خانه » اخبار و رویدادها » تلاش روزنامه های زنجیره ای برای جذب دکتر ؟!

تلاش روزنامه های زنجیره ای برای جذب دکتر ؟!

 به گزارش ورامین سیتی، حدود دوهفته قبل بود که یادداشت اختصاصی نماینده مردم ولایت مدار ورامین در روزنامه وحدت شکن خاندان هاشمی موجب ایجاد شبهه نسبت به ثبات جهت گیری سیاسی وی شده بود که ورامین سیتی طی یادداشتی کوتاه به آن پرداخت؛ روز گذشته هم همان روزنامه بخشی از تیتر یک خود را به مصاحبه ی دکتر نقوی اختصاص داد و نوشت:

“نقوی حسینی: عملکرد ظریف مناسب بود

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به آرمان گفت که وزیر امور خارجه در جریان توضیحاتش برای نمایندگان، گفته است که تیم مذاکره کننده از ابتدا براساس نیاز کشور پیگیر دستیابی به ۱۹۰هزار سو غنی‌سازی بوده است. آنگونه که آقای ظریف گزارش داد عملکرد دستگاه دیپلماسی در مذاکرات مثبت ارزیابی می شود و اکنون نوبت اعضای ۱+۵ است که تصمیم بگیرند.”

ARMAN

روز گذشته یکی دیگر از روزنامه های زنجیره ای در بخشی از توضیحات مربوط به جلسه غیرعلنی مجلس با محمدجواد ظریف نوشت: “حالا با این وضعیت کمی نیش و کنایه‌ها به ظریف کمتر شده، حتی آنها که چون سید حسین نقوی حسینی و منصور حقیقت‌پور، آذرماه سال گذشته و بعد از جلسه معروف وزیر امور خارجه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رسانه‌یی شدن آن، حرف از استیضاح ظریف می‌زدند و به طرفداری از نزدیکان جبهه پایداری چون رسایی و کوچک‌زاده وارد میدان شده بودند هم سعی می‌کنند راهی جز «دلواپسی» بروند.”

با وجود انتقاداتی که به دکتر نقوی وارد است لکن ایشان تاکنون در برابر افراد و رسانه هایی که حرف های دشمنان را تکرار می کنند ایستادگی خوبی داشته اند از جمله: مواضع انقلابی ایشان در جریان فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی. و شاید قضاوت در خصوص اینکه در حال حاضر چه شده است که روزنامه هایی که روی اعصاب مردم راه می روند به فکر جذب برخی نمایندگان مثل نماینده ی دیار ۱۵ خرداد افتاده اند، زود باشد! اما از نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا توقع حفظ هوشیاری و بصیرت، انتظار بی جایی نیست.

لازم به ذکر است در ماه های گذشته دکتر نقوی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی توافق بسیار ضعیف ژنو و بی سواد خواندن منتقدین این توافق نامه توسط رئیس جمهور، طی نامه هایی (نامه اول ؛ نامه دوم) به مهندس ضرغامی خواستار اختصاص فرصتی به منتقدان توافقنامه ژنو در صدا و سیما برای بیان مطالبشان شدند.

 

۴ نظر

  1. تا جایی که می دونم این مذاکرات با هماهنگی و نظارت مقامات بلندپایه ی نظام به ویژه رهبری انجام می شه. خُب اگه اشکال یا نقص بزرگی در کار گروه مذاکره کننده بود حتما ایشون تذکر می دادن. مواظب باشیم اختلافات جناحی و سلایق سیاسی باعث بی توجهی به منافع ملی نشه.

    • منم با قسمت دوم حرف تون کاملا موافقم. ولی در مورد قسمت اول توجه شما را به سخنان رهبر انقلاب جلب می کنم.ایشان تنها ۴ روز قبل از توافق ژنو در جمع بسیجیان سراسر کشور در مصلی تهران، ضمن تاکید بر حمایت خود از «همه دولتها» گفتند در «جزییات مذاکرات» دخالتی ندارند: «بنده اصرار دارم بر حمایت از مسئولانى که اجراى کار برعهده‌شان است، از همه‌ى دولتها بنده حمایت میکنم، از مسئولان – مسئولان داخلى، مسئولان خارجى – حمایت میکنم و وظیفه‌ى ما است … لذا اینها به کمک احتیاج دارند، من هم کمکشان میکنم، حمایتشان میکنم؛ این یک طرف قضیّه است که قطعى است. از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملّت ایران، از جمله مسئله ى حقوق هسته اى؛ اصرار داریم بر اینکه از حقوق ملّت ایران یک قدم عقب نشینى نباید بشود. ما البتّه در جزئیّات این مذاکرات مداخله نمیکنیم.»
      نمی دانم شما (آقا بابک) دانشجو هستید یا خیر. ولی توصیه ی دو روز گذشته ی رهبر انقلاب به دانشجویان این بود که: این‌‌جور نباشد که نگاه دانشجو صرفاً نگاه احساسى [باشد]؛ داده‌‌هاى ذهنى شما فقط مسائل روزنامه‌‌اى نباشد؛ روى مسائل فکر کنید، مطالعه کنید، بحث کنید.
      همچنین مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه فرمودند «من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسئولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین‌المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار ببندند اما نباید نیازمندی‌های کشور و برخی مسائل همچون تحریم‌ها، به مذاکره گره زده شود.» با این حال رسانه‌های زنجیره‌ای زرد، بخش اول همین بیانات را در تیترها برجسته کرده و بخش دوم را کتمان کردند!
      بابراین نباید هرچه روزنامه ها نوشتند را به عنوان تحلیل قبول کنیم. رهبری صریحاً قبل از توافق ژنو گفتند که در جزئیّات این مذاکرات مداخله نمی کنند. و بعد از آن هم بارها هشدار دادند . مثل دیدار با کارمندان سازمان انرژی هسته ای که رهبری با تأکید بر اینکه مسئولان نیز باید در مورد دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشند، به برخی مطالب در داخل کشور در خصوص هزینه فایده موضوع هسته ای اشاره کردند و گفتند: چنین نگاهی به موضوع هسته ای ساده اندیشانه و ساده لوحانه است زیرا اگر برخی تصور می کنند هزینه دستاوردهای هسته ای، تحریم ها و فشارها بوده است، باید گفت: قبل از بهانه هسته ای نیز، تحریم و فشار بر ضد ایران وجود داشته است. و بعد از آن هم خاطرنشان کردند: مذاکره کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند و روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید بصورت متعارف و غیرفوق العاده باشد.
      به اینها خط قرمزهای چند روز قبل رهبری را هم اضافه کنید.
      ضمن اینکه به نظرم آقای نقوی تاالان عملکرد خوبی در مقابل وادادگی های تیم فعلی داشته اند که اگر یک دهه پیش همین تیم آن همه سستی به خرج نمی دادند و همه چیز را تعلیق نمی کردند الان این همه مشکل دامن گیرمان نشده بود و گرفتار این تحریم های ناجور نمی شدیم.

      • درسته که رهبری گفتن وارد «جزئیات مذاکرات» نمی شن اما الان بحث و مخالفت برخی گروه ها که همایش هایی مثل «دلواپسیم» و … رو برگزار می کنن بر سر «جزئیات مذاکرات» نیست و کلیت ماجرا و صلاحیت کلی گروه مذاکره کننده رو زیر سوال می برن!
        متاسفانه خود شما هم تو همین پاسخی که نوشتین گروه مذاکره کننده کشورمون رو به «وادادگی» مقابل بیگانگان متهم کردید!
        کجا و چه زمانی رهبری چنین مطلبی رو حتی تلویحا گفته اند؟!

        • از آنجا که پاراگراف اول شما نیاز به توضیح در خصوص حوادث چند ماهه ی بعد از توافق ژنو و یا حتی قبل از آن دارد و فکر می کنم که در نظرات این سایت جا نشود لذا توجه شما را به دو سایت منتقدان توافق ژنو و … که توسط عده ای دانشجو تغذیه می شود جلب می نمایم که اگرچه کامل نیست ولی احتمالا شما می توانید پاسخ سوالات تان را در آنجا کشف نمایید:
          http://1-20.ir/tag/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%BE%D8%B3%DB%8C%D9%85/

          http://sianat.org/?cat=250

          در مورد قسمت دوم نظر شما ؛ لازم است که بگویم رهبری بارها به انحاء مختلف تاکید کرده اند که در حل مشکلات کشور باید به نیروی داخلی تکیه کرد اما مسئولان دولت، دلخوشی فراوانی به مذاکرات دارند و سعی می کنند سرنوشت مردم و ملت را به آن گره بزنند. و اطمینان داشته باشید که اگر انتقادات منتقدانی که حامی اصلی منافع ملی هستند نبود، الان شاهد امتیازاتی بیش از امتیازاتی که در توافق اخیر وین به غربی ها دادیم می بودیم!

          اولا به نظر من تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه به مذاکره خوش بین نیستم و تاکید بر اتکا به ظرفیت های داخلی نشان دهنده ی آن است که دولت باید در انتخاب مسیر تجدید نظر نماید و اوج بیانات معظم له در روز اول سال جاری در مشهد بود که فرمودند: “چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم”.
          ثانیا رهبری در دیدار با دانشجویان در هفته ی گذشته تاکید داشتند که باید تحلیل داشته باشید که تحلیل حقیر از اوضاع فعلی به این شکل بود که البته شاید نتوانسته باشم به خوبی نظراتم را بیان کرده باشم که به بزرگواری خود می بخشید.
          و پایان نوشته را با بیانات هفته ی گذشته ی ایشان به پایان می رسانم:”شما به‌‌عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید – که من حالا عرض خواهم کرد – نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانب‌‌دارى و طرف‌‌دارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید. اگر این رعایت شد، هم انتقاد خوب است، هم جانب‌‌دارى و تمجید خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛ هیچ اشکالى ندارد.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.