خانه » اخبار و رویدادها » لکه صنعتی ورامین در پیچ و خم مشکلات اساسی/ معضلاتی که کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده است

لکه صنعتی ورامین در پیچ و خم مشکلات اساسی/ معضلاتی که کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده است

اگرچه شهرستان ورامین برغم قولهای مکرر مسئولان گذشته، از داشتن شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی که مصوبه هیئت وزیران را دارد، محروم مانده اما لکه صنعتی ورامین به عنوان مرکز فعالیت های تولیدی و اقتصادی ورامین، صدها کارخانه کوچک و بزرگ را در خود جای داده که با وجود اینکه با مشکلات متعدد و اساسی دست و پنجه نرم می کنند ولی با تکیه بر توان داخلی در جهت رونق تولید و اقتصاد کشور تلاش می کنند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ورامین در گذشته همواره بر روی محصولات کشاورزی و دامی خود تکیه می کرد و با صادرات فراوان این نوع محصولات، به عنوان قطب کشاورزی و دامی استان تهران و یکی از شهرستانهای مهم کشور در این حوزه محسوب می شود.

در سالهای گذشته با حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی در صنایع مختلف، شهرستان ورامین از جایگاه ویژه در فعالیت های صنعتی و اقتصادی در استان تهران برخوردار بوده به طوری که در برخی حوزه های تولیدی در سطح منطقه و کشور رتبه های برتر را از آن خود می کند.

مشکلات لکه صنعتی کار را برای تولیدکنندگان ورامینی سخت کرده است

از طرف دیگر مقام معظم رهبری در چند سال گذشته همواره در شعارهای سال بر روی مسائل اقتصادی تأکید فراوان داشته و دارند و همه مسئولان و مدیران کشور را به رفع معضلات و مشکلات تولید فراخوانده و خواستار حضور تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای رونق تولید ملی شده اند.

دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی و با تحلیل و بررسی های کارشناسی، متوجه شده اند که تنها راه ضربه زدن به نظام اسلامی، مختل کردن فعالیت های اقتصادی  بوده به همین خاطر در سال های گذشته همگان شاهد هستند که تحریمهای گسترده و سنگین بر ضد ملت ایران وضع شد و به همین دلیل رهبر انقلاب بیش از همیشه بر روی رونق تولید ملی برای خنثی سازی توطئه های دشمن تأکید می کنند.

اگرچه شهرستان ورامین پس از گذشت بیش از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برغم قولهای مکرر مسئولان و مدیران گذشته، از داشتن شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی که مصوبه هیئت وزیران را دارد، محروم مانده و حق این دیار ادا نشده اما لکه صنعتی ورامین به عنوان مرکز فعالیت های تولیدی و اقتصادی ورامین، صدها کارخانه کوچک و بزرگ را در خود جای داده که با تکیه بر توان داخلی در جهت رونق تولید و اقتصاد کشور تلاش می کنند.

امروز لکه صنعتی ورامین دچار معضلات و مشکلات اساسی و مهم است که کار را برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ورامینی سخت کرده و بدین ترتیب باید فعالان اقتصادی علاوه بر دغدغه تولید و افزایش کیفیت محصولات خود به فکر مبارزه با مشکلات موجود در این لکه باشند.

تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات لکه صنعتی ورامین

فرماندار ورامین اردیبهشت ماه در جلسه با فعالان اقتصادی لکه صنعتی خیرآباد بر حل مشکلات این منطقه تأکید کرد و بیان داشت: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به‌عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با حرف زدن و شعار دادن میسر نمی‌شود بلکه باید با عمل کردن به وظایف قانونی این مهم محقق شود، متأُسفانه امروز بخش تولید و فعالان این عرصه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که رفع این مشکلات و موانع توسعه فعالیت نیازمند توجه تمام مسئولان بوده که این امر همان مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری است.

محسن خوانساری افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده کمیته‌ای تخصصی شامل اداره صنعت‌، معدن و تجارت‌، هیئت امنای لکه صنعتی خیرآباد و شهرداری تشکیل شده که این کمیته به صورت تخصصی مشکلات صاحبان صنایع مستقر در این منطقه را بررسی و راهکارهای عملی در جهت رفع این مشکلات ارائه می‌دهد و تلاش داریم تا ضمن دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت به  ورامین، روند توسعه اقتصادی شهرستان را تشریح و گامی اساسی در رفع موانع توسعه فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان برداشته شود.

لکه صنعتی ورامین از جاده و راه مناسبی برخوردار نیست

حسن سیاه منصوری یکی از فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی این لکه صنعتی اظهار داشت: اکنون کارخانجات زیادی در سطح این لکه فعال بوده که برخی تولیدات این واحدهای صنعتی در سطح کشور بی نظیر و کم نظیر است.

این فعال اقتصادی افزود: باید توجه داشت که همه این کارخانجات و واحدهای صنعتی با هزینه های هنگفت و میلیاردی و با تکیه بر توان بخش خصوصی به فعالیت می پردازد و در این میان باید مسئولان و مدیران دولتی به عنوان بازوی تولیدکنندگان در حل مشکلات این لکه تلاش کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال جدید و با تأکیدات مکررشان بر روی مسائل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، حجت را بر همگان تمام کردند و باید هم مسئولان و مدیران و هم فعالان اقتصادی از همه توان خود برای تحقق منویات رهبری استفاده کنند.

سیاه منصوری اضافه کرد: اکنون لکه صنعتی ورامین از جاده و راه مناسبی برخوردار نیست به همین خاطر حمل و نقل محصولات و ایاب و ذهاب  کارگران با مشکلات متعددی مواجه است و باید حل این معضل هرچه سریعتر در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مالیات برخی واحدهای صنعتی و کارخانجات ورامین میلیاردی است به همین خاطر می توان از این هزینه ها، قسمتی را برای رفع مشکلات لکه صنعتی استفاده کرد تا زمینه رونق فعالیت های اقتصادی در این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

سیاه منصوری گفت: در سال های گذشته جلسات متعددی برای حل معضلات لکه صنعتی ورامین برگزار و مسئولان نیز بر پیگیری موضوع تأکید کردند اما با وجود تلاش های مسئولان، قسمتی از معضلات همچنان به قوت خود باقی است.

همچنین حسن میرزایی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای حل مشکلات واحد صنعتی در لکه ورامین اظهار داشت: برای حل مشکلات موجود در لکه صنعتی ورامین جلسات متعددی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی طی سال های گذشته برگزار  و قدم هایی برای حل معضلات برداشته شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: برخی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در جهت رونق فعالیت های اقتصادی خود نیازمند تخصیص تسهیلات بودند، که تعدادی برای اخذ وام به برخی بانک ها معرفی شدند و از طرف دیگر نیز برای تأمین امنیت این لکه صنعتی رایزنی های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.