خانه » اخبار و رویدادها » کتاب سرمشق های زندگی اثر سید محمد زاهدی رونمایی شد

کتاب سرمشق های زندگی اثر سید محمد زاهدی رونمایی شد

ziyafate-asemani-11

در آستانه ماه مبارک رمضان، نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشیخط قرآنی و مذهبی با عنوان «ضیافت آسمانی» در شهرستان پیشوا افتتاح شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از پیشوا؛ نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط قرآنی و مذهبی جمعی از نخبه های هنری کشور با عنوان «ضیافت آسمانی» روز یکشنبه اول تیرماه در جوار حرم ملکوتی حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)، آغاز بکار کرد.

بر پایه این گزارش؛ در مراسم افتتاح این نمایشگاه، حسین نادری مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران، حجت الاسلام تاجیک نماینده ولی فقیه و سرهنگ درویشی فرمانده سپاه، جلیلوند معاون اداری مالی فرمانداری، حجت الاسلام ذوبین رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از بسیجیان و فرهنگ دوستان شهرستان پیشوا حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان پیشوا ضمن قدردانی از حضور مسئولین و هنرمندان در  این مراسم، از حمایت های ایشان برای برپایی این نمایشگاه، تقدیر و تشکر کرد.

علیرضا عزیزی در ادامه پیرامون روند برگزاری این نمایشگاه و آثار رسیده از سطح کشور توسط هنرمندانی که در جشنواره های متعدد کشور صاحب رتبه و مقام هستند، توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: کانون بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان پیشوا این اعتبار را در سطح کشور دارد که نمایشگاهی دائمی با نمایش بیش از ۲۵۰ اثر هنری نفیس اهدائی از اساتید و هنرمندان صاحب نام کشور در جوار آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) دایر نماید. البته لازمه این امر، تأسیس موزه نفیس از سوی اداره اوقاف و مسئولین آستانه برای حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند می باشد.

در ادامه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا ضمن تشکر از علیرضا عزیزی مسئول نمایشگاه و سیدمحمد زاهدی به خاطر خدمات وی در عرصه هنر، یاد و خاطره اساتید و پیشکسوتان هنر منطقه بویژه حاج حسن شیرکوند و کریم محمدابراهیمی را گرامی داشت.

حجت الاسلام تاجیک اظهار داشت: از مسئولین محترم شهرستان می خواهیم که از هنرمندان ارزشی و فعال شهرستان که در تمامی رشته های هنری فعالیت داشته و در سطح استان و کشور افتخار آفرینی کرده اند، حمایت ویژه نمایند.

وی افزود: هنرمندان این شهرستان مانند دری در سطح کشور می درخشند و در همین راستا از مسئول محترم سازمان بسیج هنرمندان استان تهران می خواهیم که بیش از گذشته از هنرمندان این شهرستان حمایت کنند تا هنرمندان پیشوا بتوانند در سالی که مزین به نام فرهنگ می باشد، بیش از پیش بدرخشند و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به جهان عرضه کنند.

در ادامه این جلسه، نادری مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و حجت الاسلام ذوبین رئیس اداره تبلیغات اسلامی پیشوا نیز به بیان نکاتی در خصوص اهمیت هنر فاخر و اسلامی پرداختند.

بنا بر این گزارش، در حاشیه این نمایشگاه از کتاب سرمشق های زندگی با موضوع سبک زندگی اسلامی به همراه خوشنویسی چهل آیه از آیات مورد توجه امام خامنه ای (مدظله العلی) با خط معلی به همراه نکاتی دلنشین از کلام زیبای ایشان، اثر هنرمند بسیجی سید محمد زاهدی رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه “ضیافت آسمانی” از اول تا ششم تیرماه صبحها از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعداز ظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۰ برای بازدید علاقمندان در سالن ورودی مصلی نمازجمعه آستان مقدس امامزاده جعفر(ع)، دایر می باشد. ضمناً برنامه های جانبی و متنوع هنری نیز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.