خانه » اخبار و رویدادها » مراسم بزرگداشت شهید جعفری منش با سخنرانی حاج محمد کوثری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید جعفری منش با سخنرانی حاج محمد کوثری برگزار شد

50549

اسماعیل کوثری دقایقی پیش در مراسم گرامیداشت سردار شهید محمد جعفری‌منش که از سوی دفتر امام جمعه ورامین برگزار شد، اظهار داشت: این شهید در لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به عنوان مسئول و مجاهد جنگید و بنده هم به عنوان خدمتگزار این عزیزان سال‌هایی را در این لشگر خدمت کردم.

وی گفت: ۲۶ مرداد ماه سالگرد بازگشت آزادگان به میهن بعد از ۹ یا ۱۰ سال و پشت سر گذاشتن شرایط بسیار سخت است، شهدا، آزادگان و جانبازان فرهنگی را به پیروی از امام راحل زنده کردند که همان فرهنگ عاشورا در یک‌هزار و ۳۵۰ سال پیش است، امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش مقاومت کردند و در برابر دشمن تا دندان مسلح که به روایتی ۱۸ هزار و به روایت دیگر ۳۰ هزار نفر بودند زانو خم نکردند و ایستادند و شهدا، جانبازان و رزمندگان همان راه را ادامه دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن در هجوم خود دو عامل را در محاسبات خود به هیچ وجه ندیده بود،یک عامل رهبری و دوم عامل مردم، دشمن در مورد رهبری شناخت نداشت، هنوز هم ندارد و گمان می‌کرد رهبران دینی هم مانند رهبران سیاسی عامل قدرت‌های دنیایی می‌شوند اما نمی‌دانند و هنوز هم متوجه نمی‌شوند که رهبران الهی هیچ قدرتی را جز قدرت لایزال الهی قبول ندارند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: دشمن به همین دلیل جنگ را به ما تحمیل کرد تا امام خمینی (ره) را از مسیر صراط مستقیم منحرف ‌کند اما در نهایت با قدرت خداوند مواجه شدند، بالاترین قدرت، قدرت خداوند است، حرکت در راه خدا و معامله با خدا به هیچ وجه پشیمانی ندارد،فرهنگ مقاومت و ایستادگی و از خود گذشتگی و به خدا پیوستن این‌چنین می‌شود که ترویج می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون می‌بینیم در جای جای جهان مستکبرین با تمام امکانات و تجهیزات به چالش کشیده می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان چند مصداق در مورد پیروزی مقاومت بر قدرت به جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بعثی‌ها خیال می‌کردند با جنگ می‌توانند کار را یک سره کنند اما دیدیم نه تنها نتوانستند به هدف خود برسند بلکه در جنگ تحمیلی رزمندگان با ذلت و خواری بیرونشان کردند.

وی در ادامه جنگ رژیم صهیونیستی و اعراب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ اعراب و اسرائیل تمام کشورهای عربی را شکست داد، قسمتی از صحرای سینا از مصر، کرانه باختری از اردن، ارتفاعات جولان از جنوب سوریه و قسمتی از جنوب لبنان را تصرف کرد و این‌چنین بود که این‌ها به غیر از ستاره داوود دو خط بالا و پایین در پرچم قرار دادند که یعنی وسط مصر و عراق و از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی گسترش پیدا می‌کند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها این‌ها رشد نکردند که حزب‌الله با جمعیت محدود و غزه با جمعیت محدود ایستادند و شکست‌هایی به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند، این‌ها برای مقاومت رزمندگان ما است.

وی عنوان کرد: این فرهنگی است که برخاسته از خانواده‌های متدین و معتقد ماست، خانواده‌ای که مانند محمد جعفری‌منش را تربیت می‌کند به نبرد می‌فرستد و در نهایت خدا را شاکر هستند.

این مسئول با بیان خاطراتی از زبان سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله بیان کرد «گمان می‌کردیم بشار اسد رفتنی است، خدمت رهبری رسیدیم و گزارش دادیم، ایشان بعد از شنیدن تمام صحبت‌های ما گفتند شما بروید برنامه‌ریزی کنید و مبارزه کنید و بدانید هم سوریه می‌ماند هم بشار اسد» مقام معظم رهبری در راستای فکر و جهت امام (ره) در برابر ظالمین می ایستند چرا که اگر انسان خالصانه به خدا تکیه کند همه چیز را زیبا می‌بیند.

وی در ادامه به بررسی خاطراتی از شهید جعفری‌منش پرداخت و افزود: در دوران دفاع مقدس گمان می‌کردند جعفری‌منش شهید شده‌، او را توی تابوت گذاشته بودند اما یکی از عزیزان رزمنده که خودش بعدا شهید شد می‌رود به خاطر این که یک شهید دیگر را ببیند با شهید جعفری‌منش برخورد می‌کند و می‌بیند ایشان زنده است و نجاتش می‌دهند و ۳۱ سال این‌چنین زندگی می‌کند و با تمام سختی‌ها همواره شاکر خدا بود.

کوثری خاطرنشان کرد: انسان‌های الهی این‌چنین هستند و همه چیز را نعمت می‌دانند، این نمونه‌ها هستند که الگو می‌شوند برای آزادگان جهان و می‌بینیم که زمانی که فرزند ۱۶ ساله سید حسن نصرالله به شهادت می‌رسد غبطه می‌خورد که من دیگر پسر ندارم وگرنه همه را در راه خدا فدا می‌کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این فرهنگ است که باقی می‌ماند و رهایی‌بخش است و زمینه را برای ظهور صاحب اصلی این انقلاب آماده می‌کند، این‌گونه است که می‌بینیم رژیم اشغالگر قدس پس از شکست‌هایی که در برابر حزب‌الله جنگ ۳۳ روزه و غزه در محاصره جنگ ۲۲ روزه و هشت روزه خورد، گمان کرد توجه همه به داعش و نیز بازی‌های جام جهانی است تصمیم گرفت غزه را به طور کامل اشغال کرده و پیروزی بزرگی کسب کند.

وی افزود: غزه کاملاً محاصره بود اما انسانی که با خدا معامله می‌کند خستگی‌ناپذیر است و در این مدت فناوری مقاومت و فناوری موشکی را از ما آموختند، رفتند و این فناوری را در غزه احیا کردند و با کمترین امکانات موشک را در غزه ساختند و کاری کردند که عوامل اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس از توانمندی حماس و جهاد اسلامی بی‌اطلاع بودند و جانانه در برابر رژیم وحشی صهیونیستی ایستادند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) از روز اول رژیم صهیونیستی را لانه فساد معرفی کردند، آن مبارزه امروز جواب می‌دهد و مقاومت در برابر پنجمین ارتش دنیا می‌ایستد، با اطلاعات دقیق خدمتتان عرض می‌کنم اگر فشار آمریکا و مصر نبود مسئولان سیاسی متزلزل رژیم صهیونیستی در همان هفته اول صلح می‌کردند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.