خانه » اخبار و رویدادها » امیدواریم حرکت متعهدانه مسئولان و خبرنگاران همانند فعالیت‌های رزمنده‌های ما در جنگ تحمیلی باشد

امیدواریم حرکت متعهدانه مسئولان و خبرنگاران همانند فعالیت‌های رزمنده‌های ما در جنگ تحمیلی باشد

سید حسین نقوی حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و افکار عمومی و تأثیر آن بر هیچ‌کس در دنیا پوشیده نیست و این افکار عمومی مورد قبول همه قرارگرفته شده است.

وی ضمن بیان اینکه همگان قبول دارند که باید اخبار و رسانه‌ها را هدایت کرد تصریح کرد: غربی‌ها با تلاش‌های زیاد و با استفاده از شعار آزادی بیان، خبر و همچنین آگاهی ارزش‌ها و معیارهای خود را دنبال کنند که باید به صراحت بگوییم که این شعار دهنده‌های آزادی بیان باعث شده‌اند که خفقان به وجود آید زیرا نمی‌گذارند که افکار و حرف‌های دیگر گفته شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تبیین کرد: غربی‌ها تفکرات و عقیده‌های خود را تحت عنوان خبر و رسانه به دیگران می‌خورانند که به‌ عنوان مثال می‌توان از CNN ،BBC و دیگر شبکه‌ها نام برد که تمام موارد تمام دنیا را مدیریت می‌کنند و به نحوی خبررسانی می‌کنند و جهت‌دهی به خبر می‌کنند که به نفع خودشان به اتمام برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بروز و ظهور پایگاه‌های خبری مستقل که اخبار را منتشر می‌کنند که نمونه آن presstv است عرصه نوینی از این نوع اطلاع‌رسانی‌ها است.

وی ادامه داد: تشکیل این گونه پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز حتماً در جهت آگاهی واقعی به عموم مردم است و امیدواریم این حرکت متعهدانه مسئولان و خبرنگاران همانند فعالیت‌های رزمنده‌های ما در جنگ تحمیلی باشد.

نقوی در ارتباط با جوانب مثبت و منفی فعالیت خبری نیز گفت: اگر مدیریت افکار عمومی و اخبار به گونه‌ای باشد که اخبار تحریف شود تا منافع افراد یا سازمانی حفظ شود این برای خبرنگاران مناسب نیست.

نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا اظهار کرد: بعضی از رسانه‌های وابسته به غرب برای حکم اعدام یک خانم که رضایت اولیای دم را قوه قضائیه گرفته بود ولی این فرد با یک مصاحبه توهین‌آمیز خانواده اولیای دم را تحریک کرده و باعث شد که آن‌ها رضایت خود را پس بگیرند بیانیه صادر کردند ولی همین افراد در مقابل برای کشتار زنان و کودکان جهان که نمونه آن‌ها را در یمن و فلسطین مشاهده می‌کنیم سکوت اختیار کردند.

وی ضمن بیان اینکه این دروغ است که مسئولان آمریکا دلشان به حال زنان می‌سوزد خاطر نشان کرد: تحریف واقعیت‌ها به این شکل است که حق باطل و از سوی دیگر باطل حق جلوه داده شود که امروز ابزار دست سلطه گر قرار گرفته است.

نقوی در پایان تصریح کرد: در مقابل ما مراکز رسانه‌ای مستقل داریم که برای جلوگیری از تحریف تلاش می‌کنند.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.