خانه » اخبار و رویدادها » استقرار منطقه ویژه اقتصادی، ورامین را به قطب صنعتی کشور تبدیل می کند

استقرار منطقه ویژه اقتصادی، ورامین را به قطب صنعتی کشور تبدیل می کند

farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری تهران؛ محسن خوانساری در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران، امام جمعه موقت ورامین ، نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات و نهادهای شهرستان ورامین برگزار گردیده بود گفت :شهرستان ورامین قطب کشاورزی استان تهران و کشور محسوب می شود که با تولیدات فراوان محصولات کشاورزی و دامی می تواند بسیاری از نیازهای غذایی استان و کشور را تأمین کند .

وی افزود : هم اکنون هزاران واحد دامداری مستقر در شهرستان ورامین آماده اند تا گوشت قرمز استان تهران را تأمین کنند که این نشان از قابلیت و ظرفیت کامل این شهرستان دارد .

وی اظهار داشت : شهرستان ورامین با وجود محدودیت های فراوان منابع آبی توانست تا بخش عمده ای از محصولات کشاورزی و به خصوص غلات را تولید نماید به گونه ای که بیش از ۱۵ هزار تن گندم به اداره غله و سیلوی شهرستان تحویل داده شد در صورتی که سال گذشته تنها ۳ هزار تن گندم تحویل سیلوی ورامین شده بود.

وی تصریح کرد:مهمترین چالش کشاورزی شهرستان ورامین کمبود آب زراعی است و این امر باعث شده تا از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شهرستان تنها ۳۸ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات کشاورزی برود .

خوانساری گفت : تغییر الگوی مصرف آب از آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار و راه اندازی پروژه انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین می تواند بسیاری از کمبودها و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ورامین را برطرف نموده و سطح اراضی زیر کشت ورامین را تا ۵ برابر افزایش دهد که رسیدن به این نقطه نیازمند همراهی و مساعدت مسوولین استانی و کشوری دارد .

نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت : ورامین در بخش صنعت نیز از قابلیت ها و زیرساخت های لازم برخوردار است به طوری که اگر به سه شهرک صنعتی و یک لکه صنعتی خیرآباد که به دلیل برخی از مشکلات با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند توجه ویژه صورت گیرد می توان به گسترش فعالیت های این بخش امیدوار بود.

وی افزود : یکی از مهمترین مطالبات مردم و مسوولین شهرستان ورامین ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است که این امر به دلیل مجاورت ورامین به پروژه قم – گرمسار ، راه آهن سراسری تهران – مشهد و نزدیکی به فرودگاه بین المللی و نیز حضور ۹ شهرک صنعتی در منطقه جنوب شرق استان تهران ضرورت این امر را ایجاب می کند.

فرماندار ورامین تصریح کرد :ورامین در بخش فرهنگ نیز از قابلیت های ویژه ای برخوردار است و حضور ۱۵۰ مسجد و پایگاه فرهنگی می تواند به رشد و ارتقاء فرهنگ جامعه کمک شایانی نماید.

وی گفت: با استقرار منطقه ویژه اقتصادی در ورامین ظرفیت صادارات محصولات کشاورزی این منطقه به اقصی نقاط کشور فراهم می شود .

وی تأکید کرد: مردم ورامین همواره در صف اول دفاع از ارزش های انقلاب قرار داشته ودارند و این مردم حق دارند تا از مواهب و خدمات نظام برخوردار باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.