خانه » اخبار و رویدادها » اگر مجلس، وی را مجازات نکند ملت مجازات خواهد کرد

اگر مجلس، وی را مجازات نکند ملت مجازات خواهد کرد

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با بررسی پیش نویس طرحی در خصوص برجام گفت: امروز در جلسه ای فراکسیونی مقرر بر این شد تا سه نفر از اعضای فراکسیون اصولگرایان و سه نفر از اعضای فراکسیون رهروان ولایت انتخاب شوند چرا که در بررسی و تصویب طرح قرار است اجماع فراکسیونی صورت گیرد و دو فراکسیون یک مسیر مشخص را طی کنند.

وی در ادامه افزود: در خصوص تدوین طرح در زمینه برجام با دبیرخانه شورای عالی امنیت با مرکز پژوهش های مجلس و با اعضای کمیسیون برجام هماهنگ کرده ایم و این طرح با هماهنگی تهیه شده است و راهش نیز این است که با وفاق در مجلس تصویب شود بنابراین برای اینکه این وفاق در مجلس به وجود آید ضرورت دارد که هر دو فراکسیون اعضای خود را معرفی کنند و از افراد انتخاب شده در نشست ها نظر و پیشنهادات خود را مطرح کنند و همه منفذها و محل های نفوذ طرح گرفته شود و از تعبیر و تفسیرهای غیرواقعی در برجام جلوگیری شود.

نقوی حسینی در ادامه بیان داشت: جلسات دو فراکسیون از امروز شروع می شود و قرار است که طرح دو فوریتی در صحن علنی مطرح شود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود در رابطه با دیدار و دست دادن ظریف و اوباما گفت: این نکته مقدمه ای دارد و تا مقدمه بیان نشود نمی توان مطلب را به درستی بیان کرد و آن مقدمه این است که آمریکا در تاریخ سیاسی کشور ما و در تاریخ روابط خارجی ما با این کشور جز خیانت، جنایت، غارت و توطئه علیه ملت ما برگه دیگری در اختیار ندارد و کارنامه آمریکا در قبال ملت ایران سیاه است و همواره به دنبال روابط گرگ و میش بوده و به دنبال بلعیدن ملت ایران بوده است به ویژه بعد از انقلاب اسلامی و در دوران پیروزی انقلاب جوانان ما با گلوله های آمریکایی خون هایشان به زمین ریخته شد و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا ایران را در تحریم قرار داد و گروهک ها را تجهیز کردند تا علیه ملت ایران به جنگ به پا خیزد و حمله نظامی را برعلیه ملت ایران طراحی کردند و حتی برای رسیدن به اهداف خود در کشور ایران کودتاهای مختلفی از جمله کودتای نوژه را ایجاد کردند و بعد نیز جنگ قومیتی را در ایران برپا کردند و در نهایت جنگ هشت ساله را علیه ایران برنامه ریزی کردند به یقین می توانیم بگوییم که آمریکا نه تنها شیطان بزرگ است بلکه شیطان بزرگ دشمن ملت ایران نیز به شمار می رود.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران می رود تمام گذشته تاریخی را کنار می گذارد و با رئیس جمهور همچنین کشوری دست می دهد معنایش این است که ظریف به آرمان های انقلاب اسلامی توهین کرده و حتی معنای این رفتار توهین به خون شهدا به شمار می رود.

نقوی حسینی گفت: ظریف با این رفتار و اقدام خود ارزش های ملت را نادیده گرفته است و ملت ایران به دلایلی که مطرح شد از آمریکا متنفر هستند و حاضر نیستند با آمریکا در کنار یک میز بنشینند و معنای دست دادن ظریف با اوباما این است که ظریف تمام این آرمان ها و ارزش ها را زیر پا گذاشته است و قطعا ملت ایران اجازه نخواهند داد تا یک فردی آرمان های کشورشان را زیر پا بگذارد بنابراین این اقدام ظریف بسیار زشت بود و خلاف آرمان های نظام و انقلاب به شمار می رفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه مستوجب شدیدترین مجازات ها است یعنی اگر مجلس ظریف را مجازات نکند قطعا ملت ایران وی را مجازات خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: در صحن علنی شنیدم که نمایندگان مطرح می کردند که باید ظریف را استیضاح کرد اما نمی دانم طرحی برای استیضاح تهیه شده است یا نه.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت در ادامه در خصوص تحصن جمعی از طلاب و دانشجویان در جهت عدم تصویب برجام در مجلس گفت: برجام تهدیدات بسیاری دارد و قبلا به عنوان نظر شخصی خودم مطرح کرده بودم که برجام دو اشکال اساسی دارد اولین مشخصه تهدید ما در برجام این است که داده های ما بیشتر از ستانده ها است و دیگر اینکه داده های ما نقد است اما ستانده های ما نسیه و منوط به تصمیم گیری دیگران  و این دشمنان هستند که برای ما تصمیم می گیرند که آیا مفاد برجام را به درستی اجرا کرده ایم یا خیر و مردم حق دارند که نگران باشند مخصوصا آنهایی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند.

وی افزود: مردم حق دارند در خصوص برجام احساس خطر کنند و حق دارند که مقابل مجلس تحصن کنند و حرف خود را به نمایندگان ملت برسانند.

وی افزود: من که جایگاه قانونی دارم نمی توانم بروم با تحصن کنندگان همراه شوم اما در جمع این تحصن کنندگان حضور پیدا می کنم و با آنها وارد صحبت می شوم.

۲ نظر

  1. «وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً»- فرقان، ۶۳
    «و بندگان ( واقعی خدای ) رحمان کسانی اند که بر ( روی ) زمین با آرامش و فروتنی راه می روند ، و چون نادانان آنها را ( به گفتار ناروا ) طرف خطاب قرار دهند آنها سلام ( سخنی مسالمت آمیز و دور از خشونت ) گویند.»
    جناب نقوی
    خداوند می فرماید مومنان واقعی در جواب اهانت جاهلان، به آن ها«سلام» می کنن! توجه بفرمایید! «سلام» در برابر «اهانت»!
    اگر شما به جای آقای ظریف بودید، در پاسخ «سلام» اوباما چه می گفتید یا در برابر دست دراز شده ی او چه می کردید؟

    • عزیزی می گفت: اولا من طوری برنامه ریزی نمی کردم تا در این موقعیت قرار بگیرم.
      دوما من اینقدر خوش خدمتی به آنها نمی کردم تا نیش شان را برایم باز کنند و تمایلی به معرفی ام داشته باشند.
      سوما صراحتا می گفتم که به دلیل ظلم و ستمی که در حق ملتم کرده اید و به دلیل خون هایی که ریخته اید و به دلیل توصیه ای که یکی از مراجع تقلید شیعیان کرده که وقتی با شما دست می دهم، انگشتانم را بشمارم تا کم نشده باشد، حاضر به دست دادن با دست چدنی و خون آلود شما نیستم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.