کند.

 زاهدی گفت:هم اکنون بااستفاده از خط انتظار قرآن کریم به طور کامل و در زمان یک سال کتابت شده و بنا داریم تا پس از انتشار این قرآن ، این خط جدید ثبت شود .

 وی تصریح کرد : تعدد خط باعث می شود که سلایق مختلف کارهای مختلف را بپسندند و بتوانند از این خط استفاده کنند تا فرهنگ اسلامی نشر پیدا کند.

 وی که بیش از یک هزار اثر خطاطی خود را در اینترنت انتشار داده و ۱۹ لوح فشرده از آثار طراحی خود به صورت لایه باز را با کمترین هزینه در اختیار علاقمندان قرار داده گفت : من علاقمندم که اثرم تکثیر شده و در اختیار همه افراد قرار گیرد و با افتخار اعلام می کنم که استفاده ازتمامی طرح ها و آثار خطاطی ام مانعی ندارد.

 زاهدی گفت : هنگامی که کار خطاطی را آغاز کردم آرزو داشتم که خطم زینت بخش حرم مطهر امام حسین (ع) ، حرم امام رضا (ع) و در حسینیه امام خمینی(ره) قرار گیرد.

 وی اظهار امیدواری کرد در سایه رشدو پویایی هنر فاخر اسلامی بتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم .

منبع: ایرنا

 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.