خانه » اخبار و رویدادها » نطق شجاعانه و قابل تحسین نماینده مردم ورامین در جلسه استیضاح وزیر علوم + صوت

نطق شجاعانه و قابل تحسین نماینده مردم ورامین در جلسه استیضاح وزیر علوم + صوت

http://www.varamincity.ir/wp-content/uploads/2014/08/dr-naghavi.jpg

به گزارش ورامین سیتی ، امروز نماینده مردم شریف شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در جریان بررسی طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر علوم به سخنرانی پرداخت و نطقی کرد آتشین و البته قابل تحسین. ورامین سیتی علیرغم اینکه بارها عملکرد دکتر نقوی را به نقد کشیده است لکن این بار وظیفه ی خود می داند که از اقدام به موقع و نطق شجاعانه ی ایشان تشکر نماید. در ادامه، متن سخنان نقوی نماینده مردم ورامین را مرور می نماییم:

دانلود صوت کامل نطق نقوی در جلسه استیضاح وزیر علوم – حجم: ۱۰ مگابایت

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در جلسه علنی صبح امروز پارلمان که به بررسی طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت، به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم، گفت: چند سال از شروع کار مجلس نهم و همکاری این مجلس با دولت یازدهم می‌گذرد و اکنون مجلس و دولت نسبت به یکدیگر شناخت دارند و مواضع و دیدگاه‌های یکدیگر را می‌شناسند. روابط مجلس و دولت، روابط بسیار خوبی است و شاید بتوان ادعا کرد که یکی از همراه‌ترین مجالس با دولت‌ها مجلس نهم و دولت یازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه علنی یکشنبه هفته جاری، وزیر اقتصاد به مجلس آمد و لایحه‌ای را ارائه کرد که این لایحه بدون مخالف و با اکثریت آرا در مجلس تصویب شد. هفته گذشته نیز آقای نوبخت لایحه‌ای را به مجلس آورد که مجلس به آن هم رای قاطع داد. بنابراین نباید به این‌قدر در بوق روابط تیره روابط دولت و مجلس دمیده شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تهدیدها و تهمت‌های اخیر نسبت به استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، گفت: این همه تهدید، تهمت و توهین به استیضاح‌کنندگان برای چیست؟ و با چه هدفی صورت گرفته است؟ مگر استیضاح‌کنندگان چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟ مگر استیضاح یک وظیفه قانونی نیست؟ مگر مردم به نمایندگان رای نداده‌اند که به تکلیف خود عمل کنند؟

نقوی‌حسینی با طرح سوالی خطاب به فرجی‌دانا تصریح کرد: آقای فرجی‌دانا چه کسی از شما رانت، دانشگاه و رشته خواست؟ چرا این مسائل مطرح می‌شود؟ این همه تهاجم برای چیست؟ مگر پشت پرده چه می‌گذرد؟ بنده هیچ‌گاه با شما جلسه‌ای نداشتم و هیچ مطالبه‌ای از جنابعالی نداشتم، پس چرا این‌قدر باید تهمت زده شود و به استیضاح‌کنندگان توهین شود؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همکاران محترم ما همه اصول‌گرا هستیم و باید از اصول خود دفاع کنیم. اینکه انتخابات مجلس چه می‌شود و یا ما نماینده خواهیم شد یا نه و یا اینکه دولت بعدی چه می‌شود، چه اهمیتی دارد که برخی‌ها ما را تهدید کنند که اگر این وزیر برود ما بدتر از این می‌کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد. ما نمایندگان مکلف به تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم. لذا امروز یک خطری در دانشگاه‌ها وجود دارد و دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدیدی می‌شوند بنابراین باید امروز به تکلیف خود عمل کنیم و توجهی به عواقب نداشته باشیم.

نماینده ورامین در مجلس افزود: برخی‌ها به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند اگر این استیضاح صورت بگیرد دولت با مجلس بد می‌شود، پروژه‌ها در حوزه‌های انتخابیه‌تان نیمه کاره می‌ماند و دولت دیگر به نامه‌ها جواب نمی‌دهد، اما مهم نیست. همه این بلاها سرمان بیاید، اما ما نباید از اصول کوتاه بیاییم و باید از انقلاب، اسلام، خون شهدا و حجابی که همسر فرجی‌دانا به آن متعهد هستند و خانم محجبه‌ای است دفاع کنیم چرا که امروز این ارزش‌ها زیر سوال است.

 

این عضو فراکسیون رهروان مجلس با اشاره به برگزاری همایشی در تیرماه امسال، یادآور شد: در هفدهم تیرماه امسال در یکی از دانشگاه‌ها همایشی برگزار شد و از هزار دانشجو برای حضور در این همایش دعوت می‌شود. در این همایش که در تیرماه همین امسال و نه قبل از انتخابات دکتر روحانی برگزار شده است، سخنران می‌گوید تا کی صدا و سیما یک‌طرفه حرف بزند؟ تا کی باید برای فرستادن نمایندگان واقعی به مجلس یا به مسند ریاست‌جمهوری یا مجلس خبرگان چشم‌مان به دهان جنتی باشد و چشم ایشان هم به دهان فرد دیگری باشد؟ پس از این سخنان دانشجویان حاضر در همایش برای سخنران کف می‌زنند و هورا می‌کشند.

نقوی‌حسینی تاکید کرد: مهم نیست که این سخنران چه گفته البته مهم است، اما مهمتر این است که وزیر علوم پس از این همایش به آن سخنران و برگزارکنندگان آن همایش چه گفت؟ دریغ از یک تذکر که به این افراد داده شود. در ادامه این همایش سخنران گفت که تمام پول مملکت را به سپاه،‌ بسیج و اطلاعات می‌دهند و پس از آن جمعیت هورا می‌کشند اینها در دانشگاه‌های ما رخ می‌دهد اما جای سوال است که شما با این افراد چه کردید و چه عکس‌العملی نشان دادید؟

وی خطاب به وزیر علوم گفت: آقای فرجی‌دانا ما برای شخصیت شما احترام قائلیم، اما متاسفانه انجمن اسلامی یکی از دانشگاه‌های تهران در ماه مبارک رمضان امسال افطاری برگزار می‌کنند و نوری‌زاد میهمان ویژه مراسم افطاری این دانشگاه است. در این جلسه نوری‌زاد صحبتی کرده و خاطره‌ای تعریف می‌کند که بنده نمی‌توانم آنها را بیان کنم. البته این سخنان نوری‌زاد روی وبلاگش است و من هم متن این صحبت‌ها را به رئیس مجلس می‌دهم و از نمایندگان می‌خواهم که به رئیس مراجعه کنند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: فرزندان ما برای این نظام پودر شدند، دست و پا دادند و خون دادند، اما این دانشگاه ما و انجمن اسلامی دانشگاه ما است، اما متاسفانه دریغ از یک تذکر؛ چه کسی به این انجمن اسلامی تذکر داد؟ چه کسی گفت که چرا در این مراسم نوری‌زاد را دعوت کردید؟

این عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: برادران من اینقدر نگویید که استیضاح سیاسی است؛‌ نگویید که یک گروه اقلیت دنبال این استیضاح است. آیا من گرایش اقلیت هستم؟ آیا من گرایش سیاسی دارم؟ آیا من با کسی دعوای سیاسی دارم؟ آیا آقای کوثری فردی سیاسی است؟ بنابراین این حرف‌ها را نزنید. امثال آقای کوثری برای این انقلاب دست و پا دادند لذا دعوای سیاسی با کسی ندارند.

وی افزود: در همین همایش به حاکمیت گفته می‌شود که شما نمی‌توانید درب دانشگاه‌ها و دهان مردم را ببندید چرا که دهان مردم را نمی‌شود بست و حضار هم هورا می‌کشند. طی یک سال گذشته  بیش از ۴۰ تشکل دانشگاه‌ها تشکیل شده و من از نمایندگان می‌خواهم که این تشکل‌ها را بررسی کنند و ببینند که چه کسانی و با چه گرایشاتی به دانشگاه‌ها آمده‌اند و چه نشریاتی در دانشگاه‌ها چاپ می‌شود. همچنین از فرجی دانا می‌خواهم که چه وزیر ماند و چه نماند این نشریات را مطالعه کند و ببینند که در موضوع شهید، حجاب و زن مسلمان چه صحبت‌هایی در این نشریات زده می‌شود.

نقوی‌حسینی با گله‌مندی از بی‌تفاوتی فرجی‌دانا نسبت به اتفاقات رخ داده شده در دانشگاه‌ها گفت: آقای فرجی دانا ما از بی‌تفاوتی شما بسیار گلایه‌مندیم شما فردی مسلمان و نمازخوان هستید و اعتقادات دینی دارید پس چطور اینقدر نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستید؟ متاسفانه یک استاد دانشگاه در دوران وزارت جنابعالی با استفاده از سیستم مجازی دانشگاه برای بیش از ۴۰۰ عضو هیئت علمی نامه‌ها و تصاویری را ایمیل می‌کند که این تصاویر اهانت به همه ملت ایران، رزمندگان، شهدا، خانواده‌های شهدا، مراجع، روحانیت، مجلس و قوه قضائیه است.

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: این تصاویر با استفاده از سیستم مجازی دانشگاه برای تمامی اساتید ایمیل می‌شود و از طرف مجلس این موضوع به شما گفته می‌شود. آقای سلیمانی نماینده تهران با شما جلسه می‌گذارد و می‌گوید که این ایمیل توهین به امام، رهبری، ملت، انقلاب و نظام است پس چرا برخورد نمی‌کنید؟ اما باز شما برخورد نکردید. آقای سلیمانی این سوال را مطرح می‌کند اما می‌بیند که شما بی‌تفاوت هستید و پس از بی‌تفاوتی شما این طرح سوال به کمیسیون می‌آید و وقتی باز هم برخوردی نمی‌کنید آقای سلیمانی شما را تحت فشار می‌گذارد و می‌گوید این سوال به صحن علنی می‌آید در این زمان تازه شما کار را پیگیری می‌کنید.

وی ادامه داد: در این ایمیل که تصاویر آنها در اختیار رئیس مجلس قرار می‌دهم به رئیس جمهور و آقای روحانی نیز توهین شده است در حالیکه شما وزیر این دولت هستید و باید نسبت به آن متعهد باشید. در این تصاویر به انقلاب، اسلام، مرجعیت و نظام توهین می‌شود و آنها را زیر سوال می‌برند اما شما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهید. بنابراین این بی‌تفاوتی‌ها ظلم به انقلاب است چرا که برای این انقلاب خون‌ها داده شده است و ملت ایثارگری کرده است و نباید بی‌تفاوت از کنار این مسائل گذشت.

 

نقوی‌حسینی با بیان اینکه بنده همه اسناد را در اختیار رئیس مجلس می‌گذارم و از نمایندگان می‌خواهم آنها را ملاحظه کنند، خطاب به فرجی دانا گفت: فردی معاون اداری مالی شما در یکی از دانشگاه‌ها است که جمله‌ای را می‌گوید و من عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم این جمله را بگویم و آن را در اختیار آقای لاریجانی می‌گذارم. پس از بیان این جمله از طرف معاون شما، این موضوع به شما گفته می‌شود که معاون شما این حرف را درباره نظام و رهبری زده است اما شما هیچ اقدامی نکردید و این فرد همچنان معاون دانشگاه است و به کار خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به اعزام هیئت‌هایی از سوی وزیر علوم برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: آقای فرجی دانا شما هیئت‌هایی را انتخاب و برای مشورت و نظرسنجی از اساتید دانشگاه‌ها برای انتخاب روسا، به دانشگاه‌ها اعزام کردید که این کار در ظاهر بسیار قشنگ و دموکراتیک است اما ماهیت این هیئت چیست؟ عضو هیئت کیست؟‌ عضو این هیئت کسی است که ۳ سال به جرم معاند با نظام بودن، بازداشت بوده است و حالا این فرد به دانشگاه‌ها می‌رود تا برای ما رئیس انتخاب کند؟ عضو دیگر این هیئت روحانی به نام “ح – ت” و فرد معروفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت وی را برای ریاست و سرپرستی دانشگاه رد کرده است اما با انتخاب شما این فرد عضو هیئتی شده است که روسای دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: سوابق اعضای هیئت شما موجود است و من تمام این سوابق را به رئیس مجلس می‌دهم و همه نمایندگان می‌توانند آن را ملاحظه کنند. در ضمن این هیئت در دانشگاه‌ها چه کرده است؟ این هیئت یک بازداشتی فتنه ۸۸ را در یکی از دانشگاه‌ها می‌بیند و به او می‌گوید که ما برای سنجش رئیس دانشگاه به این دانشگاه می‌آییم و تو آنجا تدارک کار را ببین لذا همین بازداشتی فتنه ۸۸ در تمام جلسات این هیئت شرکت می‌کند و رئیس دانشگاه را انتخاب می‌کند و این هیئت هم این فرد را به شما معرفی می‌کند.

نقوی‌حسینی خطاب به فرجی‌دانا گفت: وقتی که دولت تدبیر و امید در انتخابات رای آورد، مجلس اعلام کرد که ما با همه توان از دولت دفاع می‌کنیم و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دولت هم باز هم ما اعلام می‌کنیم که از دولت با تمام توان دفاع می‌کنیم. ما از آقای هاشمی وزیر بهداشت این دولت دفاع می‌کنیم. ما از آقای ظریف وزیر امور خارجه در چارچوب منافع نظام جمهوری اسلامی و خطوط قرمز دفاع می‌کنیم. ما از وزرای این دولت حمایت می‌کنیم اما وقتی که دولت رای آورد و آقای میلی منفرد به عنوان وزیر معرفی شد مجلس به وی رای اعتماد نداد و بعد هم صحبت از آقای توفیقی شد که باز هم مجلس با دولت صحبت کرد و وی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی نشد اما این دو نفر مجددا در وزارت علوم توسط شما مسئولیت گرفتند.

وی خطاب به فرجی‌دانا تاکید کرد: دوستان و طرفداران جنابعالی با بنده تماس گرفتند و گفتند که فرجی دانا در انتصابات وزارت علوم نقش ندارد و آقای توفیقی برنامه‌ریزی می‌کند و همه کارها دست توفیقی است. دوستان شما به ما گفتند که فرجی دانا را از این وضعیت نجات دهید چرا که توفیقی همه کارهایش را به اسم فرجی دانا انجام می‌دهد. لذا از شما می‌پرسم که انتصاب میلی منفرد و توفیقی بر خلاف نظر مجلس و افکار عمومی در وزارت علوم چه پیامی دارد؟ بنابراین تنها همین موضوع برای استیضاح جنابعالی کافی است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به برخی انتصابات دیگر در دانشگاه‌های مختلف گفت: تنها همین انتصابات در وزارت علوم برای استیضاح فرجی دانا کافی است و من دیگر به افرادی مانند سمنانیان و خانیکی و افراد دیگر و همچنین دانشگاه بین‌المللی قزوین که شما طی ۴ماه ۱۲۰ نفر از اعضا و مسئولان آن دانشگاه را تغییر دادید، اشاره نمی‌کنم اما نکته این است که شما طی ۴ ماه، ۱۲۰ نفر را در یک دانشگاه تغییر دادید در حالیکه جای سوال است که در یک دانشگاه چقدر پست وجود دارد و یا بین این ۱۲۰ نفر یک هیئت علمی متعهد و متخصص و دانشگاهی وجود نداشت؟

نقوی‌حسینی در پایان سخنانش خطاب به نمایندگان گفت: همکاران عزیز امروز روز بزرگی است و تاکید می‌کنم که من هیچ گاه دنبال رانت‌خواری و رانت‌گیری نبوده و نیستم و هر کسی که به من امتیاری داده است رسما اعلام کند و قطعا با این سخنانی که امروز مطرح کردم دیگر هم به دنبال این مسائل نیستم و تنها اشاره می‌کنم که افرادی که القای تقلب کرده‌اند به گفته مقام معظم رهبری مجرم هستند و این مجرمان در وزارت علوم حضور دارند و فرجی دانا از آنها دفاع می‌کند.

 

**پخش فیلم سخنرانی توفیقی در حمایت از فتنه‌‌

سیدحسین نقوی‌حسینی در میان صحبت‌های خود فیلمی را در صحن علنی مجلس پخش کرد که در این فیلم تصاویری از حضور جعفر توفیقی و سرپرست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز در بین متحصنین و فتنه‌گران ۸۸ نشان داده می‌شوند.

**مجلس به وزیر علوم رأی “عدم اعتماد” داد/ فرجی‌دانا عزل شد

در نهایت بهارستان‌نشینان پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح، از فرجی‌دانا سلب اعتماد کردند.

بر این اساس رضا فرجی‌دانا از مجموع ۲۷۰ رای ماخوذه با ۱۴۵ رای موافق، ۱۱۰ رای مخالف و  ۱۵ رای ممتنع نتوانست اعتماد دوباره وکلای ملت را برای صدارت بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کند.

یک نظر

  1. اگه به این میگن شجاعت که با مدرک یک مرکز تربیت معلمی(با عرض معذرت از تمامی اساتید وفرهنگیان فرهیخته و تذکر این نکته که منظورم شما عزیزان نیستید وقصد تحقیر مدرک آن سازمان را ندارم وفقط مقایسه با یک مرکز علمی دیگر مثل «شریف »را دارم)و نوشتن یکی دوکتاب انقلابی و افزودن سد ماملو! در کارنامهٔ زحمات خود بشویم دکتر وجلوی اساتید مبرز وصاحب مقامی مثل فرجی دانا و….قد علم کنیم وحق رو ضایع ونازل کنیم همان بهتر که نان خشک بفروشیم ودر قیامت سربلند باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.