خانه » اخبار و رویدادها » نماینده مردم ورامین به دلیل بیان نقاط ضعف برجام، مورد غضب یاران لاریجانی قرار گرفت

نماینده مردم ورامین به دلیل بیان نقاط ضعف برجام، مورد غضب یاران لاریجانی قرار گرفت

پس از آنکه مجلس شورای اسلامی تصمیم به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام در پارلمان گرفت، هر یک از فراکسیون های «اصولگرایان رهروان ولایت» (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) به ریاست کاظم جلالی و «اصولگرایان» به ریاست غلامعلی حدادعادل کاندیداهایی را برای عضویت در این کمیسیون به صحن علنی پارلمان معرفی کردند.

اما پس از تشکیل این کمیسیون و مواضع اعضای آن درباره جزئیات برجام، تنش‌هایی میان دو فراکسیون پیش آمد.

سیدحسین نقوی نماینده ورامین در مجلس مواضعی را در ارتباط با نقاط ضعف برجام و محدودیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای قبول کرده، اتخاذ کرد که مواضع وی، مورد نظر فراکسیون رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) نبود و از همان زمان زمزمه‌هایی درباره لغو عضویت سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) مطرح شد.

در همین زمینه صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نظر به اینکه آقای نقوی با نظرات اعضای فراکسیون رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) هم‌سو نبودند، به همین دلیل یکسری از دوستان در فراکسیون نامه‌ای را امضا کردند مبنی بر اینکه حالا که آقای نقوی با فراکسیون رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) همراهی نمی‌کند و هم‌سو و هماهنگ با فراکسیون نیست از عضویت در فراکسیون رهروان کنار گذاشته شود.

وی افزود: فعلاً این نامه در شورای مرکزی بررسی نشده، اما مطمئناً بیش از ۱۰ امضا پای آن وجود دارد و قریب به‌اتفاق اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) این نامه را امضا کردند که مطمئناً بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صفر نعیمی‌رز درباره موضع نقوی درباره این نامه، گفت: تاکنون وی در این زمینه ساکت بودند و مطلبی مطرح نکردند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاً آقای نقوی در جریان این نامه هستند یا نه؟ توضیح داد: حتماً این مطلب به وی گفته نمی‌شود؛ چرا که اصلاً نیازی نیست، وقتی شورای مرکزی یک فراکسیون یا هیأت رئیسه آن تصمیم می‌گیرند که فردی را از عضویت در فراکسیون کنار بگذارند، دیگر موضوع را با خود فرد در میان نمی‌گذارند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت بر همین اساس یادآور شد: تذکراتی در طول این مدت به آقای نقوی داده شده بود که دوستان شورای مرکزی باید همراه، همدل، هماهنگ و هم‌فکر باشند، وقتی کسی چندین بار به این تذکرات توجهی نکرده و خودش را اصلاح نمی‌کند، کنار گذاشته می‌شود، نظر اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت (بخوانید فراکسیون رهروان لاریجانی نه رهروان ولایت) بر این است که آقای نقوی در این فراکسیون عضویت نداشته باشد.

نعیمی‌رز در پایان درباره نظر لاریجانی رئیس مجلس در این زمینه خاطرنشان کرد: هنوز از آقای لاریجانی کسب تکلیف نشده است، اما به‌طور حتم در جلسه بعدی شورای مرکزی فراکسیون آقای لاریجانی در جریان موضوع قرار خواهد گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.