خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اهم اقدامات شهرداری ورامین/ ۱۶۰۰ تاکسی در ۳۴ مسیر شهری به ارائه خدمات مشغول هستند

اهم اقدامات شهرداری ورامین/ ۱۶۰۰ تاکسی در ۳۴ مسیر شهری به ارائه خدمات مشغول هستند

heydariyan

علی حیدریان با اشاره به رویکرد شهرداری ورامین برای استاندارسازی و ایمن سازی واحدهای مسکونی اظهار داشت: استاندارسازی و توجه به مسائل ایمنی یکی از رویکردهای اصلی شهرداری و شورای شهر در دوره جدید است و به همین منظور تمامی متقاضیان پروانه ساختمان و پایان کار به سازمان ایمنی و آتش نشانی شهرداری جهت بررسی مسائل ایمن و صدور تائیدیه ایمن معرفی می شوند.

وی یادآور شد: به شهروندان در مورد استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بوسیله ارائه دفترچه استاندارد مصالح و اخذ تعهدنامه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد اطلاع رسانی کافی شده و با جدیت این موضوع دنبال می شود.

وی به موضوع نظارت بر واحدهای مسکونی ساخته شده توسط شهرداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه بازدید مجدد از پروانه های صادر شده، جهت کنترل، ارائه گزارش مهندس ناظر و نیز بازدید موردی از گزارش های مرحله ای مهندس ناظر یکی از برنامه های روزانه شهرداری ورامین است.

حیدریان درباره خواسته شهروندان برای توجه بیشتر شهرداری به زیباسازی شهر ورامین نیز عنوان کرد: طراحی، رنگ آمیزی و نقاشی با موضوعات مذهبی و طبیعت بر روی دیوارهای مخدوش سطح شهر، رنگ آمیزی مبلمان، جداول، آلاچیق، وسایل بازی و سطل های زباله در بوستان ها و پارک ها، برشکاری، جمع آوری و بازسازی وسایل سطح پارک ها، تیر برق آهنی و گلدان طبقاتی از جمله اقداماتی بوده که برای زیباسازی شهر ورامین انجام شده است.

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز

شهردار ورامین درباره برخورد با کسانی که به زیبایی شهر لطمه وارد می کنند نیز یادآور شد: جلوگیری از تخلفات ساختمانی، تخریب و بازسازی و جمع آوری موارد متخلف، جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و فعالیت های تعمیرات ساختمانی و مغازه های غیر مجاز، گشت ساختمانی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز مناطق چهارگانه شهرداری و اخطار به شهروندان جهت جمع آوری نخاله های ساختمانی از جمله اقداماتی است که شهرداری با جدیت دنبال می کند.

این مسئول توسعه فضای سبز را نیز از برنامه های مهم و اساسی شهرداری ورامین دانست و یادآور شد: تولید و کاشت انواع درختچه های دائمی، گلهای فصلی، آپارتمانی و دائمی در گلخانه به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، توزیع نهال رایگان بین شهروندان در هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار اصله، کاشت درخت کنار زیرگذر سیلو و حاشیه ریل راه آهن و دیگر مکانهای سطح شهر، خرید و نصب ست های ورزشی پارکی و پارکهای جوان، ۱۵ خرداد، خانواده، حذف و جمع آوری درختان خشک، هرس و فرم دهی درختان و درختچه های سطح شهر از جمله اقداماتی بوده که با توجه شهرداری به مرحله اجرا درآمده است.

انجام بیش از ۴۶۲ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات

وی با اشاره به خدمات سازمان آتش نشانی شهرداری ورامین متذکر شد: سازمان آتش نشانی ورامین در طول چند ماه گذشته بیش از ۴۶۲ مورد عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات و موانع را انجام داده و  آموزش تئوری و عملی در مدارس و مهدهای کودک در ایستگاه مرکزی و مدارس را به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در دستور کار گذاشته است.

۱۶۰۰ تاکسی در ۳۴ مسیر شهری به ارائه خدمات مشغول هستند

شهرداری ورامین با اشاره به تلاش شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه حمل و نقل شهری اظهار داشت: بیش از هزار و ۶۰۰ تاکسی در ۳۴ مسیر شهری به ارائه خدمات مختلف به شهروندان مشغول هستند که برای حمایت از رانندگان با دو شرکت بیمه قرارداد همکاری بسته شده تا خودروهای تاکسی را به صورت اقساط بیمه کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۷ در شهرداری ورامین و ثبت بیش از ۵۰۰ پیام توسط شهروندان افزود: شهروندان ورامینی می توانند هر گونه پیشنهاد و انتقاد خود را در زمینه فعالیت های شهرداری در این سامانه ثبت کنند تا توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

حیدریان در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان توجه شهرداری ورامین به موضوعات فرهنگی ادامه داد: موضوعات فرهنگی از جمله مسائل مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر روی آن تأکید فراوان دارند به همین خاطر در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، مقوله فرهنگ سرلوحه فعالیت های شهرداری ورامین است.

شهردار ورامین گفت: مشارکت فعال در مراسم های یادواره هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس، برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبات و ایام های مذهبی و ملی، ایجاد پایگاه استقبال از مسافرین نوروزی، چاپ بروشور نوروزی به همراه نقشه جاذبه های گردشگی، ایجاد ایستگاه کتاب و غرفه کودکان فاطمی با موضوع نقاشی و تلاوت سوره های قرآن، برگزاری جشنواره خورشید طوس و ثبت نام و اعزام کاروان راهیان نور از جمله فعالیت های فرهنگی شهرداری ورامین بوده است.

حیدریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر ورامین از عزم جدی شهرداری برای حل این مشکلات خبر داد و گفت: احداث دور برگردان های استاندارد و اصلاح هندسی در سطح شهر و میادین اصلی و خط کشی ترافیکی عابر پیاده خطوط و منقطع کلیه معابر، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و عابر پیاده خورشیدی و علائم ترافیکی چراغهای فرماندهی دو زمانه و چند زمانه، مطالعات و بررسی های لازم در خصوص تغییر مسیر برخی معابر، اجرای طرح بلیط الکترونیکی حمل و نقل عمومی و پیگیری های مسائل مترو در خصوص مطالعات مشاور از جمله فعالیت های انجام شده شهرداری در این حوزه است.

راه اندازی موزه سنگ های تاریخی دشت ورامین

وی با اشاره به بازگشایی معابر در نقاط مختلف شهری با توافق شهرداری با مالکین مختلف اظهار داشت: اجرای پروژه بازگشایی معابر سطح شهر ورامین از جمله خیابان شهید احمد پور، ۱۲ فروردین، بلوار ۲۴ متری کاظم آباد، شهید بهشتی گل تپه، ۲۴ متری حسین رضا، ۲۴ متری کاظم آباد، ۱۶ متری شهید احمدی پور، ۲۰ متری شهید بهشتی در طول چند ماه گذشته انجام شده است.

شهردار ورامین در بخش پایانی سخنان خود درباره تلاش شهرداری برای معرفی جاذبه های گردشگری ورامین متذکر شد: راه اندازی کتابخانه تخصصی حوزه ورامین شناسی در مجموعه فرهنگی موزه ها و ارائه کیت به محققین و علاقمندان متقاضی، راه اندازی موزه سنگ های تاریخی دشت ورامین، افتتاح موزه ابزار و ادوات کشاورزی محلی و دشت ورامین، ساخت و اهدا تندیس های نقش برجسته برج تاریخی علاء الدوله، شهدای بومی قیام ۱۵ خرداد و اهدا به مسئولین ارشد استان، برگزاری تورهای یکروزه با موضوعات مختلف استان گردی، طبیعت گردی، روستا گردی و بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی، مذهبی، موزه های حیات وحش از جمله فعالیت شهرداری برای معرفی جاذبه های گردشگری ورامین بوده است.

mehr

یک نظر

  1. از خدماتی که شهرداری تا الان داشته ممنونیم، اما متاسفانه به برخی مسائل ابتدایی شهری بی توجهی می شه. یک نمونه اش وضعیت ناگوار نهرهای کنار معابر که معمولا پر از زباله اند و تبدیل به جولانگاه موش ها شدن!
    این وضع حتی تو خیابون ها و میادین اصلی هم وجود داره! خواهش ما اینه که یا این جوی ها رو سرپوشیده کنند یا دست کم در فواصل زمانی کم نظافت بشن. البته کسبه و خود مردم هم مقصر هستن و زباله ها شون رو توی این نهرها می ریزن اما با فرهنگ سازی یا حتی جریمه ی کسبه ی متخلف می شه جلوی این مشکل رو گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.