خانه » اخبار و رویدادها » اجلاس نماز در ورامین برگزار می شود/ تجلیل از فعالان جوان قرآنی در همایش یاوران نماز

اجلاس نماز در ورامین برگزار می شود/ تجلیل از فعالان جوان قرآنی در همایش یاوران نماز

تصویر قرآنی / نماز / یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلاه

رئیس ستاد اقامه نماز ورامین از برگزاری اجلاس نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: در این اجلاس، همایش یاوران نماز ویژه نوجوانان و جوانان برگزار شده و از فعالان جوان قرآنی تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد اظهار داشت: نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام مطرح شدهو در واق پل ارتباطی بین خدا و بندگان است.

این مسئول عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند “الصلوه عماد دینکم” نماز پایه و ستون دین شماست،این حدیث بدان معناست که هر بنایی با ستون هایش پا بر جاست و بنای بدون پایه و ستون دمی بیش نمی پاید، پس در ساختمان، پایه ها نقش اساسی را به دوش می کشند، طوریکه عدم وجود آنها باعث فروپاشی بنا می شود، نماز نیز ستون دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اساس تمام فرایض معنوی نماز بوده و به همین دلیل است که از این فریضه به عنوان ستون دین یاد می شود، افزود: اگر نماز انسان به درگاه خداوند متعال پذیرفته شود.باقی اعمال انسان نیز در روز محشر در محضر خداوند ارائه می شود.

بررسی راهکارهای گسترش فرهنگ نماز در جامعه

رئیس ستاد اقامه نماز ورامین گفت: نماز باید همواره به عنوان یک اصل مهم در جامعه مطرح بوده و در راستای ترویج این فریضه مهم دینی گام های جدی برداشته شود در همین راستا اجلاس نماز، روز چهارشنبه مورخ ۲۰ شهریورماه در مصلی صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین با حضور مسئولین استانی و منطقه ای برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: در این اجلاس همایش یاوران نماز، ویژه نوجوانان وجوانان از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و از فعالان نوجوان و جوان در زمینه نماز تجلیل می شود.

حجت الاسلام قدوسی نژاد متذکر شد: همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ صبح نشست فعالان فرهنگی با حضور برخی مسئولین ستاد اقامه نماز استان تهران برگزار و راهکارهای لازم جهت گسترش فرهنگ نماز به بحث و بررسی گذاشته می شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.