خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » مفاخر » خوشنویسان » تقدیر از سید محمد زاهدی در سی‌اُمین عصرانه ادبی خبرگزاری فارس/ مخدومی: زاهدی، کاسبیِ هنر نمی‌کند

تقدیر از سید محمد زاهدی در سی‌اُمین عصرانه ادبی خبرگزاری فارس/ مخدومی: زاهدی، کاسبیِ هنر نمی‌کند

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-06.jpg

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، سی‌اُمین عصرانه ادبی فارس با هدف تجلیل از خدمات فرهنگی سیدمحمدزاهدی با حضور جمعی از چهره‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر انقلاب در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 مخدومی: زاهدی، کاسبیِ هنر نمی‌کند

 در ابتدای این مراسم، رحیم مخدومی با تشکر از خبرگزاری فارس برای توجه به چهره‌های گمنام جبهه فرهنگی انقلاب گفت: از خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم که بانی حرکت‌های نوین فرهنگی شده است. همیشه معمول این بوده که سیاست‌مداران در صدر خبرها قرار گیرند و دیده و شنیده شوند. این روند منجر به قربانی شدن فرهنگ زیر چکمه‌های سیاست شده است. این حرکت خبرگزاری فارس جای خرسندی دارد. به طور مثال تقدیر از جانبازی که جنگ، علی الظاهر چهره زیبای او را گرفته و او را از موهبت تکریم اجتماعی محروم کرده، موجب غبارروبی شدن از ایشان شد و ۲۵ سال مهجوریت او را کنار زد. این حرکت عصرانه‌های ادبی هم در همین راستاست.

 مدیر مسئول موسسه فرهنگی رسول آفتاب در ادامه افزود: در گوشه بسیاری از شهرستان‌ها و دور از پایتخت و چشم مسئولین، افرادی هستند که با هزینه شخصی مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند. نمونه این افراد همین همین آقای زاهدی است. ایشان کسی است وقتی در یک مقطع احساس کرد جامعه به فعالیت‌های گرافیکی مذهبی نیاز دارد وارد این حوزه شود و آستین بالا زد تا ذائقه اقشار مذهبی را با تصاویر هنرمندانه تغییر دهد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-04.jpg

 نویسنده «فرماندهانِ ورود ممنوع» در ادامه افزود: اگر به سایت آقای زاهدی مراجعه کنید می‌بینید که هفته‌ای یک یا دو تصویر مذهبی آن هم به صورت لایه باز بارگذاری می‌کنند تا مخاطبان به صورت رایگان از آنها استفاده کنند. زاهدی از کسانی است که با هنر کاسبی نمی‌کند. او بدون اینکه ریالی از کسی بگیرد تولیدات خود را برای استفاده بیشتر به طور رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

 مخدومی همچنین گفت: خیلی جاها بوده که رفته‌ایم و تولیدات ایشان را دیده‌ایم، بدون اینکه نامی از او در میان باشد. تولیداتش به بنر و تابلو تبدیل می‌شود و در منازل و شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-03.jpg

 رئیس انجمن خوش‌نویسان ورامین: زاهدی، مصداق جوانانی است که به طور خودجوش مشغول کار فرهنگی‌اند

 علیرضا عزیزی، رئیس انجمن خوش‌نویسان ورامین نیز از دیگر افرای بود که به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص زاهدی پرداخت.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-05.jpg

 عزیزی با بیان اینکه زاهدی بدون هیچ چشمداشتی، وقت و زندگی‎اش را وقف کارهای فرهنگی کرده است، گفت: او نیاز بسیاری از هیئات و گروه های مذهبی را به آثار فاخر دینی تامین می‌کند. کتاب «سرمشق‌های زندگی» نمونه یکی از کارهای اوست که آن را با خط ابداعی خودش کتابت کرده است. از خبرگزاری فارس تشکر می کنم که زاهدی را دید و در این مراسم از او تقدیر کرد.

 عزیزی در ادامه افزود: زمانی که رهبر انقلاب در صحبت‌های نوروزی خود از جوانانی یاد کردند که در سراسر کشور به طور خودجوشی سخن می گفتند که در سراسر کشور مشغول فعالیت فرهنگی هستند بنده در ذهنم یاد سیدمحمد زاهدی افتادم.

 زاهدی: دوست دارم خطم را در حرم امام حسین(ع) ببینم

سید محمد زاهدی هم در این مراسم، هدف از نگارش کتاب «سرمشق‌های زندگی» را دغدغه‌های رهبری در خصوص استفاده از آیات کاربردی قرآن کریم توصیف کرد و افزود: ایشان حتی تاکید دارند بعضی از این آیات باید باید تابلو شود و جلوی چشم دیده شود تا در اذهان عموم باقی بمانند.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-02.jpg

 زاهدی در ادامه گفت: وقتی کارمان را شروع کردیم اولین هدفمان این بود که سطح شهر از بنرهای غیرمذهبی که ظاهرا مضمون‌های مذهبی دارند، پاک شود. فضای شهر مزین به تبلیغاتی شود که علاوه بر مضمون، شکل ایرانی و اسلامی هم داشته باشند. دومین هدف این بود که این تابلوها وارد منازل متدینان و مسلمانان هم بشود. هدف اول محقق شده است ولی هنوز به هدف دوم نرسیده ایم.

  زاهدی با اشاره به اینکه علاوه بر استفاده از این آیات، باید ترجمه و تفسیر مناسبی هم همراه این آیات شود، گفت: به نظرم حضرت آقا یکی از بهترین مفسران فعلی قرآن هستند. به همین علت تفاسیر ایشان هم در این کتاب کنار آیات قرار گرفت.

 مولف کتاب «سرمشق‌های زندگی» در پایان اظهارات خود گفت: شخصا در این زمینه سه آرزو دارم. دوست دارم خطی را که کار می کنم در سه جا ببینم: حرم امام رضا(ع)، حرم امام حسین(ع) و بین رهبری! تا الان آرزوی اول محقق شده است.

 در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به سیدمحمدزاهدی تقدیم شد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/94/01/taghdir-01.jpg

۲ نظر

  1. سلام

    از صمیم قلب آقای زاهدی رو دوست دارم . طرح های فوق العاده ای داره . لایه های باز طرح هاشو صلواتی هم در سایت عصر انتظار گذاشته .
    البته عجیب نیست که اینطور افراد توی شهرورامین گمنام کار میکنن ؛ ای کاش یه متولی فرهنگی خوب برای ورامین پاجلو بزاره . الان ما هم در گروه تواشیح ورامین تمام تلاشمون رو میکنیم تا آبروی دیارشهدای۱۵خرداد باشیم ان شاالله

  2. احتمالا ایشان در فتوشاپ مهارت فوق‌العاده داند واستاد کار با رایانه اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.