خانه » اخبار و رویدادها » مراسم گلریزان احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) با حضور آیت الله صدیقی در ورامین برگزار شد

مراسم گلریزان احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) با حضور آیت الله صدیقی در ورامین برگزار شد

sedighi

صبح امروز مراسم گل ریزان احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) با حضور خیرین و مسئولین شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام محمودی، امام جمعه موقت ورامین ضمن ارائه گزارشی از کمک های شهرستان ورامین در این طرح عظیم اظهار داشت: در قیامت نمی توان به فرماندار و امام جمعه و عناوینی مانند این افتخار کرد اما به خادمی حضرت زهرا (س) می توان افتخار کرد و لذا ما نیازمند حرکت در این مسیر هستیم.

در ادامه برنامه آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران که مهمان ویژه مراسم بود به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از مسئولین و امام جمعه شهرستان اظهار داشت: در سوره حدید که یکی از سور مسبحات است، آیه ای هست که مردم ورامین از مصادیق این آیه کریمه هستند؛ « لا یستوى منکم من انفق من قبل الفتح و قاتل اولئک اعظم درجه من الذین انفقوا من بعد و قاتلوا و کلا وعد الله الحسنى والله بما تعلمون خبیر »

وی همچنین افزود: مردم ورامین هم پیش خدا اول هستند و هم پیش ائمه، اینها از اول کفن پوش به میدان آمدند و همواره حامی ولی فقیه بودند، چنانچه در دوران مشارکت که اوج وابستگی به غرب بود، آمدن مقام معظم رهبری به ورامین پیام خاصی داشت.

آیت الله صدیقی سپس با تشکر از نماینده مردم ورامین در مجلس بیان داشت: نماینده شما در این مرحله حساس استیضاح خط شکن قضیه بود و در تبیین مشکلات وزیرسابق داشت که البته این مشکل مشکل وزیر نبود بلکه ریشه دار بود، بیانات داشته و مدارکی که ارائه کرد مایه سرافرازی ما و شما و تجلی همان ریشه دار بودن و شهید دادن، بود.

وی در ادامه ضمن عرض ارادت ویژه به حضرت فاطمه (س) بیان داشت: رونق علی (ع) در دنیا به فاطمه (س) بوده و جز او حامی نداشت، و کسی که حکومت وقت را در حمایت از علی (ع) استیضاح کرد فاطمه (س) بود و ایشان اولین فردی هستند که وارد بهشت می شوند و در حالی که بهشتیان مشتاق ورود حضرت هستند ایشان مدام به پشت سر خود نگاه می کنند مانند مادری که فرزندان خود را جا گذاشته است که چرا شیعیان من وارد بهشت نمی شوند.

وی ادامه داد: بهشت خانه حضرت علی (ع) است و همه بهشتیان مهمان این خانه هستند و سفره این خانه به دست حضرت فاطمه (س) گسترده شده است و شاید به همین دلیل است که گفته شده کوبه در بهشت نوای یا علی دارد.

امام جمعه موقت تهران سپس اذعان داشت: مردم ایران در مقابل طاغوت به علی (ع) لبیک گفتند تا این انقلاب را به وجود آوردند و از آن دفاع کردند.

وی ادامه داد: زمانی ما در مرزهای کشور از این انقلاب دفاع می کردیم اما اکنون جبهه ایران تا سوریه و عراق و یمن نیز گسترده شده است.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: این عظمت با تنگ نظری های برخی ضعیف الایمان ها و غرب باخته هایی که دشمن را نشناخته اند و جای دوست و دشمن را اشتباه گرفته اند، نباید لطمه بخورد.

وی همچنین افزود: آیت الله بها الدینی اعتقاد داشتند کارها و تاثیرات امام در اثر ولایت تکوینی است، ولی فقیه ولی نیست، نوکر امام است، این ولایت فقیه قطره ای از دریای ولایت امیرالمومنین (ع) است و اکنون ایران در بعد سیاسی حرف اول را در دنیا می زند و رغیبی هم ندارد.

امام جمعه موقت تهران سپس عنوان داشت: نادرشاه زمانی که قبور ائمه را بازسازی میکرد گفت سردر حرم امیرالمومنین (ع) بنویسید «یدالله فوق ایدیهم»، فرهاد میرزا وزیر نادر می دانست نادر سواد ندارد که چنین چیزی را بگوید و این آیه را خود حضرت علی (ع) به او الهام کرده و به همین علت دوباره از او پرسیدند که چه گفتید بنویسیم، او یادش نیامد که جمله چه بوده و گفت همان را بنویسید که گفتم.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله بهجت در جریان ساخت گنبد تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) را خواسته بودند و فرموده بودند که شاهان گذشته معرفت شما را نداشتند ببینید چه کردند، حال که نظام اسلامی شده بیایید و حرم را بازسازی کنید و اولین طلاهای گنبد را خود ایشان اهدا کردند.

وی در خاتمه بیان داشت: مسئله توسعه حرم امیرالمومنین به نام حضرت زهرا (س) که در هیچ جا ضریح و گنبد ندارند آیا بهترین حماسه نبود که کنار حضرت علی فاطمه پذیرایی کند و این حاصل مودتی است که در قلوب شیعیان وجود دارد.

در پایان برنامه از خیرین پیشگام با تقدیم هدایای متبرکی تقدیر و قدردانی شد.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.