خانه » اخبار و رویدادها » آموزش صحیح خوانی نماز برای نوجوانان و جوانان

آموزش صحیح خوانی نماز برای نوجوانان و جوانان

تصویر قرآنی / نماز / یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلاه

رییس ستاد اقامه نماز ورامین با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در سال جدید برای گسترس فرهنگ نماز در میان کودکان گفت: طرح شایستگان نماز هم اکنون با حضور پرشور نوجوانان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد با اشاره به رویکرد ستاد اقامه نماز ورامین در سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: سال ۱۳۹۳ سال مسجد، کودک و نوجوان نام گذاری شده است و به همین خاطر باید برنامه های ویژه ای را جهت جذب نوجوانان و جوانان به نماز و مسجد اجرا کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید و علمای کشور همواره تأکید دارند که باید فرهنگ نماز از سنین کودکی در وجود یک انسان شکل بگیرد که اگر این مهم به درستی انجام شود، قطعا هیچ تهدید و توطئه ای نمی تواند جوانان و نوجوانان را از نماز دور کند.

وی ادامه داد: نماز یکی از ارکان اساسی دین مبین اسلام بوده  و بسیاری از اعمال و رفتار یک فرد مسلمان با محوریت نماز قابل تحلیل و بررسی است به طوری که آیات متعددی از کلام وحی به ضرورت اقامه نماز اختصاص یافته و ائمه معصومین نیز همواره همه مسلمانان را به اقامه این واجب الهی دعوت کرده اند.

قدوسی نژاد اضافه کرد: در عصر حاضر دشمن تلاش دارد تا با ایجاد انحراف در ذهن و روح جوان و نوجوان ایرانی، او را از فرهنگ نماز دور کند زیرا دشمن به خوبی تحلیل کرده که یکی از عواملی که موجب خنثی سازی نقشه های آنان در ایران و جوامع اسلامی است، اقامه نماز می باشد.

این مسئول گفت: ستاد اقامه نماز ورامین نیز با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و با درک شرائط و مقتضیات کنونی، برنامه های ویژه ای را برای گسترش فرهنگ نماز در میان جوانان و نوجوانان ورامینی تدارک دیده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده بیش از ۴۰ جلسه پرسش و پاسخ با موضوع نماز در مدارس و مراکز دانشگاهی با حضور جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد و کارشناسان دینی به سوالات و شبهات جوانان درباره نماز پاسخ می دهند.

قدوسی اضافه کرد: طرح شایستگان نماز یکی از طرح هایی است که در تابستان امسال در ورامین در حال برگزاری می باشد که نوجوانان و جوانان زیادی با حضور در یک دوره ۱۲ ساعته، آموزش صحیح خوانی نماز را فرا می گیرند.

این مسئول گفت: این طرح در چندین دوره برگزار خواهد شد که در هر دوره بیش از ۴۰ جوان حضور پیدا می کنند و علاوه بر یادگیری قرائت صحیح نماز، به سوالات و شبهات آنان نیز به صورت مستدل و منطقی پاسخ داده می شود.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.