خانه » اخبار و رویدادها » تکمیل ساختمان جامعه القرآن ورامین به ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد/کمک ۳۵ میلیونی ورامینی ها

تکمیل ساختمان جامعه القرآن ورامین به ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد/کمک ۳۵ میلیونی ورامینی ها

جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های خیرین برای ساخت ساختمان جدید جامعه القرآن کریم شهرستان ورامین صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی مسئول جامعه القرآن کریم کشور، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس و علی حیدریان شهردار ورامین در بیت الزهرا این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم خیرین شهرستان ورامین برای ساخت ساختمان جامعه القرآن کریم شهرستان مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال را تقبل کردند و شهرداری و شورای اسلامی ورامین نیز سنگ و یا سرامیک این ساختمان را بر عهده گرفت.

تلاش برای راه اندازی اولین مدرسه قرآنی در ورامین

همچنین در حاشیه این مراسم یکی از خیرین شهرستان ورامین برای اهدای زمینی به مساحت هزار متر مربع برای احداث مدرسه قرآنی به منظور تربیت نوجوانان و جوانان قرانی در ورامین پیشقدم شد.

به گفته حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی مسئول جامعه القرآن کریم کشور در صورت اهدای زمین مورد نیاز در هر یک از شهرستان های کشور، خیرینی برای ساخت مدارس قرآنی وجود دارند که در صورت انجام کارهای لازم، می توان شاهد راه اندازی اولین مدرسه قرآنی شهرستان ورامین بود.

هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث ساختمان جامعه القرآن

سید مهدی احمدی در حاشیه این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان جامعه القرآن کریم ورامین اظهار داشت: ساختمان جامعه القرآن کریم شهرستان ورامین در سال ۹۲ از سوی شورای اسلامی سوم به این موسسه تقدیم شد

مسئول اجرایی پروژه ساخت جامعه القرآن کریم ورامین افزود: در سال ۹۳ با حضور حجت الاسلام طباطبایی مدیر موسسه جامعه القرآن کریم کشور و آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین کلنگ احداث این پروژه بر زمین زده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مساعدت شهرداری و شورای شهر، جواز این ساختمان به صورت رایگان در اختیار جامعه القرآن کریم قرار گرفت که قدم بزرگی را در راه احداث این بنا برداشت.

تکمیل ساختمان جامعه القرآن به ۸۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد

احمدی اضافه کرد: تاکنون سفت کاری سه طبقه این ساختمان انجام و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای این منظور با کمک خیرین و مسئولان هزینه شده است اما بر اساس تخمین متخصصین امر، برای تکمیل این ساختمان به ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است که امید می رود خیرین شهرستان برای این منظور قدم بردارند.

وی عنوان کرد: ساختمان در حال احداث جامعه القرآن کریم ورامین در مجتمع ادارات و جنب اداره پست و سازمان تبلیغات اسلامی ورامین واقع شده است که از لحاظ مکان یابی در بهترین جای شهر قرار دارد.

گفتنی است افرادی که قصد دارند در ساخت ساختمان جامعه القرآن سهیم باشند، می توانند کمکهای مالی خود را به شماره حسابهای ۱۶۹۶ صندوق فاطمیه ورامین، ۱۱۹۰۹-۱۲۱۳صندوق حیدریها و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۴۰۹۵۲۰۱۲۸ بانک مسکن واریز کنند.

استقبال مردم آمریکا از کتابهای قرآنی/انتشار بیش از۴۵۰ کتاب قرآنی

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در جمع خیرین قرآنی شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت توجه همه مسلمانان به قرآن و عترت اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند که از همه مسلمانان در روز قیامت درباره قرآن و عترت سوال می شود به همین خاطر همه ما در این دو زمینه مسئول هستیم.

مدیر جامعه القرآن کریم کشور افزود: زمانی بنده با فرزند خود کار می کردم و وی توانست در سن پنج سالگی حافظ کل قرآن کریم شود اما به ایشان اکتفا نکردیم زیرا زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند که این کار باید در کشور رواج داده شود.

ورامین می تواند قطب قرآنی کشور شود

وی ادامه داد: البته بنده قبل از تولد علم الهدی نیز استاد قرآن بودم و موسسه قرآنی نیز داشتم اما با تأکید رهبری علاوه بر قم در شهرستان های دیگر کشور نیز حضور پیدا کردیم و در عرض ۱۲ سال، صدها شعبه در سطح کشور احداث شد و مرکز آن در قم قرار گرفت.

این فعال قرآنی با اشاره به موفقیت جامعه القرآن ورامین در طول سال های اخیر اضافه کرد: یکی از شعبه های خوب قرآن کریم در ورامین است که بسیار خوب کار کردند و باید توجه داشت که در این شهرستان استعدادهای خوبی وجود دارد و زمانی می تواند به قطب قرآنی کشور بدل گردد اما باید همه نسبت به این امر قیام کنند.

۴۰۰۰کارمند در موسسه جامعه القرآن فعالیت می کنند

طباطبایی عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته قریب به ۷۰ مدرسه قرآنی وابسته به موسسه جامعه القرآن کریم در کشور راه اندازی شد و بیش از ۷۰۰ مرکز و شعبه قرآنی جامعه القران نیز مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: انتشارات موسسه جامعه القرآن کریم نیز فعال است و تاکنون بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب را به چاپ رسانده و امروز بیش از ۴ هزار کارمند و ۱۵ هزار مربی برای گسترش فعالیت های قرآنی با موسسه جامعه القرآن همکاری می کنند.

دوازده سال پیش از یک زیر زمین کار خود را شروع کردم

طباطبایی اضافه کرد: دوازده سال پیش بنده با دوازده بچه در یک زیر زمین کار خود را آغاز کردم و امروز به برکت انوار قرآنی علاوه بر حفظ قرآن در زمینه های مفاهیم، تفسیر و حفظ حدیث نیز فعالیت قابل توجهی در موسسه انجام می شود.

این مسئول بیان داشت: کل اموال این موسسه بر اساس اساسنامه جز بیت المال محسوب می شود و کسی حق تصرف در آن را ندارد و به هیچ عنوان مال بنده نیست به همین خاطر خیرین و مسئولین به موسسه عنایت ویژه می کنند.

موسسه جامعه القرآن در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند

وی با اشاره به فعالیت های بین المللی جامعه القرآن کریم افزود: موسسه جامعه القرآن در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند و ارتباط خوب و مناسبی را با جامعه المصطفی العالمیه برقرار کرده است.

طباطبایی ادامه داد: کتاب های قرآنی که به ایالات متحده آمریکا ارسال می کنیم با استقبال گسترده ای مواجه می شود و کتاب هایی که ترجمه شده و به کشورهای مختلف می فرستیم، خواهان بسیاری دارد زیرا آنان از جمهوری اسلامی انتظار دارند که روش ها و آموزه های خود را به آنان انتقال دهند که در این زمینه متأسفانه کم کار کرده ایم.

وی اضافه کرد: در کشور خیرینی وجود دارند که اگر زمین مناسبی از سوی خیرین اهدا شود، آمادگی احداث مدارس قرآنی را دارند و اگر زمینی در ورامین وجود داشته باشد می توان در این زمینه اقدام کرد.

دیدار مدیر موسسه جامعه القرآن کریم با آیت الله محمودی

پیش از ظهر امروز حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در حاشیه سفر به شهرستان ورامین با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این نشست صمیمی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جامعه القرآن کریم در سطح کشور اظهار داشت: جامعه القرآن کریم با تربیت هزاران نوجوان و جوان قرآنی در سنین و رشته های مختلف توانسته قدم موثری را در گسترش و تعمیق فعالیت های قرآنی بردارد.

امام جمعه ورامین افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه فعالیت های قرانی کارهای بزرگ و گسترده ای در کشور انجام شد که تربیت حافظان و قاریان برجسته بین المللی نمونه ای از این امر است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نسل های کشور بر پایه قرآن کریم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی های متعدد نسبت به ضرورت توجه خانواده ها، مردم و مسئولین نسبت به آموزه های دینی تأکید کردند و اعلام داشتند که در کشور باید ده میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد.

محمودی اضافه کرد: موسسه جامعه القرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم بر می دارد و قطعا تربیت و پرورش نسل های قرآنی یکی از رسالت هایی است که باید مراکز قرآنی و مسئولان فرهنگی کشور پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به تلاش دشمن برای فاصله گرفتن نسل جوان و نوجوان کشور از آموزه های قرآنی عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا به وسیله ابزارهای مختلف نظیر ماهواره و اینترنت زمینه پیوند نسل جوان و نوجوان کشور با قرآن کریم را ندهند.

وی وظیفه همه آحاد جامعه نسبت به توطئه های دشمن را مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به صورت شبانه روزی در حال برنامه ریزی هستند و باید مسئولان نظام اسلامی و نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز با برنامه ریزی نسبت به خنثی سازی توطئه ها قدم بردارند.

محمودی گفت: نباید نظاره گر فعالیت های دشمن در جنگ نرم فرهنگی بود بلکه باید به صورت پویا و فعال و با برنامه ریزی دقیق و صحیح نسبت به پیوند جوان و نوجوان ایرانی با آموزه های قرآنی و دینی همت کرد.

در این دیدار حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی مدیر موسسه جامعه القرآن کریم کشور گزارشی از فعالیت های این موسسه ارائه کرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.