خانه » اخبار و رویدادها » تجلیل بی حساب و کتاب از خبرنگاران در ورامین/ ورامین بیشترین رسانه را در سطح استان تهران دارد

تجلیل بی حساب و کتاب از خبرنگاران در ورامین/ ورامین بیشترین رسانه را در سطح استان تهران دارد

khabarnegar

شهرستان ورامین مراسم های تجلیل متعددی برگزار و مسئولان تلاش داشتند تا نسبت به جایگاه رسانه تجلیل به عمل آورند اما بی نظمی و عدم ارزیابی خبرنگاران از سوی مسئولان شهرستان، یک نقطه ضعف بزرگ در بسیاری از برنامه های امسال و سال های گذشته بوده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ۱۷ مرداد و سالروز شهادت شهید صارمی یکی از خبرنگاران متعهد کشور، فرصت مغتنمی است تا اصحاب رسانه و خبر با بررسی فعالیت ها و عملکرد خود، نسبت به شناسایی نقاط ضعف در پوشش اخبار رسانه متبوعشان، آگاهی لازم را پیدا کرده و نسبت به رفع آن بکوشند.

در این میان برخی دستگاه ها و متولیان ادارات در اقصی نقاط کشور به پاس عملکرد اصحاب رسانه که شب و روز برای بیان مشکلات و انتقال اخبار به مردم تلاش می کنند، مراسم تجلیل برگزار کرده و نسبت به جایگاه این قشر احترام قائل می شوند.

ورامین بیشترین رسانه را در سطح استان تهران دارد

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که وظیفه و رسالت یک خبرنگار، انعکاس خبر است و باید یک فعال رسانه ای بدون توجه به تجلیل های که قرار است در روز خبرنگار صورت بگیرد، به دنبال مطرح کردن مشکلات مردم و تلاش برای رفع آن باشد، در حقیقت خبرنگار به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید همواره از جایگاه مقدس خبرنگاری حفظ و حراست کند.

شهرستان ورامین پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان یکی از شهرهای فعال در حوزه خبر و رسانه بوده به طوری که هم اکنون بیشتر رسانه های مکتوب و مجازی در سطح استان تهران در این شهرستان وجود داشته و حتی آمار رسانه های ورامین با برخی استان های کشور برابری می کند.

تجلیل از خبرنگاران در ورامین از هیچ ضابطه و قانونی برخوردار نیست

هر ساله و در آستانه روز خبرنگار، ادارات و ارگان های مختلف با برگزاری جشن های تجلیل، از زحمات یک ساله اصحاب رسانه شهرستان ورامین تجلیل می کنند و با اهدای هدایایی نشان می دهند که به یاد این قشر مظلوم و تلاش گر هستند.

در این میان آنچه در سال های گذشته به وضوح در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان ورامین دیده شده، تقدیر بی حساب و کتاب از اصحاب رسانه است، تجلیلی که از هیچ نوع ضابطه و قانونی برخوردار نیست و همه خبرنگاران در یک ردیف دیده می شوند.

در شهر ورامین بین خبرنگارانی که در طول یک سال به صورت منظم عملکرد دستگاه ها و ادارات و مشکلات مردم را بازگو می کنند با خبرنگاری که غیرفعال بوده، نیست و در برخی مواقع از خبرنگار غیر فعال تجلیل بهتری هم صورت می پذیرد.

خبرنگار نباید خود را در قید و بند تجلیل مسئولان قرار دهد

در برخی مراسم های تجلیل امسال نیز برخی رسانه های فعال و تأثیرگذار که در طول یک سال فعالیت مناسبی را داشتند دعوت نبوده اما تعدادی از خبرنگاران که نسبت به انتشار نشریه و یا ارسال خبر در رسانه خود در یک سال گذشته عملکرد چشمگیری را ثبت نکردند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

البته ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که خبرنگار نباید خود را در قید و بند تجلیل مسئولان قرار دهد و با توجه به رسالت خبری خود برای حل مشکلات مردم گام های اساسی و مهمی را برداشته و رضایت مردم را جلب کند.

اما تجلیل های بی حساب و کتاب از برخی خبرنگاران، نشان دهنده آن است که مسئولان فرهنگی شهرستان نسبت به عملکرد اصحاب رسانه در پوشش اخبار نظارت نداشته و شاید اصلا بسیاری از رسانه ها را مورد مطالعه قرار نمی دهند.

تجلیل های بخشی توسط ادارات مختلف منسوخ شده است

امروز دیگر تجلیل بخشی توسط ادارات مختلف که با مشکلات و حواشی متعددی روبرو می شود، منسوخ شده و مراسم عظیم و با برنامه توسط همه مسئولان شهرستان و تحت نام شورای فرهنگ عمومی برگزار و عملکرد رسانه ها در یک سال مورد بررسی قرار می گیرد و از خبرنگاران فعال تجلیل می شود.

شیوه تجلیل از خبرنگاران تغییر کند

متأسفانه این شیوه و روش هنوز در ورامین که جایگاه مهمی در بخش خبری در استان تهران دارد، مرسوم نشده و این روند انتقاد برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین را به همراه داشته و خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی به این مقوله شدند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ورامین اظهار داشت: باید نهادها و مسئولان فرهنگی نسبت به عملکرد رسانه ها در طول سال نظارت داشته و آن را رصد کنند تا خبرنگاران فعال و غیرفعال مورد شناسایی قرار گیرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین افزود: اکنون در بسیاری از مناطق کشور یک مراسم با حضور مسئولان شهرستان و اصحاب رسانه تدارک دیده شده و از خبرنگارانی که در بخش های خبری، گزارش و عکس و غیره تلاش کردند تقدیر به عمل می آید و امروز باید شهرستان ورامین به این سمت حرکت کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.