خانه » اخبار و رویدادها » احداث شهرک قرآنی در ورامین/ تلاش برای برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق حاشیه ای ورامین

احداث شهرک قرآنی در ورامین/ تلاش برای برگزاری محافل انس با قرآن در مناطق حاشیه ای ورامین

شهردار ورامین گفت: شهرداری آماده هرگونه همکاری با کسانی که خواستار فعالیت در زمینه قرآن هستند، است و برای ایجاد شهرک قرآنی در این شهرستان مشکلی وجود ندارد.

علی حیدریان اظهار داشت: در چند سال گذشته شهرداری ورامین با برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی با محوریت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، قدم های موثری را جهت پاسداشت این ماه نورانی برداشته و امسال نیز شهرداری با همکاری مساجد شهرستان، چندین محفل قرآنی و معنوی را با حضور قاریان برجسته بین المللی کشور برگزار می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به درخواست های مکرر فعالان قرآنی مبنی بر ادامه یافتن کرسی های قرآنی در سطح شهرستان، این موضوع در ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار شهرداری ورامین قرار گرفته و برنامه های خوبی در این زمینه تدارک دیده شده  که بر اساس برنامه ریزی انجام شده روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۳، استاد حمید شاکرنژاد از قاریان برجسته بین المللی با حضور در مسجد جامع خیرآباد به اجرای برنامه خواهد پرداخت و به سوالات قرآنی مردم پاسخ خواهد گفت.

این مسئول تأکید کرد: همچنین در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۳، سید جواد حسینی قاری برجسته بین المللی از مشهد مقدس به ورامین سفر خواهد کرد و در مصلی صاحب الزمان(عج) این شهرستان به تلاوت آیاتی از کلام وحی خواهد پرداخت، ظ

حیدریان یادآور شد: روز جمعه ۳ مردادماه ۱۳۹۳ نیز استاد حمید رضا احمدی وفا از اساتید بین المللی قرآن کریم در مسجد امام حسین(ع) ورامین حاضر خواهد شد و به اجرای برنامه می پردازد.

شهردار ورامین افزود: برنامه های محفل انس با قران ساعت ۲۲ شب با حضور قاریان برجسته بین المللی تدارک دیده شده که امید است در جهت گسترش فرهنگ قرآنی دارای اثرات مثبتی باشد.

شهرداری آماده همکاری با فعالان قرآنی است

حیدریان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت احداث شهرک قرآنی در ورامین اعلام کرد: شهرداری ورامین آماده هرگونه همکاری با کسانی که خواستار فعالیت در زمینه قرآن هستند را دارد به همین خاطر و برای حل مشکل ایجاد شهرک قرانی در ورامین مقرر شد جلسه ای در شهرداری برگزار شود، در این جلسه سهم شهرداری از این زمین گرفته خواهد شد و در راستای فعالیت های قرانی در اختیار سرمایه گذاران و فعالان این طرح قرار خواهد گرفت تا زمینه رشد فرهنگ قرآنی در ورامین فراهم شود.

گفتنی است در میدان ولیعصر(عج) ورامین، هزار متر زمین برای احداث شهرک  قرآنی در نظر گرفته شده و خیرین و فعالان قرآنی آمادگی لازم را برای احداث شهرک قرآنی برای ساماندهی امور دارند و در صورت همکاری مسئولان بویژه شهرداری این مهم قابل اجرا بوده زیرا اکنون بیش از ۵۰۰ متر از این زمین آماده بهره برداری و استفاده است.

 

 

همچنین شامگاه دوشنبه و همزمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد محمد شرف الدین از قاریان ممتاز بین اللملی کشور مصر با حضور جمعی از مدیران و مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مسجد مهدیه ورامین برگزار شد.

در این مراسم معنوی که مورد استقبال پرشور مردم قرآن دوست ورامین قرار گرفت، استاد شرف الدین که از نعمت داشتن دو چشم هم محروم است، با تلاوت آیاتی از کلام وحی، معنویت خاصی را به این محفل قرآنی بخشید.

علی حیدریان  با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری با حمایت شهرداری ورامین اظهار داشت: با هماهنگی و رایزنی های صورت گرفته با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و به دعوت شهرداری ورامین، یکی از قاریان برجسته مصری با حضور در شهرستان ورامین به اجرای برنامه پرداخت.

شهردار ورامین افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با حمایت های شهرداری ورامین طی ماه مبارک رمضان، هر شب یک کرسی تلاوت با حضور قاریان برجسته بین المللی ایران و مصر و همچنین قاریان مطرح منطقه در مساجد مختلف شهرستان ورامین برگزار می شود.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد عدالت فرهنگ قرآنی در نقاط مختلف شهر و با حضور قاریان برجسته مصری و بین المللیو قاریان ممتاز کشوری و شهرستانی به نام های حمید شاکر نژاد، حمیدرضا احمدی وفا، علی اکبر تاجیک، مجید مساعدیان، مهدی زروانی، میلاد اردستانی، علی علیانژاد، علی منصوری، امیر ایزدی، آیت الله کریمی، سید محمد جواد حسینی اجرا می شود.

حیدریان اضافه کرد: حضور و تلاوت زیبای قاری مصری در مسجد مهدیه کارخانه قند، با رضایت و استقبال مردم متدین و قرآن دوست ورامین مواجه شد به طوری که بسیاری از مردم خواستار برگزاری مراسم های شبی با قرآن در طول سال شدند.

وی عنوان کرد: تلاش داریم تا محافل انس با قرآن را در مناطق حاشیه ای شهر که کم تر مورد توجه قرار می گیرند، برگزار کنیم تا زمینه انس و تدبر بیشتر در کلام وحی در این مناطق نیز فراهم شود.

این مسئول بیان داشت: در سال ۱۳۹۳ برگزاری محافل قرآنی و گسترش فرهنگ کلام الهی یکی از برنامه های مهم و اساسی شهرداری ورامین در حوزه فرهنگ است و انشاالله در طول سال نیز شاهد حضور قاریان برجسته مصری و ایرانی در ورامین خواهیم بود.

استقبال مردم دیار ۱۵ خرداد از محافل قرآنی

همچنین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری برجسته و بین المللی قرآن کریم و با استقبال مردم دیار ۱۵ خرداد در گلزار شهدای ورامین برگزار شد.

شب گذشته محفل انس با قرآن کریم با تلاوت استاد علاالدین لطیف از قاریان برجسته کشور مصر  و حضور مسئولان و مدیران شهرستان ورامین، روحانیون و ائمه جماعات و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای سید فتح الله این شهرستان برگزار شد.

در این محفل قرآنی که با تأخیر یک ساعته برگزار شد، قاری بین المللی مصری با تلاوت دلنشین آیاتی از قرآن کریم در کنار قبور مطهر شهدای شهرستان، فضای معنوی را به شهر شهیدان ۱۵ خرداد بخشید.

حجت الاسلام سید محمد سیدی اظهار داشت: هر ساله سازمان اوقاف و امور خیریه با دعوت از برخی قاریان مطرح و بین المللی کشور مصر و اعزام این افراد به شهرستان های مختلف کشور، تلاش دارد تا در جهت گسترش فرهنگ قرآنی قدم های موثری را بردارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ورامین افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین نیز هر ساله شاهد حضور یکی از قاریان برجسته بین المللی کشور مصر در این منطقه است و امسال نیز از مدت ها قبل تلاش شد تا زمینه حضور یکی از قاریان این کشور در ورامین فراهم شود.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته و مساعدت مسئولین قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، محفل انس با قرآن کریم در ورامین برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم دیار ۱۵ خرداد قرار گرفت و شهروندان ورامینی خواستار برگزاری برنامه های بیشتری در زمینه قرآنی شدند.

سیدی اضافه کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم به قطب فرهنگی، این محفل نورانی در گلزار شهدای سید فتح الله این شهرستان و در کنار قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری محافل قرآنی و دعوت از قاریان ممتاز بین المللی می تواند زمینه آشنایی و انس بیشتر نوجوانان و جوانان را با کلام وحی فراهم  می کند به همین خاطر باید همه مسئولان و نهادها در این زمینه تلاش های لازم را انجام دهند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.