خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مسئولان، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند/ انتقاد از اوضاع کارخانجات منطقه و نارضایتی‌های کارگران

مسئولان، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند/ انتقاد از اوضاع کارخانجات منطقه و نارضایتی‌های کارگران

m-mahmoodi

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان اظهار داشت: آن کسی که از تقوا دوری کند در لذات و شهوات حریص و در بیابان بدی‌ها سرگردان می‌شود.

سبک زندگی اسلامی/ادامه حقوق فرزندان بر والدین

وی سپس با اشاره به سبک زندگی اسلامی و ادامه حقوق فرزندان بر والدین عنوان کرد: رعایت عدالت و مساوات میان فرزندان از حقوق فرزندان بر والدین است، رسول اکرم اسلام(ص) فرمودند بین فرزندانتان در هدایا مساوی عمل کنید.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با تاکید بر محبت و مهرورزی به دختر افزود: دختر در خانه برای پدر و مادر مایه رحمت الهی است، حق دیگر فرزندان نیز دعای والدین برای فرزندان است، دعا برای عاقبت به خیری و سرافرازی آن‌ها کنیم، در تمام نمازها و سجده‌های شکر بعد از نماز برای فرزندان خود دعا کنید.

وی با اشاره به دعای ۲۵ صحیفه سجادیه گفت: حضرت در این دعا می‌فرمایند «ای خداوند، بر من احسان کن و فرزندانم را برایم باقی گذار و شایستگیشان بخش و مرا از ایشان بهره‌مند گردان، ای خداوند، برای من، عمرشان دراز نمای و بر زندگانیشان بیفزای. خردسالشان را پرورش ده. ناتوانشان توانا گردان. تنشان و دینشان و اخلاقشان به سلامت دار. در جانشان و جسمشان و در هر کار ازکارهایشان که روی در من دارد، عافیت بخش و وظیفه روزی ایشان، برای من و بر دست من پیوسته گردان، ای خداوند، فرزندان مرا همه نیکان و پرهیزگاران و بینایان قرار ده، و چنان کن که فرمان‌های تو را بشنوند و اطاعت کنند، یاران تو را محبان و نیک‌خواهان و با دشمنان تو دشمنان و کینه‌توزان باشند. آمین.»

مسائل شرعی/حرام بودن قاچاق لوازم و کالاها

محمودی در خطبه دوم نیز پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله‌ای شرعی عنوان کرد: در نظام اسلامی آنچه که از نظر مقررات و مصالح کشور ممنون باشد از نظر شرعی نیز جایز نیست، زندگی‌ها را با قاچاق کالا دچار پول‌های حرام نکنند.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: مسئولان اجرایی نیز جلوی برخی رفتارهای ناپسند را بگیرند و نگذارند برخی به اسم مبارزه با قاچاق ناراضی تراشی کنند.

امام(ره) به ما آموخت که با تحلیل‌های غلط برابر توهین مقدسات سکوت نکنیم

وی با اشاره به سالروز حکم امام(ره) مبنی بر حکم ارتداد سلمان رشدی مرتد ادامه داد: نمی‌شود مقام و عظمت پیامبر(ص) را درک کرد بنابراین جسارت به این نبی خدا گناهی نابخشودنی است، امام(ره) در اوج غیرت دینی این‌گونه با این شخص مرتد برخورد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین گفت: از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر(ص) نمی‌توان به راحتی گذشت، امام(ره) به ما آموخت که با تحلیل‌های غلط برابر توهین مقدسات سکوت نکنیم.

مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند در مورد اصل انقلاب و اطاعت از رهبری تردیدی به خود راه نمی‌دهند

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه تصریح کرد: حضور جوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار غرورآفرین بود، ملت ایران نشان داد هرگز از اصول انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کنند، این حضور ارزشمند نشان داد مردمی که شاید از برخی مسایل گلایه‌مند باشند در مورد پاسداشت اصل انقلاب و اطاعت از رهبری تردیدی به خود راه نمی‌دهند.

این مسئول با تحلیل شعارهای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: یکی از این موارد حمایت از بیداری اسلامی بود، نکته دوم تاکید بر حفظ قدرت کشور در برابر بیگانگان است، به فرموده رهبری ما با مذاکره مخالفت نمی‌کنیم اما در هر توافقی باید عزت کشور حفظ شود، توافق باید در یک مرحله و با مفاد واضح و روشن باشد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نکته سوم این بود که مردم برای بار دیگر تنفر خود را از فتنه‌گران و حامیان آن‌ها اعلام کردند،مردم با دست نوشته‌ها و شعارهای خود از فتنه اعلام انزجار کردند.

از استاندار تهران می‌خواهم شخصا مشکلات برخی کارخانجات را برطرف کنند

وی گفت: مسئولان مدیریت جهادی داشته باشند، اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، تکریم ارباب رجوع داشته باشند، مردم در ۲۲ بهمن غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند و امروز نوبت مسئولان است.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با انتقاد از اوضاع موجود برخی کارخانجات منطقه و نارضایتی‌های مردمی و کارگران گفت: این وضع موجود در برخی کارخانجات صحیح نیست، در حالی که ما سخن از اقتصاد مقاومتی می‌کنیم از برخی کارخانجات اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد، از شخص استاندار محترم می‌خواهم شخصا مشکلات برخی کارخانجات را برطرف کنند.

مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گوشزد نکته‌ای در مورد انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز به برکت امام(ره) و شهدا رتبه ۱۴ علمی جهان و از نظر نانو رتبه هفت جهان هستیم، اولین قدرت بلامنازع خاورمیانه از نظر نظامی هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شاه و خاندانش در اوج رذالت‌های اقتصادی به دین و کشور خیانت‌های بزرگی کردند، امروز در بلندی‌های جولان دیگر اسرائیل امنیت ندارد، در یمن انصارالله قدرت را در دست گرفته، داعش و تکفیری‌ها به سرعت در عراق و سوریه در حال نابودی هستند.

تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نشان دهنده مکر و حیله دولت‌های مستکبر اروپایی است

محمودی در پایان با اشاره به تهدیدهای سران آمریکا و غرب گفت: اتحادیه اروپا شرکت ملی نفتکش ایران را تحریم کردند که این نشان دهنده توطئه دولت‌های مستکبر اروپایی است.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.