خانه » اخبار و رویدادها » نقشه فرهنگی شهر ورامین تدوین شود/ لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج

نقشه فرهنگی شهر ورامین تدوین شود/ لزوم استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج

abbasi-ali

علی عباسی بعدازظهر امروز در دیدار با صفدر سلیمی معاون اجتماعی ـ انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی در چهار حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری در هفت ماه گذشته برنامه‌های ویژه‌ای نظیر سوگواره کوچه‌های بنی‌هاشم (ع)، اردوی راهیان نور، اردوی مشهد کودکان ایتام، برگزاری نمایشگاه عکاسی، میزبانی لیگ برتر تکواندو کشور و برگزاری ده‌ها جشن ملی و مذهبی را اجرا کرده‌ایم.

وی گفت: در تعامل با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ۱۴ پایگاه ورزشی و فرهنگی و فعال کردن خانه‌های فرهنگ ده شریفا و خیرآباد را با ۱۵ رشته فرهنگی ـ هنری در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین افزود: همچنین در ایام رمضان، ماه میهمانی خدا ۳۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در ۳۰ مسجد با حضور قاریان مصری و بین‌المللی (متولی عبدالعال، احمد شحات، محمد حرک، محمد شرف الدین)، حامد شاکرنژاد، حمیدرضا احمدی وفا و قاریان ممتاز کشور و شهرستان انجام می‌گیرد.

این مسئول اظهار داشت: متأسفانه یکی از معضلات فرهنگی شهر، عدم متولی فرهنگی با نقشه راه تعریف شده می باشد و باید نقشه فرهنگی شهر ورامین تدوین شود تا همه ارگان‌ها و مسئولان که به نحوی کار فرهنگی انجام می‌دهند جایگاه و مأموریت خود را در این نقشه پیدا کنند.

عباسی افزود: باید با وجود نیروهای انسانی متخصص کارهای محتوایی را با استفاده از ظرفیت والای نمازگزاران مساجد و اعضای پایگاه‌های بسیج در سطح شهر افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین تصریح کرد: پیشگیری کم‌هزینه‌تر از درمان است و باید همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی وارد شده و بدانند بحث فرهنگی زیرساختی و دیر بازده است و امروز با حضور کارشناسان و متخصصان این امور برنامه‌ریزی کرد تا در سال‌های آتی نتیجه آن را ببینیم.

‌علی عباسی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین در این دیدار بر تعامل ویژه با معاونت اجتماعی ـ انتظامی شرق استان تهران تأکید و در مورد مسائل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نظیر متکدیان خیابانی، عدم استفاده قلیان در سطح پارکها، جدا کردن خانواده از تلویزیون و ماهواره و دخیل و سرگرم کردن آنها در مسائل اجتماعی و فراهم ساختن پارک و استخر ویژه بانوان بحث و تبادل نظر کردند.

صفدر سلیمی در دیدار با علی عباسی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جرایم و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با کارهای فرهنگی و ارزشی کاهش داد.

معاون اجتماعی ـ انتظامی شرق استان تهران گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تقویت جایگاه فرهنگی باید به عنوان دغدغه همه مسئولان و متولیان فرهنگی در سطح شهر ورامین شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه در بحث جوانان دچار چالش و آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، بدحجابی، طلاق و استفاده بی‌رویه از اینترنت، ماهواره و موبایل در جامعه هستیم.

سلیمی تصریح کرد: در چند ماه گذشته با رویکرد خدمت‌رسانی تحول عظیمی در زمینه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در سطح شهر به‌وجود آمده است و عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی با حضور کارشناسان و متخصصان و اجرای برنامه‌های محتوایی و ارزشی قابل تقدیر و تحسین است.

معاون اجتماعی ـ انتظامی شرق استان تهران عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد جرایم و آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با انجام کارهای فرهنگی و ارزشی کاهش داد و این مهم عزم ملی و جدی همه مسئولان، متولیان فرهنگی و دلسوزان نظام را می‌طلبد.

این گزارش حاکی است، در این دیدار بر تعامل و تفاهم با حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین در زمینه‌های مشاوره، آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و … تأکید و در جهت حل معضلات و مشکلات جوانان بحث و تبادل نظر گردید.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.