خانه » اخبار و رویدادها » رحیم مخدومی در سال فرهنگ، از مظلومیت فرهنگ سخن گفت

رحیم مخدومی در سال فرهنگ، از مظلومیت فرهنگ سخن گفت

makhdumi

به گزارش ورامین سیتی به نقل از اسوه؛ رحیم مخدومی که به مناسبت روز سینما و روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت با انتقاد از عملکرد دولت های گذشته اظهار داشت: تصور نشود مثلا اگر اصلاح طلب ها بیایند فرهنگ مظلوم می شود اصولگرایان بیایند خیر، متاسفانه نه اصلاح طلب ها نه اصولگرایان نتوانستند دغدغه های فرهنگی رهبری را بفهمند .

 وی افزود: حالا رییس جمهور ما می گوید ما هنرمند ارزشی نداریم، همه یک دست هستند،می گویند همه علیه السلام هستند، نه، اینطور نیست، هر چیز خبیث و پلید و حرامی اگرچه اسمش را هنر بگذاریم خبیث است،حضرت آقا به مسئولان فرهنگی توصیه می کنند که قدر جوانان انقلابی و ارزشی را بدانند همین ها هستند که در دوران خطر سینه سپر می کنند.

 مخدومی با اعتراض به برخی عملکردهای مسئولان فرهنگی عنوان کرد: حال امروز افتخار برخی مسئولان بلند پایه فرهنگی ما این است که در کنار محمود دولت آبادی و شجریان عکس بگیرند همین افراد بودند که به ملت ما پشت کردند،هنری که اسلام ناب محمدی را ترویج نکند ارزشی ندارد،در همین اوضاع که رهبری همچنان راجع به فتنه ۸۸ شعار می دهد بودجه بیت المال ما صرف فیلمی می شود که فتنه را ترویج می کند.

 وی اضافه کرد: برخی از این آقایان آمدند در مجلس خود را از فتنه مبرا کردند و رای اعتماد را گرفتند و رفتند دنبال فتنه گری خود.

 مخدومی در ادامه نسبت به تحجر گرایی هم هشدار داد و گفت: گاهی اوقات ما دچار تحجر گرایی می شویم،انواع شاخه های هنری جریان دارند و کار خود را می کنند ما چه کنیم،بیاییم جلوی آن هنر را بگیریم،حضرت آقا فرمودند : “هنری را که تولید می کنید و ارائه می دهید، سعی کنید هنر فاخر باشد؛ یعنی باید اعتلای هنر مورد نظر باشد، چون خصوصیت هنر این است که بایستی اعتلا داشته باشد.”

 وی تصریح کرد:ما هنر مورد نظر مقام معظم رهبری را نه می شناسیم نه می توانیم ترویج دهیم و لذا جای خالی آن را هنر مبتذل و مخرب پر می کند،اگر جامعه ما بی غیرت می شود به دلیل موسیقی غنا است که بی غیرت می شود.

 مخدومی افزود: ما شدیدا نیازمند هنر هستیم، سردار امروز ما نظامی قهار نیست، امروز کسانی که بهترین ابزارها را در دست داشته و تاثیرگذار تر باشند سردار های امروز ما هستند، ما مجبوریم امروز که جوانان ما بروند فیلمسازی یاد بگیرند، وبلاگ و سایت راه اندازی کنند.

 وی در ادامه به برخی اقدامات فرهنگی شهرستان و منطقه اشاره کرد و افزود: ما تعامل داشتیم با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ورامین و توافق کردیم جوانان بیایند فیلم ارزشی بسازند و جامعه را از بعد هنر ارتزاق نمایند.

 مخدومی در پایان گفت: ما بسترهای فراوانی در شهرستان داریم که نمونه آن پارک ها هستند که مملو از جمعیت می باشند،چه اشکالی داشت که ما از این فرصت برای پخش فیلم های خوب استفاده کنیم اما به شرطی که فبلم های خوب داشته باشیم.

یک نظر

  1. باسلام . کار زیبایی انجام دادید بخصوص مستندات شهرستان فیلمهای ساخته شده و غیره خسته نباشید . اگر خواستید فیلم حماسه جاوید خرداد۱۳۴۲ شبکه دوسیما و مردان بی ادعا نما آهنگ برای هفته دفاع مقدس شبکه دو سیما پخش شد که کار هنرمندان شهرستان بوده را نیز استفاده کنید . یادر مورد شهید ان شاتر عباس وخداد ملکی از شهدای شهرستان ورامین که با اسرائیل جنگ کردند وشهید شدند به نام از ورامین تا قدس . اگر خواستید بامن تماس بگیرید . تا در اختیار شما قرار دهم . متشکرم عجمی .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.