خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » شهردار ورامین: همه ما موافق هستیم که توانایی جابجایی راه آهن را نداریم…

شهردار ورامین: همه ما موافق هستیم که توانایی جابجایی راه آهن را نداریم…

heydariyan

شهردار ورامین گفت: یکی از برنامه هایی که شهرداری با جدیت دنبال کرده، تکمیل کمربند جنوبی ورامین است که بر اساس برنامه زمانبندی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، علی حیدریان در حاشیه نشست شهردار و اعضای شورای شهر با امام جمعه ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توجه ویژه شهرداری به نقاط محروم اظهار داشت: شهرداری ورامین در برنامه خود توجه ویژه ای به نقاط محروم کرده است و تلاش دارد تا به نقاطی که کم تر مورد توجه بوده، خدمت رسانی کند.

این مسئول افزود: امروز در منطقه روغنکشی، کهریزک و کارخانه قند پیاده روکشی شده و وضعیت فاضلاب خیابان شهید صیفی با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اصلاح و کل آب این منطقه از شهرک مدرس خارج می شود.

شهرداری ورامین را با دستان خالی مدیریت کرد

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که شهرداری با جدیت دنبال کرده، تکمیل کمربند جنوبی ورامین است که برای این پروژه اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان هزینه لازم است که زیرسازی این پروژه در حال اجرا بوده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در هفته دولت بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: امسال شهرداری ورامین با دستان خالی کارها را مدیریت کرد زیرا تا ۲۰ اردیبهشت ماه، بودجه سال ۹۳ به شهرداری ابلاغ نشد و از این تاریخ به بعد دست شهرداری برای تکمیل و احداث پروژه های جدید باز شده است.

به دنبال منافع مردم هستیم

حیدریان اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات شهرستان، اختصاص زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران بود که هفته گذشته با تلاش های صورت گرفته و رایزنی های متعدد شش هکتار زمین به نیروی انتظامی در محلی که ناجا انتخاب کرده بود واگذار شد.

وی با اشاره به اختلافات و مباحث مطرح شده درباره پروژه متروی ورامین افزود: شهرداری و شورای شهر بر مبنای کارشناسی صحبت می کند و احساسمان این است که منافع مردم را دنبال می کنیم.

ریل راه آهن ورامین باید به بلوار ۳۵ متری بدل شود

این مسئول گفت: در طرح جامع و تفصیلی که پس از جلسات متعدد و برای منافع شهر به تصویب رسیده است، باید ریل راه آهن به بلوار ۳۵ متری بدل شود و نمی توان خارج از این طرح اقدامی انجام داد.

حیدریان متذکر شد: در بحث مترو، جلسات مکرری با نماینده و فرماندار ورامین برگزار کردیم و همه ما موافق هستیم که توانایی جابجایی راه آهن را نداریم اما متعقدیم که با اختصاص جواز تجاری به راه آهن در طول مسیر، می توان موافقت راه آهن را اخذ کرد.

وی گفت: این نکته نباید مورد غفلت قرار بگیرد که اگر مترو در کنار خط آهن احداث شود، خط آهن در شهر ورامین تثبیت خواهد شد و باید اعلام کنم که شهرداری هیچ مانعی به جز پل امام رضا(ع) برای احداث متروی ندارد.

شهردار ورامین تأکید کرد: شهرداری و شورای شهر به دلیل عدم تحویل نقشه این طرح توسط مجریان و پیمانکار مترو، با احداث پل امام رضا(ع) مخالفت کرد و با مقاومت اعضای شورای شهر این پل قرار است کاملا استاندارد تحویل داده شود.

شورای شهر به دنبال دعوا نیست/انتقال راه آهن از ورامین جدی است

در ادامه غلامرضا مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شورای شهر ورامین به اتفاق با احداث مترو برای رفع مشکلات مردم موافق هستند، نظر شورای شهر این است که مترو تا ابتدای میدان ولیعصر(عج) ورامین بیاید و اعضای شورای شهر به هیچ عنوان به دنبال دعوا و برخی امور دیگر نیستند.

همچنین سید رضا احمدی نیز عنوان کرد: انتقال راه آهن یک طرح جدی است و باید همه مسئولان به جای “نه” آوردن، به صورت متحد و یکپارچه کاری را دنبال کنند که به آینده شهر ورامین لطمه وارد نکند.

عضو شورای شهر ورامین افزود: باید توجه داشت که هرج و مرج فقط حضور برخی افراد ناباب در داخل خیابان و ایجاد اختلال در نظم عمومی نیست بلکه اگر در تصمیم گیری های یکدیگر دخالت کنیم، هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

باید از تصمیم های نادرست جلوگیری شود

وی ادامه داد: امروز اتفاقی که در میدان رازی ورامین افتاده است، نتیجه هرج و مرج ها و دخالت های گوناگون است و بدانیم که هر تصمیمی که برای شهر گرفته می شود، باید بر اساس کارشناسی باشد.

احمدی اضافه کرد: طرح تفصیلی و طرح جامع شهری آینده ورامین را به خوبی نشان می دهد و شهرداری و شورای شهر بر اساس این دو طرح عمل می کنند و اگر اقدامی مغایر این طرح ها صورت گیرد، دیگر جبران پذیر نخواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: بیش از هر زمانی باید جلوی تصمیم های نادرست گرفته شود زیرا تصمیمات غیر کارشناسی و نادرست به شهر و شهروندان ضربات جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

یک نظر

  1. راه آهن باید همکاری لازم رو داشته باشه. همان طور که خطوط آهن در تهران زیرزمینی شد در ورامین هم مردم حق دارند از این امکان بهره مند بشن و خط آهن به بیرون از شهر منتقل بشه. ما انتظار عدالت و خدمت رسانی عادلانه به همه مردم کشور رو داریم نه فقط پایتخت نشینان!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.