خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نقوی: یک میلیون نفر از مردم جنوب شرق استان تهران منتظر اجرای طرح مترو هستند

نقوی: یک میلیون نفر از مردم جنوب شرق استان تهران منتظر اجرای طرح مترو هستند

سیدحسین نقوی حسینی در شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور استاندار تهران در محل فرمانداری ورامین تشکیل شده بود، گفت: یک میلیون نفر از مردم جنوب شرق استان تهران منتظر اجرای طرح مترو هستند و همکاری و مساعدت دولت می‌تواند اجرای این طرح را تسریع بخشد.

سید حسین نقوی حسینی گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم جنوب شرق استان تهران در انتظار اجرای پروژه متروی تهران ـ ورامین ـ پیشوا هستند که با وجود پیشرفت‌های مناسبی به دلیل عدم مدیریت مناسب با مشکل مواجه شده است.

وی بیان داشت: از مسئولان استان تهران انتظار داریم که به این پروژه نگاهی استانی داشته باشند، پروژه‌ای که توسط رئیس جمهور و سه وزیر بازدید شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان این پروژه به سرانجام رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را از مطالبات جدی مردم و مسئولین شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: امکانات و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان ورامین بسیاری زیاد است و اگر فضایی برای راهیابی محصولات تولیدی از جمله محصولات کشاورزی شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی به وجود نیاید، این محصولات روی دست کشاورزان باقی مانده و آنان گرفتار دلال‌ها می‌شوند.

نقوی حسینی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ورامین را از بن بست گردش اقتصادی خارج می‌کند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در ورامین گفت: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری ورامین فاقد ورزشگاه مناسب است و با وجود مصوبه دولت در احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری، تأمین زمین از سوی مسئولان و انتخاب پیمانکار، اقدام مناسبی در این خصوص صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از طرح‌های معطل مانده در شهرستان ورامین جایگزینی بیمارستان مفتح با بیمارستانی ۲۲۰ تختخوابی است که جزو مصوبات دولت بوده و برای آن ردیف بودجه‌ای در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که امیدواریم دولت به این طرح نیز توجه ویژه داشته باشد.

نقوی حسینی بیان داشت: در سال ۱۳۸۳ و در تقسیمات کشوری صورت گرفته در استان‌های تهران، سمنان و قم، حق استانی در شلوغی برنامه‌های استان تهران تضییع شد و قصر بهرام و دیر گچین که از دیرباز جزو شهرستان ورامین و از آثار مهم و تاریخی استان تهران می‌باشد از این استان جدا شده و به استان سمنان واگذار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این سرزمین‌ها هم اکنون نیز جزو ورامین هستند و هر کس که بخواهد به این مناطق مراجعه کند باید از ورامین بگذرد و در اصل تنها راه دسترسی این مناطق شهرستان ورامین است که امیدواریم دولت در این خصوص نیز برنامه جامعی ارائه دهد.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.