خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » آیا نقشه پل روگذر مترو، صرفاً چند خط است؟! / آیا احداث مترو روی زمین، مشکلی برای مردم ایجاد می کند؟

آیا نقشه پل روگذر مترو، صرفاً چند خط است؟! / آیا احداث مترو روی زمین، مشکلی برای مردم ایجاد می کند؟

dr-maleki1heydariyanصحبت های شهردار ورامین و مسئول اجرای خطوط اقماری مترو تهران- ورامین دارای تناقض هایی می باشد، که هر دو مدعی خدمت رسانی هستند، ولی واقعاً کدام حامی منافع مردم هستند؟

 مترو تهران- ورامین که تا گرمسار ادامه پیدا می کند یکی از بزرگترین پروژه های منطقه بوده و می توان گفت از حیاتی ترین پروژه های شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و در آینده نیز برای گرمسار می باشد که حواشی بسیار زیادی داشته و دارد.

در رسانه های مختلف منطقه صحبت های مختلفی از مسئولین مختلف شهرستان های مربوط به این پروژه ملی منتشر می شود که تناقض هایی در بین آنها دیده می شود که به گفته نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا این موضع گیری ها تماماً سیاسی بوده و افرادی که کاندید منتخب آنها در نمایندگی مجلس شورای اسلامی رای نیاورده اند این تناقض ها را به وجود می آورند.

از سوی دیگر یکی از مشکلات بسیار مهم این پروژه تقاطع بلوار امام رضا(ع) با ریل راه آهن تهران- مشهد می باشد که به گفته مسئول اجرایی خطوط اقماری مترو، هزینه این پل را خود شهرداری ورامین باید تامین می کرد ولی شرکت مترو پیش قدم شده و این کار می خواهد انجام دهد ولی از زمان شروع کار تا به امروز بارها شهرداری ورامین جلوی فعالیت پیمانکار شرکت مترو را گرفته و حتی ابزار کار آنها را نیز جمع آوری کرده اند.

پروژه پل امام رضا(ع) که ماه ها است یک باند از مسیر بلوار امام رضا(ع) را مسدود کرده و مشکلات بسیار زیادی را از نظر اجتماعی، فرهنگی، ترافیک و عمرانی را برای شهروندان ورامینی ایجاد کرده است.

مهندس علی حیدریان در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در خصوص این پروژه گفت: مسئولین مترو هنوز نقشه ای از این پروژه به ما تحویل نداده اند، این در حالی است که مسئول اجرایی خطوط اقماری مترو استان تهران آقای دکتر محمد رضا ملکی طی مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد که نقشه پل امام رضا(ع) سه نوبت در دور سوم شورای اسلامی شهرستان ورامین، و دو نوبت نیز تا تاریخ ۹۳/۵/۴ و در زمان دور چهارم شورای اسلامی شهرستان ورامین نیز این نقشه ظی دو نوبت برای فرمانداری ورامین ارسال شده و مرحله سوم نیز در دست اقدام است.

از سوی دیگر ماجرا، زمانی که خبرنگار ما این تناقض ها را به شهردار ورامین در کنفرانس مطبوعاتی ۹۳/۵/۱۸ بیان کرد و علت این تناقض را نیز خواستار شد و صراحتاً اعلام کرد که مسئول اجرای خطوط اقماری مترو با اسناد و مدارک تمام صحبت هایش را بیان می کرد، حیدریان بیان کرد: این که خطوطی را بر روی کاغذ کشیده شود و به آن رسم، نقشه را اطلاق کنیم درست نیست، زیرا برای کشیدن نقشه باید کار کارشناسی انجام شود.

این صحبت های شهردار ورامین در صورتی است که معاونان شهرداری ورامین، مسئولین فرمانداری، شرکت مترو و رئیس شورای شهر وقت این نقشه را تایید کرده و آن را امضا کردند.

SKMBT_C45014082404430

حال ضمن اشاره به اینکه شهردار ورامین در ابتدای صحبت هایشان اعلام کردند که هیچ نقشه ای در اختیار شهرداری قرار نگرفته است ولی پس از صحبت های خبرنگار ما اعلام کردند که کشیدن خطوط به معنی نقشه کارشناسی نیست، و از سوی دیگر نیز معاونان شهرداری نیز این نقشه را امضا و تایید کرده اند، گواه از صحت مطالب بیان شده از طرف مسئول اجرایی مترو دارد.

این مطلب را نیز باید در نظر داشته باشیم که مسئول اجرای خطوط اقماری مترو با اشاره به مصوبات دولت اعلام کرده است که مترو فقط و فقط باید به فرماندار و مسئولین فرمانداری که نماینده دولت در شهرستان هستند پاسخگو باشند، نه هیچ مسئول دیگری.

یکی دیگر از مواردی که جا دارد در این مطلب به آن اشاره شود مشکلات مترو برای شهروندانی که در نزدیکی این خط در حال زندگی هستند می باشد.

علی حیدریان در کنفرانس مطبوعاتی مذکور بیان کرد: حرکت واگن های مترو به فاصله زمانی ۱۰ دقیقه ای با هم می تواند مشکلات بسیار زیادی برای اهالی که در حال زندگی در کنار این خطوط زندگی می کنند ایجاد کند زیرا وزن این واگن ها ۶۰۰ کیلوگرم می باشد.

از سوی دیگر آقای دکتر محمدرضا ملکی مسئول خطوط اقماری مترو اعلام کرد، دیوارهایی وجود دارد که می تواند آلودگی صوتی ناشی از حرکت این واگن ها را کنترل و از آن جلوگیری کنند، در ضمن دیوارهای کوتاه تر و مدرن تر نیز وجود دارد که می تواند حتی لرزش های به وجود آمده حاصل از حرکت واگن های سنگین دو طبقه مترو تهران- ورامین را کنترل کند تا به شهروندانی که در اطراف این خطوط زندگی می کند را دچار مشکلات جانبی نکند.

حال با توجه به این تناقض ها در صحبت های بیان شده، این سوال در ذهن ها به وجود آمده است که آیا این تناقض گویی ها فقط در مسئله نقشه پل امام رضا(ع) می باشد یا تمام مسائل مربوط به این پروژه ملی و حیاتی؟!

منبع: ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.