خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » فرماندار ورامین: اگر پروژه مترو متوقف شود واقعیت های پشت پرده را به مردم می گویم/ امکان عملی زیرزمینی شدن مترو در کنار راه آهن نیست/اعضای شورای شهر و شهردار ورامین، حاضر به امضا نشدند

فرماندار ورامین: اگر پروژه مترو متوقف شود واقعیت های پشت پرده را به مردم می گویم/ امکان عملی زیرزمینی شدن مترو در کنار راه آهن نیست/اعضای شورای شهر و شهردار ورامین، حاضر به امضا نشدند

khansari

محسن خوانساری فرماندار ورامین که در کنفرانس مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران صحبت می کرد در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مترو گفت: مترو بحث جدیدی نیست، بلکه مطلبی است که سال ها قبل صحبت هایی در این زمینه بوده است و به هر دلیلی در شورای دوره سوم با آن مخالفت نکرده و اجازه اجرا و ادامه این پروژه ملی داده شده بود ولی در شورای دوره چهارم دارای مشکلاتی شد.

وی اذعان کرد: طرح مترو یک طرح ملی است که در دولت های قبل تاییده شده و مصوبات آن دولت نیز در این مورد هنوز پابرجاست، و وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم نیز در جریان این پروژه هستند، ولی در مجموعه شهرستان در این خصوص به خوبی عمل نشد.

فرماندار ورامین در خصوص علت این مشکلات نیز گفت: اگر بخواهیم طرح ملی را در شهرستان بررسی کنیم همین مشکلات که امروز در ورامین شاهد آن هستیم به وجود خواهد آمد.

وی ضمن بیان اینکه این طرح را شرکت و پیمانکاری اجرا می کند که دارای سابقه درخشان و زیادی در کشور است اجرا می کند خاطر نشان کرد: تا به امروز ۳ جلسه با اعضای شورای شهر، ۲ جلسه با مترو، ۲ جلسه با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و اعضای شورای شهر و شهردار ورامین و نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا داشته ایم و آخرین جلسه نیز چند شب قبل داشته ایم.

خوانساری ادامه داد: به عنوان مسئول شهرستان ورامین، تمام قد پشت طرح مترو ایستاده ام و از آن حمایت می کنم، اما زمانی که طرح به جای ملی فکر کردن بخواهد به صورت منطقه ای به آن نگاه شود، همین سرنوشتی که امروز داریم را شاهد خواهیم بود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان ورامین ضمن بیان اینکه نمی خواهم بگویم که مترو اجرایی نخواهد شد، ولی چیزی که با قاطعیت می توان گفت این است که مترو عقب افتاده است اذعان کرد: اگر مشکلاتی که در یک سال گذشته برای پروژه مترو داشته ایم به وجود نمی آمد، ایستگاه ها را آماده و پل ها را نیز احداث کرده بودیم، ولی امروز کار به جایی رسیده است که پیمانکاران طرح ادعای خسارت می کنند.

فرماندار ورامین گفت: در جلسه ای که در شورای ترافیک استان داشته ایم با طرح شورای شهر مخالفت کردیم ولی در نهایت خودشان صورتجلسه ای آماده کردند و خودشان نیز آن را امضا کردند که بعد از این عمل، صورتجلسه را به شورای عالی ترافیک کشور موکول شد که تا ۳ ماه آینده نیز جواب آن نخواهد آمد.

وی ضمن بیان اینکه مسئولین و راصحاب رسانه باید اطلاعات دقیق به مردم بدهند خاطر نشان کرد: در خصوص پل امام رضا(ع) به تفاهماتی رسیده ایم که کار احداث آن آغاز گردد.

خوانساری ادامه داد: بعضی افراد بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند و یا این طرح را ببینند شایعاتی در مورد آن کردند، ولی در آخرین جلسه ، شورای شهر که نمی دانم چه میزان متخصص احداث پل هستند ۵ بند ایراد به پل امام رضا(ع) گرفتند، ولی قرار شد این پل احداث شود.

فرماندار ورامین در خصوص زیر زمینی شدن مترو نیز گفت: از نظر فنی امکانش نیست که خطوط راه آهن از روی زمین و خطوط مترو در مجاورت آن از زیر زمین عبور کنند، از سوی دیگر نیز باید این را در نظر داشته باشیم که اگر قرار باشد مترو از زیر زمین برود دیگر نیازی به احداث پل امام رضا(ع) که در طرح مترو می باشد احداث شود.

مسئول ارشد اجرایی ورامین با بیان اینکه مزایایی که مترو دارد هیچ وسیله نقلیه ای ندارد و همه مردم نیز آن را می دانند خاطر نشان کرد: در طرح اصلی آمده است که در مقابل ایستگاه راه آهن، ایستگاه مترو را نیز احداث کنیم تا از آنجا مردم بتوانند از راه آهن به راحتی وارد مترو و بالعکس شوند.

وی همچنین تصریح کرد: ورامین به اندازه ای نیست که بخواهیم مانند کلان شهرهایی مانند تهران خطوط مختلف مترو را در آن احداث کنیم، بلکه در حال حاضر احداث خط مترویی که به متروی تهران متصل شود برای مردم ورامین کافی است.

خوانساری گفت: شهردار قرچک نمی تواند بگوید که خیابان های این شهرستان را می بندیم و کسی حق تردد در آن را ندارد، زیرا روح جمعی اجازه این کار را نمی دهد و همین مسئله نیز در خصوص مترو صادق است.

فرماندار ورامین اذعان کرد: امکان عملی زیرزمینی شدن مترو در کنار راه آهن نیست که رئیس شورای شهر ورامین در تریبون نماز جمعه آن را اعلام می کند.

نماینده دولت در شهرستان ورامین ضمن بیان اینکه مسئولین مترو اعلام کردند که حاضر هستند در ورامین دو ایستگاه مترو احداث کنند خاطر نشان کرد: جلسه ای با حضور شهردار ورامین، اعضای شورای شهر، مسئولین فرمانداری ورامین و مسئولین مترو تشکیل شد که در آن جلسه مسئولین مترو اعلام کردن که مسئولین ورامین خواسته های خود را اعلام کنند، و پس از شنیدن درخواست ها، آقای درویش مسئول مترو آنها را تایید و دستور داد که در ورامین دو ایستگاه و دو پل احداث شود، اما اعضای شورای شهر و شهردار که خود این خواسته ها را داشتند حاضر به امضا آن نشدند.

خوانساری در پایان گفت: اگر پروژه مترو متوقف شود واقعیت های پشت پرده را به مردم می گویم و این را نیز بدانیم که مسئولینی که می گویند ایستگاه مترو باید در فلان میدان باشد نیز به این دلیل است که زمین خود را برای ایستگاه و فروش آن در نظر دارند.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.