خانه » اخبار و رویدادها » ایجاد تحول در کشاورزی شهرستان ورامین چگونه محقق می شود؟

ایجاد تحول در کشاورزی شهرستان ورامین چگونه محقق می شود؟

farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225

محسن خوانساری روز دوشنبه در جلسه توسعه کشاورزی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود : کشاورزی این شهرستان از قابلیت های بسیاری برخوردار است و در صورت تأمین آب مورد نیاز می تواند بسیاری از نیازهای غذایی استان و کشور را تأمین کند.

وی اظهار داشت : توجه به بخش کشاورزی ، مهمترین عامل خودکفایی کشور است و می تواند بسیاری از مشکلات و موانع توسعه کشور را برطرف کند ، در اصل کشاورزی محور اقتصاد کشور است و کشاورزان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری قرار دارند.

وی افزود : یکی از مهمترین موانع توسعه بخش کشاورزی آب زراعی به عنوان جان کشاورزی است که تلاش شده با اجرای طرح های نوین کشاورزی ، این کمبود آب جبران شود به طوری که هم اکنون بیش از ۱۰ هزار هکتاری از اراضی شهرستان ورامین زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد.

خوانساری گفت : یکی از مهمترین برنامه های استان تهران در تأمین آب کشاورزی ، انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین است که این امر در احیاء اراضی وتوسعه کشاورزی شهرستان نقش به سزایی دارد و تمامی مسوولین باید با حمایت از این پروژه ملی ، استانی باعث ایجاد تحول پایداری در کشاورزی شهرستان ورامین می شود .

وی تأکید کرد : اجرای هر چه سریعتر طرح انتقال فاز دوم تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین و افتتاح مدول دوم این طرح می تواند بخشی از نیازهای آب شهرستان ورامین را برطرف نماید .

فرماندار ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به مشکلات عشایر به عنوان نیروهای مولد جامعه گفت : هم اکنون ۵۵۰ خانوار عشایر ساکن در ورامین با دارا بودن ۱۵۰ هزار رأس دام سبک سالانه ۳ هزار و ۷۵۰ تن گوشت قرمز ، ۳ هزار و ۱۵۰ تن شیر ، ۲۸۵ تن فراورده های لبنی و ۲۱۰ تن پشم تولید می کنند .

وی گفت : مراتع جنوب شهرستان ورامین که عشایر شهرستان در آن مستقر می باشند در حوزه سه استان تهران ، قم و سمنان واقع گردیده است که این امر مشکلات عدیده ای را برای عشایر مستقر در آن به وجود آورده است و لازم است تا با تعامل و همکاری مسوولین استان ها این مشکل برطرف شود.

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.